Sistemele de aer conditionat

Ma gandeam de ceva vreme sa fac un articol despre sistemele de aer conditionat insa nu stiam exact cum  sa fac. Ma gandeam initial sa prezint cateva avantaje si sa ofer niste informatii tehnice dar in acelasi timp ma intrebam daca voi, cititorii, veti intelege notunile tehnice? Pana la urma am ajuns sa-mi cumpar un aparat de aer conditionat pe care l-am montat chiar eu caci nah, sunt inginer termotehnist si m-am decis sa ma axez pe acest aspect.

schemaAcum cateva saptamani, dupa ce m-am intors din Erasmus mi-am achizitionat un aparat de aer conditionat din Bucuresti de la o firma care se pare ca are referinte bune pe diferite forumuri. Eu am un obicei, inainte de a cumpara ceva, dau un search pe google si aflu mai mult informatii sau gasesc firma cea mai potrivita pentru serviciile pe care le doresc. Sincer sa fiu, sunt multumit de serviciile oferite de aceasta firma din Bucuresti dar si de pretul prietenos. Parintii mei spuneau ca e mai simplu sa luam un aparat de aproape, sa nu ne aruncam la cheluieli de transport insa cheltuielile de transport au fost infime iar pretul mult mai avantajos decat un sistem identic gasit intr-un magazin local. Ceea ce este mai important dupa achizitionarea unui astfel de sistem este intretinerea lui. Firma respectiva ofera si service aer conditionat pentru a se asigura caci clientul va fi multumit pana la final. Eu cred ca voi renunta la partea service, nu din cauza distantei ci pentru ca am cunostiinte necesare pentru a faca intretinerea unui astfel de sistem. In timpul celor 3 ani de specializare in termotehnica si sisteme de climatizare am invatat ce trebuie sa fac.

Curatarea filtrelor la unitatile interioare ale aparatului de aer conditionat, verificarea functionarii pompelor de condens ale aparatului, curatare bazin element plutitor pompa condens, verificarea intregului circuit de eliminare a condensului, verificarea starii de functionare a grupului compresor – condensator, verificarea vaporizatorului si ventilatoarelor, verificarea presiunii agentului frigorific in instalatiile de aer conditionat, reglarea instalatiilor de aer conditionat, curatarea cu mijloace specifice si aspirarea unitatii interioare la interiorul si exteriorul ei, curatarea unitatii exterioare a aparatului de aer conditionat, verificare si gresarea unitatii interioare si a celei exterioare, verificarea sistemului de baleaj a lamelelor de directionare a aerului (flapsurile) la unitatea interioara sunt doar cateva operatii care trebuie executate pentru o intretinere corespunzatoare si o functionare eficenta si indelungata.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on iulie 2, 2014, in TermoSET and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza