Alternatorul reversibil cu functie de generator si de starter.

Reducerea consumului de combustibil si a emisiilor, face parte din lista celor mai importante provocari cu care trebuie sa se confrunte industria auto. Producatorii de autovehicule mobilizeaza resurse semnificative pentru cresterea eficientei motoarelor, cu toate acestea se progreseaza cu pasi marunti. Luand in considerare faptul ca autovehiculele sunt stationare in proportie de 35% daca vorbim despre traficul urban, avantajele sistemului start-stop sunt evidente.
In cazul opririi autovehiculului (de exemplu la semafor) sistemul opreste motorul, apoi porneste imediat la nevoia soferului. Asta stim cu totii. Sistemul este implementat de ceva timp si nu este o noutate… Insa, Valeo StARS (Starter Alternator Reversible System, mai precis sistemul alternatorului reversibil) automatizeaza complet aceasra functie, astfel putem realiza o economie de combustbil de pana la 28%, in ceea ce priveste traficul urman. Nu spun ca am inteles pe deplin acest StARS dar pare promitator si de aceea o sa ma documentez si mai mult pentru ca intr-un alt articul sa pot sa dau si mai multe informatii decat voi putea cuprinde acum.

StARS.png

Alternatorul  reversibil poate functiona in doua moduri, unul de tip starter care ajuta la pornirea motorului intr–un timp mult mai scurt decat starterul clasic si care poate raspunde mai rapid cerintei soferului si mai functioneaza intr-un mod generator de curent. In modul de functionare starter transformatorul electonic emite 3 fluxuri de curent cu diferente de faze de 120 grade, in conformitate cu semnalele transmise de cei 3 senzori de pozitie. Unitatea poate emite curent de 600A care formeaza un cuplu destul de puternic pentru ca motorul cu combistie interna sa porneasca instant, iar in comparatie cu alternatoarele traditionale porneste motorul la o turatie mai mare. Aceasta unitate poate porni motorul in mai putin de 0.4 secunde, dupa care se face o comutare automata in modul de generator de curent. In modul de functionare denerator de curent, se utilizeaza tehnologia tranzistorilor de control MOSFET pentru redresarea celor 3 faze. Acesta este unul dinte motivele pentru care alternatorul StARS dispune de un indicator de eficienta de 82%, acesta fiind cu 10% mai eficient decat cele mai bune alternatoare traditionale de pe piata. Alternatorul poate produce curent de aproximativ 180A.

Ca si avantaje pe care le pot observa la alternatoarele reversibile StARS se regaseste economia de combustibil si scaderea emisiilor de CO2, este usor de montat si se poate integra in sistemul electric (consulta un specialist iante de a monta un astfel de sistem pe masina ta.. poate fi eficient dar asta nu inseamna ca masina poate suporta), performanta ridicata la pornire, performanta electrica este mai mare decat la alternatoarele traditionale. Si utilizatorii acestor sisteme se bucura de avantaje, nu numai producatorii si mediul inconjurator. Utilizatorii  vor simti o diferenta la consumul de combustibil (consumul 0 daca autovehiculul functioneaza in relanti si nu se afla intr-o treapta de viteza), economia de 10% a consumul de combustibil in traficul urban in conditii de trafic intens precum si o economie de 6% in conditii de trafic mixt. Pornrile repetate de motor nu cresc consumul de combustibil.

Datorita proiectarii avansate alternatorul reversibil StARS se poate teoretic adapta la orice sistem start-stop. In plus la momentul configurarii sistemului StARS acesta poate tine cont de parametrii de confort si siguranta in ceea ce priveste motorul, ambreajul, transmisia sau sistemul de franare. Acest sistem poate reporni autovehiculul si daca in timpul opririi conducatorul acestuia se razgandeste brusc, ceea ce este un avantaj major in traficul de pe strazile patriei, pe cand alternatoarele start-stop traditionale nu permit acest lucru si poate deveni neplacut si enervant.
Sistemul StARS poate fi utilizat la motoarele pe benzina de maximum 2.0 litri, iar pentru versiunile diesel pana la 1.6 litri, cu orice tip de transmisie. De aceea, producatorii de autovehicule recomanda ca inainte de a achizitiona si monta un astfel de alternator sa intrebati un specialist daca sistemul StARS este compatibil pentru masina pe care urmeaza sa il instalezi.

Articolul a fost conceput in urma unui drive test cu mai multe masini Mercedes, BMW, Range Rover si Honda cu motoare de pana in 2.0 diesel si care aveau sa nu aveau acest sistem implementat din fabrica. Astfel am putut crea o paralela intre masini din experienta la volan si impresiile expertilor din service.

Reclame

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on noiembrie 21, 2018, in Auto-Moto and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: