Toyota Aygo, o aventura placuta.

DSCF1347Nu stiu altii cum sunt dar eu… pardon, asta-i dintr-o alta scena. De curand am avut placerea sa particip la lansarea noului Toyota Aygo in Iasi si odata cu acest prilej mi-a fost oferita posibilitatea de a testa “buburuza” asa cum imi place mie sa numesc orice masina mititica, timp de 24 de ore. Bineinteles, sa nu crezi ca timp de 24 de ore am stat in masina si m-am plimbat, ca la un moment dat te plictisesti de condus, dar nu si de  masina. Oricum, am acumulat undeva la 16 ore de test in diferite situatii si pe diferite drumuri. Nu, nu am facut off road cu o masinuta care este destinata traficului din oras, dar situatiile au fost diverse si incercarile au fost pe masura. De la plecari mai fortate de la semafor, pana la mers lejer, la cuplu pentru a-i descoperi raportul dintre puterea motorului si randamentul pe care il ofera.

Deci, Toyota Aygo, pentru cei care nu stiu inca despre ce-i vorba, este o masina de clasa mica cu o versiune imbunatatita a motorului de 1.0 litru VVT-I in 3 cilindri pe benzina. Ramanand unul dintre cele mai usoare motoare din clasa sa, a beneficiat de numeroase revizii care au dus la imbunatatirea performantelor si eficientizarea consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Masina se comporta impecabil in trafic, venind in ajutorul soferului cu asistenta la franare care mareste siguranta pasagerilor, aspect testat de mine in diferite situatii de franare si viraje care in mod normal, o alta masina cu aceeasi greutate dar care nu dispune de asistenta la franare si asitenta in viraje stranse s-ar fi facut acordeon dupa primul obstacol pe care-l intalnea in fata.

DSCF1364O parte interesanta si importanta a “buburuzei” este asistenta la plecare din rampa. Nu sunt obisnuit cu masini care sa ma conduca ele pe mine si prima data cand am plecat din rampa am avut un moment de ezitare, deoarece cu ambreajul la podea si piciorul luat de pe frana si dus la acceleratie, masina mi-ar raspuns la intentie si a ramas nemiscata pentru 3 secunde, in conditiile in care eu ma asteptam sa se intample exact ceea ce se intampla in mod normal, in astfel de situatii. Plecare de la semafor este asistata de cuplu bun dar un dezavantaj pe care l-am observant este ca la schimbarea treptei a doua, masina devine brusc puturoasa si intra intr-un regim de functionare economic pentru optimizarea consumului. Am zis si o repet, masina aceasta este creata pentru un consum cat mai mic si de aceea se intampla sa te conduca ea pe tine si nu invers.

Masina mai este dotata cu o camera care usureaza mersul cu spatele insa daca nu esti obisnuit cu o asemenea dotare, este de preferat sa folosesti si oglinzile pentru a fi sigur ca nu lovesti nimic. Pentru mine, o camera de mers cu spatele nu ma ajuta cu nimic, cel putin in prima faza. Daca vrei sa optimizezi spatial de parcare, cu ajutorul camerei poti apropia masina ta de cea stationata in conditii de siguranta.

DSCF1394La partea de confort, Aygo ofera un spatiu destul de considerabil pentru sofer si pasagerul din dreapta, insa pasagerii din spate au putin spatiu pe care il pot folosi. Dar, daca ne raportam din nou la clasa masinii, nu putem avea pretentia ca o masina mititica sa ofere un spatiu foarte mare in interior. Noul Aygo este disponibil in variante standard dar si Eco. Cea din urma beneficiaza de rapoarte marite pentru treptele a patra si a cincea, anvelope cu coefficient redus de frecare in rulare si sistemul Stop & Start. Varianta standard are un consum de aproximativ 4.2 l/100 Km, consum care il poti obtine in afara orasului, cand masina merge la cuplu optim si constant. In traficul din oras, daca respecti si indicatiile oferite de masina, poti obtine un consum de 5.2 – 5.5 l/100 km, consum obtinut de mine in cele aproximativ 16 ore.

Eu ca sofer de masina diesel am avut cateva problem la inceput pana m-am adaptat cu motorul pe benzina si cu idea ca trebuie sa accelerez putin pentru a nu-mi muri motorul, insa odata intrat in rutina totul devine o placere. Din punctual meu de vedere si a catorva prieteni care m-au asistat la o parte din drive test, masina este numai buna pentru oras, avand un consum mic de combustibil si fiind eficienta in orasele agglomerate. Usor de parcat, usor de manevrat si cu un aspect dragut care intoarce privirile.

Pentru a te convinge de calitatile masinii, iti sugerez sa faci o vizita la showroom-ul Luxury Hybrid Cars Iasi si sa participi la un drive test.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Octombrie 5, 2014, in Auto-Moto and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

