Mituri legate de schimbul de ulei

In credinta populara s-a raspandit mitul „de ce sa schimb uleiul daca oricummotorul consuma ulei si intotdeauna completez nivelul cu ulei proaspat”. Exact din motivul mai sus mentionat este foarte important schimbul de ulei deoarece elementele de uzura, mizeria, impuritatile se pot indeparta din motor doar printr-un schimb adecvat de ulei. Din acest motiv, schimbul de ulei trebuie efectuat chiar si motoarele care consuma ulei si care necesita incontinuu completarea nivelului.

Un alt mit este acela ca anumite probleme ale motorului, mecanii incearca sa le rezolve dand vina pe consumul de ulei care practic este un lucru imposibil. Consumul de ulei al motorului nu este un lucru al diavolului. Intr-o anumita masura este o caracteristicaala32pyi2_1458553037 normala a functionarii motorului. Din acest motiv, la masinile consumatoare avem nevoie de unei de motor cu continut scazut in cenusa in cazul motoarelor cu filtre DPF (filtru de particule la diesel). In cazurile in care consumul de unei se datoreaza uzurii masive a motorului, singura solutie este repararea acestuia. Acest lucru nu se poate trece in contul uleiului de motor. Bineinteles, prin marirea gradului de vascozitate pe partea calda, in unele cazuri putem obtine o ameliorare temporata, dar nu putem evita repararea motorului. ACest lucru inseamna ca de la un grad de vascozitate 5W-30 nu putem trece la un ulei 10W-40 pentru ca motorul consuma ulei. Printr-un astfel de schimb de ulei nu va scadea consumul, in schimb datorita unei astfel de decizii putem provoca daune grave motorului. Prin marirea gradului de vascozitate pe partea rece, incetinim viteza de scurgere a uleiului de motor, ceea ce la randul sau duce la uzura si mai mare. Si aspectul: „este indiferent ce ulei punem in motoarele autovehiculelor mult rulate” este unul fals. De multe ori parca am fi tara uleiului 10W-40 deoarece toata lumea utilizeaza pentru orice motor acest tip de ulei. Din punct de vedere tehnic, acest lucru este o gandire incorecta si iresponsabila vis-a-vis de motorul masinii. Este foarte important sa respectam cerintele si specificatiile producatorului de autovehicule. Gradul de vascozitate nu inseamna tot!!! Respectarea nivelelor de performanta este la fel de importanta ca si definirea gradului de vascozitate.

O intrebare intalnita foarte des in randul prietenilor: „In cazul in care un autovehicul ruleaza putini km, cand se schimba uleiul?”

Eu va zic asa: Specificatiile producatorului de autovehicule ofera date privind intervalul de schimb a uleiului in km. Acest lucru inseamna ca cel tarziu la atingerea distantei specificate trebuie schimbat uleiul de motor. Cu toate acestea, exista o alta cauza a intervalului de schimb de unei si anume perioada prescrisa care in general este de 1 an. E un fel de termen de valabilitate, impropriu spus deoarece uleiul de motor nu expira. Pot afirma ca orice s-ar intampla, schimbarea anuala a uleiului de motor este obligatorie si schimbul se efectuiaza bineinteles dupa specificatiile producatorului de autovehicule.motor-imbacsit-ulei-vechi.jpg

Nivelul corespunzator a uleiului de motor

Este foarte important si sunt sigur ca stiti cu totii, ca nivelul uleiului in motor trebuie sa fie peste nivelul minim pe joja de ulei. Volumul uleiului de motor este dimensionat in asa fel incat in timpul necesar lubrefierii motorului se calculeaza si timpul in care uleiul „se odihneste” in baia de ulei inainte ca pompa sa intre in functiune si sa il ridice in rampa motorului. Daca uleiul este mai putin in motor atunci se maresc ciclurile de timp necesare lubrefierii totale a motorului ceea ce duce la uzura prematura a uleiului si implicit a motorului.

Eu personal va recomand tuturor celor care tineti la masina voastra, sa schimbati uleiul cu 1000 km mai devreme fata de termenul impus de producatorul uneiului pe care il folosesti. Uleiul este sursa de prelungire a vietii unui autovehicul. Am cunoscut o persoana care a dus un motor de Dacia 1300 la aproape 400 mii de km doar pentru ca a schimbat uleiul inainte de termen

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Octombrie 22, 2016, in Auto-Moto, Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: