Importanta filtrelor de ulei si defectele tipice ale acestora

In durata de viata a motoarelor cu ardere interna, unul dintre cel mai definitoriu combustibil este uleiul de motor. Multi il considera o piesa de schimb, o componenta a motorului, dar in acest caz trebuie mentionat, ca discutam despre o piesa de schimb care daca nu este conforma, duce la deteriorarea sau distrugerea celorlalte piese componente ale motorului.

DELO-Oelfilt2_RED_05

Utilizati un ulei de motor specific

Indicele de vascozitate in general se reduce pentru a atinge conditii de frecare mai bune iar producatorii de motoare si-au proiectat piesele de schimb si si-au reglat componentele care sunt ghidate de ulei in asa fel incat sa se potriveasca cu aceste cerinte. Uleiul de motor cu o vascozitate sau aditivare diferita fata  de specificatiile producatorului de autovehicul.

O alta amenintare referitoare la uleiul de motor este falsificarea acestuia. Regiunea Centrala si de Este a Europei a luptat foarte puternic impotriva produselor contrafacute. Faptul ca uleiul de motor a devenit un produs accizabil, a adus o oarecare masura de curatare in piata, insa fenomenul de falsificarea uleiului nu a disparut in totalitate. Cu toate acestea, uleiul falsificat este usor de identificat deoarece promite calitati si performante ridicate la un pret inferior celui aflat pe piata. Cea mai buna recomandare este aceea de a nu utiliza uleiul de motor mai mult timp decat perioada recomandata de catre producator sau prevazuta in specificatiile tehnice ale autovehiculului.

Poate ca nu sa imbacsit filtrul de ulei

Cand vorbim despre filtrul de ulei in general ne gandim doar la filtrele de ulei tip cartus sau cele cu insertie, dar uleiul de motor trece prin mai multe filtre. Sa incepe cu pompa de ulei: uleiul aspirat din baia de ulei trece printr-un filtru tip cosarca inainte sa ajunga la pompa. Daca acesta este infundat, atunci scate alimentarea intregului sistem de ulei. Daca schimbarea filtrului principal nu da rezultate, merita  aruncata o privire si pe cosarca de filtrare. Producatorii de autovehicule pentru a proteja piesele sensibile utilizeaza filtre si la curcuitul de retur. Una dintre caracteristicile filtrelor din circuitul de retur este ca filtreaza impuritati cu dimensiuni mai mici iar ele nu ofera posibiltatea de a fi ocolite. Acest lucru inseamna ca in cazuri extreme piesele care sunt alimentate cu ulei filtrat din circuitul retur pot ramane in totalitate fara ulei. In cazul anumitor tipuri de motoare  si turbocompresorul dispune de un filtru separat. Putem verifica daca acest filtru este infundat daca punem furtunul retur al turbocompresorului intr-un vas si pornim motorul si il lasam sa functioneze la turatia de baza un minut. Daca in acest timp prin turbocompresor trece mai putin de jumatate de litru de ulei atunci se va verifica circuitul de ulei, care trebuie reparat pana cand se atinge cantitatea de ulei scurs la turatia de baza de 0.5 l/min.

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Mai 11, 2016, in Auto-Moto, Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: