Discuri de frana compozit. Textar, un producator de renume, la acelasi nivel cu firmele concurente.

Industia auto de ani de zile lucreaza la reducerea emosiilor poluante si a cunsumului de conbustibil al autovehiculelor. O posibilitate pentru a obtine acest lucru este reducerea greutatii pieselor auto. Franele din acest punct de vedere joaca un rol foarte important, deoarece greutatea sistemelor de franare in cazul autovehiculelor din clasa de mijloc pot atinge chiar 12 kg pe roata, din care mai mult de jumatate sunt discurile de frana si placutele.

In continuare voi incerca sa fac o prezentare asa cum o inteleg eu dupa o discutie amanuntita si contradictorie cu  cativa colegi din domeniul auto, colegi care testeaza eficienta la franare a unor produse noi aparute pe piata. Textar este unul dintre liderii mondiali in productia pieselor pentru sistemele de franare. In consecinta, in ultimii ani a efectuat in mod continuu dezvoltari in tehnologie si in materii prime ceea ce ca rezultat se poate observa in cel mai nou produs al lor, in discurile de frana fabricate din doua parti. 
Fiecare disc Textar compus din doua parti este compus dintr-o parte butuc si o parte de frictiune care sunt prinse unul de altul prin nituri. Datorita faptului ca partea de butuc este fabricata din aluminiu au obtinut o scadere de greutate de 15-20%, fapt care a dus la scaderea consumului de combustibil cat si la reducerea emisiilor poluante si s-au imbunatatit proprietatile de conducere ale autovehiculului.

Un alt avantaj al acestui produs este ca in materialul din fonta al partii de frictiune s-a marit procentajul de carbon, imbunatatind astfel eficienta discului de frana datorita unei mai bune disipari a caldurii si reducerea tensiunii, ceea ce duce in cele din urma la incetarea trepidatiilo, credcand in acest fel la nivelul de confort.
Ca orice producator de piese auto, sau consumabile auto mai exact, Textat vine cu recomandarea ca discurile de frana Textar sa fie asortate e placute de frana de la acelasi producator. Vreau sa se inteleaga clar ca discut aici despre un sistem de franare din clasa mijlocie, normala, spuneti cum vreti, dar nu ma duc in partea de performanta unde Brembo detine controlul. Acolo este o alta discutie si acele sisteme se folosesc in principiu pe masinile nervoase, cu multi armasari sub capota si care necesita o franare eficienta si in siguranta de la viteze mari. Vorbim despre clasa mijlocie, buget mijlociu, masina din clasa mijlocie.

Pentru mine unul a fost destul de dificil sa inteleg la prima vedere cum poate un sistem de franare compus dintr-un butuc si disc, asamblate prin nituire sa fie mai eficient decat un Bosch care si-a facut un renume pana de curand cu sistemele de franare insa am realizat ca testele de eficienta a acelor discuri si placute sunt peste alti producatori, egaland producatori precum ATE despre care voi avea o recenzie in scurt timp. Nu spun ca recomand deoarece nu doresc sa influentez pe nimeni, insa eu mi-am montat pe masina personala noul sistem de la Textar si sunt foarte curios de eficenta in timp a acestor discuri si placute, ca eficienta la franare este destul de vizibila si nu am ce sa comentez.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on decembrie 1, 2018, in Auto-Moto and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: