Noile amortizoare marca A.Z. Meisterteile

Salutare tuturor. Acesta nu este un articol de promovare ci se incadreaza la capitolul profesionalism din partea unor producatori consacrati. Functionarea amortizorului se simte la orice tip de drum, deoarece amortizorul este unul dintre elementele responsabile pentru conducerea in conditii de siguranta, respectiv pentru tinuta de drum a autovehiculului iar pe langa acestea, amortizorul asigura si confortul pasagerilor. Dupa cum spuneam, amortizorul nu este singurul element responsabil, ci mai gasim si altele insa nu voi vorbi despre ele, nu acum. Cel mai important rol al amortizorului este amortizarea oscilatiilor, vibratiilor cauzate de suprafetele de drum inegale si mentinerea in mod constant pe drum a rotilor autovehiculului. Practic, amortizoarele sunt niste mecanisme relativ simple. Doi cilindrimontati unul in altul, respectiv un piston si o tija formeaza partea esentiala a acestuia. Dintre cele doua capete, partea inferioara prin bratul oscilant se leaga de roata iar partea superioara se leaga de caroserie. Cand roata autovehiculului se misca in directie verticala, din cauza unei curbe, accelerare sau din cauza unei denivelari, amortizorul intra in functiune si se compreseaza sau se intinde in functie de situatia data de teren. Cand tija se misca in jos uleiul se scurge prin supapele piston. In acest caz supapa de fund este inchisa, astfel din cauza fortei de presiune formata tija se poate impinge catre interior relativ usor. In cazul miscarii tijei in directia opusa uleiul se preseaza prin diametrul ingust in piston. In acest caz supapa de fund este deschisa, uleiul circula si se formeaza o forta de tragere din cauza careia tija se poate trage mai greu.

Principiul de functionare al amortizorului pe gaz nu difera cu mult fata de cele prezentate. In cazul acestor amortizoare pe langa ulei exista si o camera de gaz de joasa presiune care este utilizata pentru a exercita o presiune constanta pe ulei si nu permite ca acesta sa se ditueze. Amortizoarele in timpul functionarii autovehiculului se pot incalzi iar ca reactie la acest lucru uleiul din amortizor poate sa se subrieze. Acest lucru se poate intampla doar in cazul unor sarcini prea mari fata de limita lor maxima. Statisticile relateaza faptul ca aproape 15% dintre autovehicule circula cu amortizoarele defecte (eu din experienta de service pot afirma faptul ca aproximativ 60% dintre masinile care mi-au trecut prin mana aveau probleme cu amortizoarele, erau curse sau sparte insa proprietarii erau nepasatori deoarece nu considerau c-ar fi necesara inlocuirea acestora), ceea ce duce atat la uzura timpurie a pieselor componente ale sistemului de rulare dar prezinta si un risc crescut de accidente. In cazul in care nu se efectueaza din timp schimbarea amortizoarelor, acest lucru poate cauza probleme mult mai grave si costisitoare cum ar fi defectiuni ale pieselor componente din sistemul de rulare si uzura prematura a anvelopelor dar se poate ajunge chiar si la crearea de accidente deoarece telescopul solicitat nu isi mai poate face treaba.

Semnele si urmarile defectiunilor aparute la amortizoare

-regasim ulei in jurul amortizoarelor
-uzura anvelopelor nu este uniforma, prezinta o forma de scoica
-creste distanta de franare
-pe drumuri denivelate se aud zgomote, bate amortizorul
-dupa apasare, sau dupa o denivelare, balansarea autovehiculului nu se opreste instantaneu
-autovehiculul pe drum denivelat devine instabil, greu de controlat
-in curbe autovehiculul este instabil
-autovehiculul „zburda” in timpul mersului

Unele situatii de mai sus apar atunci cand amortizorul este praf si urmeaza sa-ti strici tot sistemul de rulare si directie, daca nu ai facut asta deja. In principiu o mare parte din service-urile autorizate sunt destul de superficiali atunci cand este vorba de o constatare si adopta strategia „nu-i spune toate defectele ca se sperie si fuge”. Gresit. O constatare trebuie facuta ca la carte caci este platita si anunti proprietarul ca este timpul sa-si faca o revizie mai ampla la autovehicul. In mare parte, masinile care au probleme cu telescoapele intampina probleme si cu rulmentul de sarcina din capul telescopului, cu rulmentul din butuc/fuzeta, bucsele la brat bacula si capetele de bara. Acest probleme sunt des intalnite la masinile care ruleaza cu amortizoarele facute praf. Am avut chiar neplacerea de a vedea un amortizor care a trecut prin „oala telescop”, pe fata, din cauza faptului ca masina avea 250 mii km si niciodata telescoapele schimbate. Demential de frumos sa repari intr-un atelier de tinichigerie acea parte a caroseriei…

Daca vrei sa ai o masina buna care sa te iubeasca, va trebui sa ai grija de ea si sa-i dai ce-ti cere. Fix ca la femei!!!

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Octombrie 16, 2017, in Auto-Moto and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: