Placute de frana ceramice. ATE, un producator de top in sisteme de franare.

Zilele trecute vorbeam despre producatorul de sisteme de franare Textar care se afla in directa concurenta cu ATE si spuneam ca voi veni si cu o recenzie despre ATE daca tot am discutat despre Textar. 
In timpul franarii, datorita frecarii, din energia de miscare, se genereaza energie termica care duce bineinteles la uzura pieselor. Un semn clar al uzurii placutelor de frana este praful negru, inestetic care se aduna pe marginea jantelor. Acest lucru poate fi destul de enrvant pentru proprietarii de autovehicule care acorda o atentie deosebita aspectului exterior al masinii. 

Placutele de frana ceramice ATE care sunt dezvoltate de Continental ofera solutii pentru mai putin praf de frana si diminuarea nivelului de zgomot de franare. Secretul noilor placute de frana este ascuns in noile materiale componente, in tehnologia care utilizeaza fibre invative. Acestea, in momentul franarii formeaza un strat intermediar pe suprafata discului care protejeaza placuta de frana impotriva uzurii excesive. Rezultatul: mai putin praf de frana, cunducere mai confortabila, uzura mai mica prevenind astfel trepidatia volanului si a sistemului de franare.
Specialistii in domeniu spun ca testele cuprinzatoare efectuate in conditii de utilizare zilnica au demonstrat ca placutele de frana ceramice ATE au o uzura mult mai mica decat placutele de frana traditionale. In plus, au un impact pozitiv si chiar si la durata de viata a discurilor de frana. Acum, din punctul meu de vedere si din conostintele mele in materie de tehnologii auto pot spune ca nu exista placute de frana traditionale. Fiecare producator vine cu cate ceva nou si inovativ, fiecare ofera siguranta si fiecare produs se diferentiaza prin preferinta utilizatorului. Daca doresti mai putin zgomot folosesti producatorul X, daca vrei mai putin praf de ferodou folosesti producatorul Y, iar daca vrei eficienta la franare si doar atat, poti folisi orice producator din gama de top. 

Ceea ce este cert si testat, negru pe alb, in grafice si cum mai vreti voi este faptul ca placutele de frana ceramice ATE depasesc cerintele stricte ale Regulamentului ECE R90, regulament care se leaga de eficienta la franare, calitatea materialelor folosite in compozitia discurilor sau a placutelor, gradul de uzura per franare etc. Deoarece aceste placute nu formeaza praf in cantitati la fel de mari ca la alti producatori, acestea nu polueaza mediul inconjurator si nu trebuie sa utilizati foarte des spray de curatire a jantei. In afara de acest lucru, uzura mai lenta a placutelor de frana contribuie la protejarea mediului inconjurator iar performanta de franare ramane aceea.
Aceste placute de frana precum si discurile ATE sunt disponibile pentru orice model/marca auto, nu necesita nici un fel de modificare si ofera o calitate concurenta. 

Desi la ultima revizie am decis sa incerc produsele de la Textar pentru simplul fapt ca au venit cu o variata promitatoare, nici produsele ATE nu trebuie evitate. De 4 ani folosesc produse ATE si nu am avut nici cea mai mica problema. Observ in ultimul timp o interpretare gresita a placutelor de frana si a eficientei acestora. Multe persoane care nu au treaba cu termenii tehnici si nu inteleg pe deplin tehnologiile acestea, cei care merg pe mana mecanicilor cand vine vorba de revizii, acele persoane se lasa influentate de „experienta” unor mecanic si aleg produse care din punctul meu de vedere nici n-ar trebui sa existe pe piata. Cunosc oameni care au preferat sa puna placute de la producatorul XXXXXX, placute care ofera o eficienta destul de buna la franare dar care au un grad de uzura de 10 ori mai mare decat un alt producator care se claseaza in top si care ofera un produs cu 10-20% mai scump. Sunt producatori de tipul Febi, QWP care la partea de franare sunt sub nivelul ATE, Textar, care isi au locul bine definit in piata pieselor de schimb dar care ar trebui sa se adreseze unui anumit tip de buget. Degeaba vine QWP si se arata ca un cocos in domeniul sistemelor de franare daca nu poate sau nu vrea sa rezolve problema uzurii premature.

Daca cauti eficienta, alege cu incredere orice producator din gama de top si nu te uita la 15 lei in plus. Acei 15 lei pot face diferenta a cateva luni de utilizare in plus a unor placute sau discuri. Alege inteligent, informeaza-te si apoi invata-ti mecanicul sa fie si el deschis la produse calitative, nu doar ieftine.

Reclame

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on decembrie 4, 2018, in Auto-Moto and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: