Defectiuni frecvente ale compresorului de clima

636-2.jpgCu siguranta toata lumea a simtit pe propria piele avantajele aerului conditionat din autovehicul. Odata cu incalzirea vremii, sistemele de climatizare primesc un rol din ce in ce mai mare, deoarece prin utilizarea lor putem asigura o temperatura placuta chiar si in calsura mare. Efectul aerului conditionat se simte prin atenuarea oboselii si marirea atentiei conducatorului auto. In afara de acestea, impiedica depunerea aburilor pe geamuri, respectiv filtreaza aerul. Astfel, permite calatoria cu geamurile autovehiculului ridicate, evitand curentii neplacuti si zgomotul extern. Cu toate acestea, ca orice sistem acesta se poate si strica.

Compresor clima cu mizerie

Din compresor, din furtunurile de cauciuc sau din alte componente poate ajunge mizerie in instalatia de climatizare care cu timpul poate cauza infundarea acesteia sau stricarea compresorului. Un proces foarte important dar adesea uitat este clatirea, spalarea sistemului cu un echipament special de curatare inainte de montarea compresorului. Se recomanda cu incredere sa se efectueze aceasta curatare si inainte de umplerea instalatiei cu agent de racire, daca nu am procedat la schimbarea compresorului.

Compresor specific modelului dar totusi nu se potriveste

O mare parte dintre unitatile de service comit o mare greseala deoarece nu monteaza un compresor de calitate de fabrica (OE sau OEM) si le prefera pe cele aftermarket insa risca in cel mai bun caz sa apara probleme in functionare in timpul garantiei iar in cel mai rau caz sa nu se potriveasca sau sa nu functioneze absolut deloc. La anumite compresoare se regasesc diferite modele care nu sunt configurate corespunzator. In cazul in care compresorul este de aceeasi calitate de fabrica, unitatea de service poate fi sigura ca compresorul de schimb va fi echivalent cu cel original.

Compresorul scoate un zgomot disonant

Piesele componente vechi de ex: supapa de expansiune, compresorul, evaporatorul sau furtunurile pot cauza infundarea sistemului, ceea ce cauzeaza suprapresiune in compresor si in instalatie. Acest lucru cauzeaza o frecare mecanica in interiorul compresorului si zgomotele neplacute nu vor intarzia sa apara. Este clar un semn ca trebuie sa mergeti intr-un service autorizat pentru verificari la instalatia de climatizare, deoarece necesita un tratament special si o diagnoza diferita vis-a-vis de componentele motor. In principiu, o diagnoza completa si spalarea sistemului prezinta starea acestuia si se pot identifica mai usor problemele si solutiile pentru reparare. Cele mai multe defecte se pot realiza prin schimbarea compresorului dar intotdeauna recomand achizitionarea unei unitati de calitate de fabrica sau daca banii sunt o problema in acel moment, se poate alege o unitate de climatizare reconditionata dar bineinteles cu calitate de fabrica.

Compresor nou montat se opreste

O problema de neatentie pe care au intalnit-o colegii mei din service in urma cu cateva saptamani a fost aceasta. Un compresor AC nou, calitate de fabrica care a fost montat pe un Ford Mondeo, se oprea din functionare la scurt timp dupa ce porneam AC-ul. Problema trebuia rezolvata si nimeni nu stia ce se intampla. Am sunat un prieten dintr-un alt service, o reprezentanta mai exact care mi-a explicat ca e posibil ca acel compresor sa fi stat foarte mult timp depozit si lubrifiantul din interior s-a scurs in partea de jos a carcasei compresorului. Acest lucru inseamna ca la pornire acesta va functiona fara ulei ceea ce poate cauza defectiuni mecanice severe. Pentru a evita astfel de probleme, inainte de montare trebuie sa invarti manual de mai multe ori fulia compresorului pentru ca uleiul din interior sa unga piesele aflate in miscare si in contact mecanic. Este foarte important ca piesele din interiorul compresorului sa fie lubrifiate inainte de pornirea acestuia.

Operatiile de schimbare a compresorului se pot efectua si la domiciliu deoarece nu prezinta un grad ridicat de cunostinte mecanice. Important este ca fiecare surub demontat sa fie montat la loc si dupa scoaterea curelei de accesorii sa nu mai incercam pornirea motorului. Cureaua de accesorii se monteaza dupa o schema pe care o gasiti in cartea masinii iar compresorul AC are un loc fix pe blocul motor sau pe un suport atasat blocului motor. Umplerea cu agent de racire se face bineinteles la un service specializat.

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Ianuarie 10, 2017, in Auto-Moto, Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: