Viata pe doua roti. Accidente cauzate de situatii neprevazute.

Ce stii despre accidentele de motocicleta cauzate de situatiile neprevazute de pe traseu? Cand esti pe motocicleta trebuie sa iei in considerare numeroase aspecte si atentia trebuie sa fie de 10 ori mai sporita la fiecare detaliu, decat atunci cand esti in masina. Sunt sigur ca toti ne-am intalnit cu astfel de situatii, insa depinde ce reactie avem si ce facem pentru a nu culca mobra.

Pietrisul aparut in situatii in care nu poate fi evitat (curba fara vizibilitate)
Din pacate, portiunile de drum acoperite cu pietris sau alte materiale care le fac periculoase pentru motociclisti sunt destul de des intalnite. La iesirea din curba este posibil sa iti apara in fata o astfel de portiune din drum la contactul cu care roata din fata derapeaza.
Cum eviti accidentul? Evitarea acestui tip de accident tine in principal de conduita preventiva. Adapteaza-ti intotdeauna viteza in functie de campul vizual. Atunci cand urmeaza curba, incetineste astfel incat sa ai timp de maenvra daca la iesirea din curba te asteapta ceva nepravazut.

Luarea curbelor in viteza
In legatura directa cu situatia de mai sus, luarea curbelor in viteza reprezinta un real pericol de accident din mai multe motive. Chiar daca drumul nu este acoperit de pietris si suprafata este perfecta pentru rulat, este posibil ca virajul sa fie mai stramt decat ai anticipat.
Cum eviti accidentul? Abordarea virajelor cu viteza excesiva nu este niciodata recomandata. Atunci cand te afli in viraj ai mult mai putin control asupra motocicletei si nici destul timp de reactie in cazul unei situatii neprevazute. Daca te confrunti totusi cu un viraj mai stramt decat ai anticipat, nu incerca sa fortezi motocicleta, pastreaza-ti calmul si apleaca-te in directia de mers fara sa bruschezi franele ori sa tai acceleratia.

Blocarea rotii din fata
Sunt numeroase situatii in care roata din fata se poate bloca, pe pietris, ulei, antigel sau alte produse care fac ca asfaltul sa devina alunecos. La franarea pe un asfalt alunecos roata se va bloca mult mai repede decat pe un asfalt curat. In situatia in care roata se blocheaza, risti sa ajungi direct pe asfalt.
Cum eviti accidentul? Frana de fata este cea mai puternica frana a motocicletei, dar si unul dintre controalele cel mai greu de stapanit. Pentru a evita pericolul blocarii franei din fata, trebuie sa inveti sa o stapanesti. Ai nevoie de ceva experienta si este ideal sa capeti aceasta experienta intr-un loc ferit de trafic in care daca iti scapa motocicleta de sub control nimeni nu va fi ranit prea grav.

Carosabil alunecos
Pietrisul sau zgura nu sunt singurul pericol de pe carosabil. Atunci cand ploua sau cand se formeaza polei, motociclistii stau de obicei acasa sau aleg sa plece la drum cu autoturismul. Temperatura nu este singurul motiv pentru care nu multi motocilsiti ies pe ploaie. Adevarata problema este carosabilul ud si pericolul pe care acesta il reprezinta.
Cum eviti accidentul? Simplu, asigurandu-te ca ai cauciucuri pe care te poti baza. In mod ideal iesirile pe vreme proasta trebuie evitate. Daca nu ai totusi de ales, asigura-te ca ai cauciucuri care nu dau semne de uzura. Franeaza treptat si nu brusca acceleratia. Nu in ultimul rand, evita sinele de tramvai sau capacele de canal.

Dat fiind faptul ca sunt motociclist, am avut ocazia sa fac si nitel enduro, am calarit si sportive sau chopper, pot spune ca inteleg orice motociclist care vrea sa se dea tare, insa trebuie sa-ti alegi cu atentie momentul si locul cand sa faci asta. In general pentru adrenalina dusa la limite exista circuitul moto, unde te poti da pana la scarite. De asemenea, exista trasee frumoase, cu curbe generoase care sa iti satisfaca nevoia de adrenalina, insa niciodata nu te avanta la intrecut limitele prin oras. Nu risca viata ta sau a celui de langa tine.

Atentie maxima la fiecare detaliu, atenti la ceilalti participanti la trafic deoarece este posibil sa nu te vada in oglinzi, chiar daca mergi regulamentar, anticipeaza manevrele celor din jur si franeaza preventiv. Am o vorba care se pliaza perfect pe orice situatie
>>Mai bine cu intarziere pe pamant, decat cu avans in mormant<<
Asfalt uscat si fara incidente!



About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on iulie 26, 2019, in Motocicleala and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: