Intretinerea bateriilor pentru motociclete

Acumulatorul: elementele de baza

Sa incepem cu inceputul: o baterie de 12 volti nu are 12 volti. „12 volti” este doar un termen nominal, convenabil folosit pentru a distinge un acumulator de altul. O baterie de 12 volti incarcata complet, careia i s-a permis sa „se odihneasca” timp de cateva ore (sau zile), cu nici o sarcina extrasa din aceasta (sau incarcata in aceasta), isi va echilibra sarcina si va masura aproximativ 12,6 volti intre terminale.

Cand un acumulator citeste doar 12 volti in conditiile de mai sus, este aproape complet epuizat. De fapt, daca tensiunea acestuia in stare de repaus este de doar 12.0- 12.1 acest lucru inseamna ca are doar 20%- 25% din energia sa utila. Este fie epuizat sau a avut un ciclu profund, iar acumulatori motociclete pot avea un ciclu adanc de un numar limitat de ori numai inainte de a fi intr-adevar epuizati.

Triumph Rocket X 2015

Intretinerea bateriei moto

Sfat: Verifica nivelurile de lichid in fiecare camera. Daca in una dintre acestea este scazut, umple-l cu grija. Foloseste numai apa distilata sau deionizata, nu apa de la robinet. Apa de la robinet are minerale care nu ii vor face nici un bine.

Un acumulator slab este o cauza foarte frecventa pentru defectiunile motocicletelor! Din pacate, se poate ajunge greu la acesta si, prin urmare, nu este verificat la fel de des cum ar trebui. Acesta necesita doar o simpla intretinere lunara pentru a functiona perfect. Pastreaza-l incarcat la 100%, reincarcand atunci cand luminile se diminueaza, demarorul pare slab sau daca acumulatorul nu a fost folosit de mai mult de doua saptamani. In plus, urmeaza aceasta lista simpla de verificare in fiecare luna:

– Verifica nivelul electrolitului
– Incarca doar cu apa distilata sau deionizata, poarta manusi si ochelari de protectie si incarca intr-o zona bine ventilata si fereste-te de vapori.
– Pastreaza suprafata curata

– Verifica cablurile, clemele si carcasa pentru deteriorari evidente sau conexiuni slabite
– Curata terminalele si conectorii, dupa cum este necesar
– Verifica in interior pentru sedimente excesive sau sulfatare
– Asigura-te ca tubul de evacuare este lipsit de bucle si obstacole
– Inlocuieste capacele
– Termina prin testarea cu un hidrometru, tester sau voltmetru. Pentru a prelungi durata de viata a acesteia, fa intretinerea lunara o parte din rutina ta.

Daca scoti bateria din motocicleta nu o depozita pe o suprafata de beton sau metal, pune-o pe lemn sau alte suprafete non-conductoare. Acumulatorii stocati pe beton sau metal se vor descarca in timp. Pune  un incarcator pe aceasta si incarc-o cel putin o data pe luna. O baterie care este complet incarcata va avea o viata mai lunga si este mai putin probabil sa inghete in timpul lunilor reci de iarna.

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Septembrie 26, 2015, in Auto-Moto and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: