Montajul unei pompe de servodirectie electrica

settingsDesi operatia de demontare/montare pompa servidirectie nu se realizeaza de catre oricine, am intalnit in service si clienti care si-au bagat degetele unde nu se pricep sau mecanici mai nesiguri pe cunostintele lor. Inainte de montarea pompei electrice de servodirectie, va sfatuiesc sa consultati manualul de utilizare al producatorului de autovehicule. Unitatea veche si cea noua trebuie verificata din punct de vedere al compatibilitatii. Asigurati-va de faptul ca toate sculele corespunzatoare le aveti la indemana si toate codurile de eroare (DTC) s-au sters din unitatea de comanda a motorului. De asemenea, pentru asigurarea functionarii optime, inaintea montarii piesei, verificati cablurile si conectoarele aferente.

Curatarea sistemului cu solutie de curatat

Unitatea noua este supusa unor testari complete dupa ce iese din productie. Multe probleme sunt cauzate de seturile de cauciuc provenite din furtunurile hidraulice si se datoreaza abraziunii. Aceste reziduuri de cauciuc se umfla si devin poroase, astfel reziduurile de cauciuc se infiltreaza in sistemul hidraulic unde se depun, infunda la randul lor sistemul si blocheaza circulatia lichidului. In cazul in care lichidul contaminat nu este eliberat din sistemul autovehiculului, acesta contamineaza si noua pompa, care la randul ei poate cauza defecte la sistemul de directie iar astfel produsul isi pierde garantia. Verificati manualul de utilizare sau ghidul cu instructiuni ale producatorului si determinati cantitatea necesara de ulei hidraulic pentru umplerea sistemului.

Spalarea sistemului

  1. Pozitionati conducta de presiune a cremalierei in rezervorul de ulei uzat.
  2. Umpleti rezervorul pompei de servodirectie cu lichid proaspat, porniti motorul, apoi continuati pana cand lichidul iese din cunducta de presiune. Procesul poate fi accelerat prin rotirea repetata a volanului de la un capat la altul. In timp ce derulati procesul de mai sus, nu uitati sa verificati nivelul lichidului din pompa deoarece functionarea acesteia fara lichid duce la deteriorarea grava a sistemului.
  3. Daca nu apare lichid curat, exista posibilitatea ca sistemul s-a infundat sau prezinta scurgeri.

Verificarea conductelor sistemului de servodirectie

Deoarece conductele se uzeaza din interior spre exterior, starea lor nu se poate determina decat vizual. In cazul in care conductele par rigide, poroase sau tari, schimbati absolu toate conductele din instalatia de servodirectie deoarece toate au fost fabricate in acelasi timp si toate vor avea probleme asemanatoare. Conductele se mai pot verifica intr-un mod foarte profesionist ina sunt sigur ca o foarte mare parte din service-urile din Romania nu dispun de astfel de tehnologie, poate poate doar reprezentantele care se respecta. Este vorba despre un aparat special, asemanator cu un aparat de masura si control dar care face cu totul si cu totul altceva. Acesta din urma este conectat la doi senzori care se pozitioneaza la o distanta calculata unul fata de celalalt, distanta calcultata in functie de diametrul exterior, diamentrul interior si gradul de rugozitate pe interiorul conductei, informatii regasite intr-un STAS online care vine la pachet cu acel aparat. Sunt sigur ca voi putea numara pe degetele de la o mana service-urile care au acest aparat in Romania.

Demontarea si montarea

Dupa efectuarea operatiunilor mai sus mentionate, pompa de servodirectie se poate demonta. Asigurati-va ca intrarile pompei sunt astupate, conductele sunt desprinse pentru a impiedica scurgerile inutile de lichid. In cazul in care se produc totusi scurger in carcasa pompei, se recomanda curatarea imediata. Inaintea montarii pompei noi, este recomandat sa se compare unitatea noua cu cea veche pentru a va asigura de compativilitatea acestora. Este foarte important ca unitatea noua sa fie calitate de fabrica (OE).

  • NU toate pompele de servodirectie au montate fulie. In unele cazuri fulia trebuie demontata de pe unitatea veche.
  • Recomandare: fulia veche poate fi demontata doar cu scule adecvate, deoarece in caz contrar se poate deteriora. Va fi necesara utilizarea unei scule cu 3 brate, denumita de unii presa cu surub pentru scors rulmenti.
  • Instructiuni de instalare: Pentru a preveni deteriorarea pompei in interior, la montarea fuliei sa nu loviti sau sa nu apasati, presati fulia. Trebuie folosit un instrument special pentru a pozitiona corect fulia, evitand astfel fortarea acestei componente.
  • Tensionarea curelei: Daca aveti posibilitatea, asigurati-va ca tensionarea curelei se realizeaza in conformitate cu instructiunile producatorului.
  • Senzor: Daca pompa de servodirectie dispune de senzor de miteza sau de flux, senzorul se va demonta de pe unitatea veche si se va utiliza in cazul pompei noi. In cazul in care nu se pot efectua cele mai sus prezentate se vor achizitiona senzori noi de la producator.

Aerisirea sistemului

  1. Asigurati-va ca toate conductele si conectoarele sunt montate in conformitate cu instructiunile producatorului.
  2. Umpleti rezervorul cu lichid hidraulic.
  3. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze la ralanti, apoi rotiti volanul de la un capat la altul de mai multe ori pentru a alimina aerul din sistem. Acest procedeu trebuie executat cu rotile din fata suspendate pentru a evita uzurile mecanice datorate fortei de frecare dintre anvelopa si pamant.
  4. Verificati din nou nivelul lichidului si completati daca situatia impune. Niciodata sa nu umpleti rezervorul pana la refuz deoarece acest lucru poate deteriora sistemul

Cu toate ca aceasta operatie este una complexa si nu poate fi realizata acasa, ca si cunostinte generale este bine de stiut ce se intampla in timpul unei schimbari de pompa.

 

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Decembrie 29, 2016, in Auto-Moto, Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: