Invata Inginerie Mecanica de la cei mai buni!

Astazi a inceput marea nebunie a admiterii la Facultatea de Mecanica din Iasi dar probabil cei care s-au interesat, stiu deja. In principiu, in perioada asta incep inscrierile la toate facultatile de la Politehnica din Iasi. Ma gandeam sa dau cateva motive concrete pentru care incurajez bobocii sa mearga la Facultatea de Mecanica insa nu am de gand sa le pun cu liniuta ca la scoala. Am mai scris o recenzie si anul trecut si am fost foarte incantat sa aud ca prezentarea mea a adus un plus de incredere celor care acum au terminat anul 1 in cadrul acestei facultati. Eu am terminat deja si masterul si sparg toate afirmatiile neavizatilor care spun ca nu ai ce face cu facultatea. In timpul masterului am lucrat cat si cum am putut pentru ca nu am dorit sa-mi neglizej studiile insa in ultima luna cand eram in plina sesiune m-am angajat pe postul de inginer la o firma in Bucuresti si lucrez bine merci pe domeniul meu. Deci se poate si daca va uitati in jurul vostru cu siguranta gasiti oameni care au terminat facultatea si lucreaza in domeniu sau domenii conexe.

Facultatea de Mecanica Iasi

Anul trecut spuneam ca pasiunea pentru mecanica, masini, turbine, roboti, etc, trebuie sa fie in top ca sa iti placa cu adevarat facultatea. Cand pui pasiune, totul merge asa cum vrei tu si daca intrebi toti cunoscutii tai care au studiat la Mecanica, iti vor spune acelasi lucru. Facultatea este grea, dar te pregateste pentru un viitor bun intr-un domeniu larg si cu multe domenii conexe unde poti activa.

Profesorii sunt bine instruiti si intelegatori ceea ce rezulta un ajutor suplimentar din partea lor, atata timp cat si tu iti dai interesul. Laboratoare de studiu dotate si echipate corespunzator pentru a-ti desfasura activitatea. Nu lipsesc nici bursele de merit, ba chiar exista un numar destul de mare de burse oferite anual iar pentru cei care invata cu adevarat bine au sansa sa primeasca burse direct de la firmele cu care facultatea are incheiate acorduri, iar bursele nu sunt delor mici. Cred ca ti-ar conventi sa iei un minim pe economie pentru simplul fapt ca inveti si ca esti bun in facultate.

Latura studentiei toti o stiti din moment ce examenul de Bacalaureat si-a luat zborul din viata voastra, viata de student, camin, petreceri, intr-un cuvant.. libertate. Ceea ce mai putini poate stiu, poate, este faptul ca la Facultatea de Mecanica, anual studentii pregatesc o parte practica pentru lucrarea de diploma. Anul acesta a fost unul foarte bogat din acest punct de vedere iar facultatea si studentii se mandresc cu peste 8 lucrari practice in toate domeniile, cele mai multe fiind la specializarea de Autovehicule Rutiere.

Proiectul IAro Camarad a ajuns la final si baietii au realizat un model de Aro care urmeaza sa intre iarasi in lucru pentru perfectionare, un proiect interesant de rapid si anume un triciclu de 100 CP cu un design foarte atractiv dar care inca nu pot sa il prezint, la cererea profesorului si a studentilor care lucreaza la el, niste prieteni au realizat un buggy, un alt prieten a realizat un stand experimental cu un motor termic pentru recuperarea energiei din gazele de ardere si lista continua insa nu le-am prins pe toate, doar le-am numarat.

Nu uitati de Liga Studentilor de la Mecanica LSM, care vor face si eu recrutari si va vor initia si ajuta in primul an de facultate pentru a nu intampina nici un fel de problema. Trebuie doar sa cautati/intrebati/cereti ajutorul.

Motivele nu inceteaza sa apara si vei vedea ca alegerea acestei facultati este cea mai buna. Sa nu credeti ceea ce spun vecinii nostri de la TCM precum ca avionul pe care il avem in fata facultatii a fost „furat” de la ei, deoarece este o aberatie (am fost prezent cand avionul acela a fost adus de un profesor de la noi din facultate, nicidecum furat), insa chestia asta a fost spusa in „propaganda” pe care au facut-o cei de la TCM in liceele din Moldova.

Cu incredere, pasiti pragul Facultatii de Mecanica si dati mana cu decanul facultatii care va intampina la inscrieri iar daca aveti intrebari legate de absolut orice tine de facultate, nu ezitati sa intrebati. Sunt sigur ca ii va face mare placere sa va raspunda cu cat mai multe detalii.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Iulie 13, 2015, in Iasi, Studenti and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

