Literatura pentru suflet

Chiar ma gandeam de ceva timp sa scriu cateva articole despre literatura de suflet si cum influenteaza aceste carti tinerii din ziua de astazi. Eu detin o biblioteca considerabila formata din mai multe domenii dar acolo se regaseste si domeniul care pune mintea omului in ordine si liniste. Acum cateva zile am dat peste o carte foarte buna „Nu ma poti obliga dar ma poti convinge”, o carte dedicata in special parintilor, dar care poate fi citita cu incredere de oricine, la orice varsta. Pe parinti ii ajuta sa-si inteleaga mai bine copii iar pe cei care nu sunt inca parinti, ii ajuta sa se inteleaga pe sine. Sugestiile cartii sunt extrem de practice si iti vor arata cum sa oferi copilului tau o dragoste echilibrata de limite, o relatie echilibrata de reguli, o indrumare echilibrata de incurajare si o ucenicie echilibrata de disciplina.

Cartea te invata cum sa transformi micile conflicte care apar intre parinti si copii intr-o cooperare zdravana. Totul e si mai usor daca din pura curiozitate si noi, tinerii citim cartea la randul nostru. Ne va fi mai usor sa ne intelegem parintii si sa ne intelegem pe noi insine. De mic copil eu am facut parte din categoria copiilor cu o vointa de fier si cu speranta si multa munca am primit cea mai buna educatie insa este greu si ei au recunoscut acest lucru dar sunt mandri ca au reusit si ca la 24 de ani mi-am pastrat acea vointa de fier dar am primit si o educatie echilibrata. In zilele noastre, multi parinti isi suspecteaza copii care au o vointa de fier ca incearca din rasputeri sa ii scoata din sarite pe parinti. Vointa de fier a unui copil e greu de controlat si la fel de greu de motivat dar reprezinta o provocare enervanta uneori dar si epuizanta.

Partea buna e ca vointa de fier nu este ceva negativ si asta trebuie sa inteleaga cam toti cei care au copii enervanti si cu acea vointa de fier. Acesti copii au convingeri ferme, entuziasm si spirit de aventura, toate caracteristicile unui adult desavarsit, doar ca un adult dispune de o ratiune mult mai avansata si mai complexa decat a unui copil.

nu_ma_poti_obliga_de_cynthia_ulrich_tobiasIn aceasta carte crestina am descoperit modalitati pozitive de a-ti motiva copilul cu o personalitate puternica, modalitate pe care daca stau bine si ma gandesc, le-au folosit si parintii mei. Uneori mai dadeau gres, alteori nu dar, iata-ma. Inveti cum sa-ti imparti controlul fara sa-ti comprimita autoritatea de parine. Mai sunt si cazurile acestea cand parintii incearca sa fie mult prea duri cu copilul sau si exista posibilitatea sa scapi din mana acest control si sa-ti faci copilul sa te urasca.  In cele din urma cartea este atat de bine conturata incat daca iti pui mintea la treaba, vei descoperi ca cele scrise acolo pot fi benefice in in situatiile in care exista anumite tensiuni in cuplu, tensiuni legate strict de modul in care fiecare membru al familiei incearca sa-si educe copilul si uneori ajung sa se contrazica pe tema strategiilor si a pedepselor. Eu spun din experienta si copilaria mea. Nu incerca sa-ti pedepsesti drastic copilul, nu-i interzice sa iasa cu prietenii sa se joace, nu-i restrictiona accesul la distractia lui. Gaseste alte modalitati de a-ti controla copilul, altfel vei risca sa faca mereu contrariul spuselor tale si atunci chiar ca te vei enerva. Gaseste echilibrul.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on August 19, 2014, in Carti and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Bună Dan!
    Ți-am lăsat un mail prin formularul de contact! Poate a intrat la spam. M-aș bucura tare mult dacă mi-ai răspunde.
    Mulțumesc anticipat!

    Apreciază

Comenteaza

