Cum sa avem grija de discurile si placutele de frana

placute_frana_4.jpgDe curand am intampinat niste probleme legate de discurile si placutele de frana la un bun prieten si m-am decis sa fac o scurta prezentare despre uzura pe care o putem intalni atat la placute cat si la discurile de frana, motivele pentru care apar aceste uzuri, efectele si propunerile de remediere.

Propun sa incepem cu discurile de frana si sa-ti evidentiez cateva probleme foarte des intalnite.

  • Zgarieturi sau caneluri pe suprafata de frictiune:
    Motivul: > praf pe discul de frana si pe placuta de frana;
    Efectul: > zgomot la franare
    > in timpul franarii apare efect de frecare
    > franare necorespunzatoare
    Propunere: > la schimbarea discurilor de frana intotdeauna schimbati si placutele.
  • Uzura neuniforma:
    Motivul: > functionare neuniforma a etrierului;
    >miscarea etrierului;
    Efectul: > performanta de franare slaba sau neregulata;
    >vibratia volanului;
    >pulsatia pedalei de frana;
    Propunere: >la montarea noilor discuri de frana, verificati etrierul si butucul roata.
  • Culoarea albastra a suprafetei de franare a discului:
    Motivul: > supraincalzirea discului de frana din cauza strangerii sau blocarii placutelor de frana;
    > autovehiculul a fost utilizat cu frana de mana trasa sau blocata;
    > pistonul etrierului de frana  este blocat;
    Efectul: > efect de frecare in timpul franarii;
    > supraincalzire;
    Propunere: > verificati intregul sistem de franare;
    > verificati daca etrierul functioneaza corespunzator.
  • Adancituri pe suprafata de contact a discurilor:
    Motivul: > curatarea necorespunzatoare a suprafetelor de contact;
    > deteriorarea suprafetelor de contact din cauza mizeriei;
    > deformarea, distorsionarea butucului de roata;
    Efectul: > deplasarea laterala mai mare a discurilor de frana;
    > efect de frecare si bataie;
    Propunere: > inainte de montare, curatati foarte bine suprafata de contact a discurilor de franare si a butucului roata;
    > nu utilizati pentru curatare materiale lubrifiante de tip pasta.
  • Ruginirea suprafetei de frictiune:
    Motivul: > efectul materialelor corozive (sare de drum, diferite solutii de curatare);
    > neutilizatea franei o perioada mai lunga;
    Efectul: > zgomot care apare la franare;
    > performanta de franare neregulata;
    Propunere: > schimbati discurile si placutele de frana;
    > periodic, franele trebuie actionate si trebuie supuse la presiuni corespunzatoare (slefuirea franelor).

A doua parte importanta care trebuie luata in considerare si tratata ca atare o reprezinta placuta de frana.

  • Uzura unilaterala:
    Motivul: > etrierul sau pistonul etrierului este blocat;
    > ghidarea etrierului nu este in regula;
    Efectul: > autovehiculul in timpul franarii trage intr-o parte;
    > uzura accentuata sau neuniforma a placutelor de frana;
    Propunere: > verificati etrierul sau inlocuiti-l daca este necesar;
    > inlocuiti placutele de frana.
  • Uzura cronica pe plan vertical sau orizontal:
    Motivul: > garniturile etrierului si/sau arcurile s-au rupt;
    > deschiderea prea mare a etrierului;
    Efectul: > uzura foarte rapida a placutelor de frana;
    > zgomot la franare;
    Propunere: > verificati etrierul, inlocuiti-l daca este necesar;
    > inlocuiti placutele de frana.
  • Zgarieturi si caneluri pe suprafata de frictiune:
    Motivul: > praf sau particule metalice pe suprafata de contact a discului de frana cu placutele de frana;
    > zgarieturi pe suprafata discului de frana;
    Efectul: > zgomot la franare;
    > vibratii in timpul franarii;
    > Eficienta scazuta la franare;
    Propunere: > verificati discul de frana si inlocuiti-l daca este necesar;
    > inlocuiti placutele de frana.
  • Crapaturi sau margini rupte pe suprafata de frictiune:
    Motivul: > acumulare de caldura excesiva datorita contactului continuu dintre discul de frana si placutele de frana;
    > indoirea placii aparatoare de praf a placutelor de frana;
    > etrierul sau pistonul din etrier sunt blocate;
    Efectul: > zgomot la franare;
    > autovehiculul in timpul franarii trage intr-o parte;
    > roata supraincalzita;
    > uzura neuniforma a placutelor de frana;
    Propunere: > verificati etrierul, inlocuiti-l daca este necesar;
    > inlocuiti placutele de frana.

 

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Iunie 3, 2016, in Auto-Moto, Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: