Test compresie motor Zetec-SE 1.4 & 1.6 Ford Focus

Salutare. Dupa cum v-am promis, am revenit cu un nou articol in care voi vorbi despre pasii pe care trebuie sa-i aveti in vadere atunci cand faceti un test de compresie. Detaliile sunt pentru un anumit tip de motor insa ele pot fi adaptate cu usurinta si pentru alte motoare pe benzina din generatia 2000/2005. Operatia de testare a compresiei este destul de usoara si poate fi efectuata de incepatori cu indemanare. Testul de compresie necesita aparatura speciala. Cand performanta motorului este scazuta sau apar intreruperi ale aprinderii care nu pot fi atribuite sistemelor de aprindere sau de alimentare, un test de compresie poate sa furnizeze indicatii despre starea motorului. Daca testul este efectuat cu regularitate el poate sa ofere avertismente asupra problemelor, inainte ca orice alt simptom sa devina sesizabil.

e9u103Motorul trebuie sa fie compet incalzit, la temperatura normala de functionare (85/90 grd), nivelul de ulei trebuie sa corect si bateria incarcata. Ajutorul unei alte persoane este de asemenea necesar. Identificati si scoateti siguranta pompei de combustibil din cutia de sigurante din compartimentul motor. Porniti motorul si lasati-l sa mearga pana se opreste. Dacca motorul nu porneste tineti-l antrenat cu electromotorul in jur de 10 secunde (elimini posibilitatea injectarii de combustibil in cilindri). Desurubati si scoateti busonul de umplere cu ulei apoi desfaceti suruburile capacului de plastic pentru a avea acces la bujii, dupa care remontati busonul la ulei.
Dezactivati sistemul de parindere prin intreruperea conectorului multiplu DIS de la bobina de inductie. Scoateti toate bujiile cu o cheie de bujii si aveti grija sa nu pierderi inelele de etansare de pe bujii sau sa nu le scapati jos (se va crapa ceramica de pe ele si nu vor mai functiona).
Montati un tester de compresie in orificiul de bujie se la cilindrul 1. Capul care se monteaza in locul bujiei trebuie sa aiba acelasi pas de filet. (Testerul de compresie este un manometru cu un frutun de 20/30 cm cu un set de capuri pentru mai multe tipuri de filet. Costurile de achizitie sunt minime, aproximativ 80 lei). Aranjeaza cu persoana care va ajunta sa tina pedala de acceleratie complet apasata la podea in timp ce cu electromotorul antrenati simultan motorul pentru cateva secunde. Observati indicatia de pe manometru. Compresia va creste destul de repede intr-un motor bun. Compresia joasa in prima cursa urmata de cresterea treptata a presiunii in cursele urmatoare indica uzura la segmenti. O compresie joasa in prima cursa care nu creste in cursele urmatoare indica scapari la supapre sau o garnitura de chiulasa arsa sau fisurata. Depunerile pe partea din interior a talerelor supapelor pot sa reprezinte de asemenea o cauza a unei compresii reduse. Notati cea mai mare valoare a presiunii citite pe manometru si repetati procedura pentru cilindri ramasi. Datorita varietatii de testere disponibile si a fluctuatiilor vitezei electromotorului cand motorul este antrenar la efectuarea testului de compresie sunt obtinute diferite valori citite. Cel mai important factor este ca presiunile de compresie sa fie uniforme in toti cilindrii si acesta este obiectivul principal al testului.
Dupa ce ati terminat de facut testul, trebuie sa il reperati insa de data aceasta trebuie sa adaugati 2/3 picaturi de ulei in locasul bujiilor. Daca compresia creste dupa ce este adaugat uleiul, segmentii sunt probabil uzati. Dacca compresia nu creste inseamna ca apar scapari pe langa supape sau pe la garnitura de chiulasa. Scaparile pe la supape pot fi cauzate de arderea scaunelor supapelor sau datorita rasucirii, fisurarii sau inoirii supapelor. Daca doi cilindri adiacenti au valori reduse ale compresiei este foarte probabil ca garnitura de chiulasa sa se fi ars intre ei. Aparitia lichidului de racire in camera de ardere sau pe joja de ulei confirma aceasta presupunere. Daca valoarea compresiei este la un cilindru cu in jur de 20% mai mica decat la altul si daca motorul are un ralanti neregulat, cauza poate fi un lob al unei came uzat.
La finalul verificarilor remontati bujiile, reconectati fisele de inalta tensiune si conectorul multiplu DIS al bobinei de inductie. Remontati capacul de plastic si busonul de ulei dupa care remontati siguranta pompei de combustibil in cutia cu sigurante.

Testul de compresie poate fi realizat si intr-un mod rudimentar, fara sa folositi manometru si fara sa demontati ceva de pe masina. Lasa masina cu fata intr-o panta si pozitioneaza maneta schimbatorului de viteze in treapta 1 de viteza (este cea mai lunga treapta), dupa care elibereaza pedala de frana, ambreaj si nu trage frana de mana. Prin aceasta metoda ai blocat masina pe loc si nu are voie sa sa miste. Dupa ce ai eliberat frana si cu frana de mana jos, asteapta cateva minute pentru a vedea daca masina are tendinta sa se miste foarte putin, in socuri. Daca aceasta se misca in socuri, motorul scapa compresia si este necesara o verificare amanuntita ca in explicatiile de mai sus. Prin aceasta metoda nu va puteti da seama daca compresia este scapata pe la segmenti, garnitura de chiulasa sau supape insa va puteti pune un semn de intrebare.

ASAR

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Mai 22, 2017, in Auto-Moto and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: