Importanta schimbarii filtrului uscator la sistemele de climatizare auto

De ce se recomanda schimbarea filtrului uscator?

Compresorul de clima se poate strica din mai multe motive. Din pacate inca, unul dintre cele mai frecvente motive intalnite este montarea necorespunzatoare. In zilele noastre, din fericire, tratam ca un principiu de baza faptul ca la schimbarea uleiului uzat din motor sa se schimbe si filtrul de ulei. Toata lumea stie motivul pentru care se face acest lucru. In acelasi fel se procedeaza si la montarea instalatiilor de climatizare. Daca de exemplu schimbam un compresor de clima, atunci o parte a monstarii profesionale este si completarea/schimbarea agentului frigorific din instalatie cu agent frigorific de specificatie corespunzatoare si schimbarea filtrului uscator.

Sistem de climatizare cu tevi capilare

La autovehiculele care au montate sisteme de climatizare cu tevi capilare, adica C.C.O.T (Clutch Cycling Orifice Tube), de ex: autovehicule americane, Volvo 850, etc, vasul colector se afla pe partea cu presiune mica. Sarcina ei este sa depoziteze si sa filtreze agentul refrigerant, sa absoarba umiditatea si sa o desparta starea de vapori de cea lichida din R134a. In modul de functionare normal, in sistemul CCOT, agentul frigorific R134a in amestec de lichid cu presiune joasa si vapori, paraseste evaporatorul ajungand in vasul colector unde se depune pe fundul vasului. Vaporii se ridica si merg mai departe catre compresor. Din agentul frigorific R134a lichidul care se afla pe fundul vasului treptat se evaporeaza ajungand astfel in compresor.

Sistemul de climatizare cu supapa de expansiune

La sistemul cu supapa de expansiune, filtrul uscator este montat intre condensator si supapa de expansiune si functioneaza ca rezervor de lichid si filtru. Agentul frigorific in stare lichida la o presiune mare trece prin materialul care absoarbe umiditatea dupa care tot prin stare lichida paraseste filtrul. Partea de sus a filtrului functioneaza ca un spatiu de dilatare iar partea de jos a filtrului functioneaza ca si un rezervor de lichid pentru ca filtrul sa egalizeze modificarile de presiune din sistem. In  filtru se regaseste un gel silic care leaga moleculele de absorbtie cu un diametru de 3.2 angstromi de apa. Agentul refrigerant care este format din molecule de 4 angstromi nu patrunde in porii filtrului, lasand doar moleculele mai mici sa treaca.

Filtru uscator

In cazul filtrului uscator integrat in radiatorul de clima, cand se poate, se schimba doar cartusul, dar in cazul in care radiatorul de clima este foarte murdar si nu se poate curata, atunci se recomanda inlocuirea lui. Filtrul uscator in functie de structura lui poate lega o cantitate de apa limitata dupa care agentul se uscare devine saturat si nu isi mai poate indeplini sarcina. Astfel piesele componente ale circuitului de racire se pot deteriora.

Daca nu schimbam filtrul uscator eventualele defecte care pot aparea sunt: >scaderea performantei sistemului; >blocarea supapei de expansiune, acidifiere, infundarea sistemului; > defectarea compresorului. Cauzele care duc la defectarea ciltrului uscator: >gaurirea rezervorului filtrului sau umplerea acestuia; >scurgerile la racorduri; >utilizarea unui aditiv UV necorespunzator; >incompatibilitatea lubrifiantilor.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on mai 26, 2016, in Auto-Moto and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Bună seara am si eu o întrebare dacă schimb compresorul de clima la un Jaguar xf trebuie să schimb automat și uscătorul?vă mulțumesc anticipat!

    Apreciază

  2. unde se afla acest filtru de uscator la volkswagen polo si care este denumirea lui in engleza ?

    Apreciază

  1. Pingback: Scurgeri in sistemul de aer conditionat | Dan Talmaciu

Comenteaza