Cateva motive pentru care sa alegi Facultatea de Mecanica din Iasi.

Facultatea de Mecanica IasiDaca stau bine si ma gandesc, motivele pe care eu le am acum in cap sunt multe si lungi dar hai sa va dau doar cateva motive pentru care  sa optati ca viitorul vostru sa se contureze la Facultatea de Mecanica din Iasi. Restul le lasam pentru discutiile de dupa. Unii dintre voi ma cunosc personal, unii doar din online iar altii nici macar nu stiu cu ce ma ocup. Nu, nu sunt blogger full time ci un part time din placere. Articolul acesta vine cu multi ani de batai de cap pe bancile Facultatii de Mecanica, cu multe amintiri si cu ideea bine imprimata in cap caci este o facultate buna care merita atentia tinerilor. Da da, sunt un inginer care si-a batut capul pe bancile mecanicii. Atat pe bancile din fata facultatii toamna in restante cand ma dadeam cu capul de ele pentru ca nu am invatat la timp dar si in sesiune cand invatam si eram constiincios cate doua ore in sala de examen. In studentie circula o zicala „daca nu ai avut macar o restanta, nu te numesti student” deci eu ma incadrez.

Voi incepe cu cel mai important pentru mine si anume pasiunea. In general in viata daca esti pasionat de ceva iti este mult mai simplu sa realizezi ce-ti propui. Daca esti pasionat de masini, motociclete, avioane, turbine sau sisteme mecatronice si robotizate, Facultatea de Mecanica din Iasi iti poate oferi raspuns si motivatie. Daca te pricepi la mecanica, esti pasionat de motoare si iti place sa repari, Facultatea de Mecanica este cea mai buna optiune pentru tine. De fapt, singura din Iasi.

Formula StudentProfesorii bine pregatiti sunt un atuu pentru viitorii studenti, deoarece ei sunt cei care ghideaza buna educatie a studentului pe parcursul celor 4 ani de studiu. Daca stau si ma gandesc, Facultatea de Mecanica are o sumedenie de profesori foarte bine pregatiti, care asteapta sa-si impartaseasca cunostiintele cu studentii. Tot ce ii ramane studentului de facut este sa accepte informatia si sa o proceseze.

Anul trecut m-am aflat din intamplare in holul facultatii, intr-una din zilele in care se faceau inscrierile la facultate si domnul decan explica unui tanar absolvent de liceu si viitor student faptul ca Facultatea de Mecanica este in top-ul celor mai bune facultati de la Asachi. Stiti ce? Are dreptate. Mecanica e in topul facultatilor de la Asachi. Este o facultate dificila de unde au absolvit doar oameni mari care si-au pus amprenta pe cate ceva. Ingineria Mecanica, autovehicolele, Mecatronica, niciodata nu vor inceta sa existe, deci absolventii trebuie sa fie de top.

Lucrare de diplomaFacultatea de Mecanica iti ofera un domeniu larg de activitate. Dupa cum spuneam ingineria mecanica, autovehicolele, mecatronica, niciodata nu vor exista sa existe, ba din contra, mereu vor deveni mai performante. Absolventul de Mecanica este prezent peste tot. De la autoturisme pana la frig artificial si roboti, de la motoare termice pana la motoare de avion si sisteme computerizate mecatronice, in toate aceste domenii este nevoie de un inginer absolvent de Mecanica!

Spun colectiv superb si inglobez aici totalitatea studentilor, colegilor, prietenilor dar si a profesorilor cu care am avut de-a face pana acum. Profesori deschisi si cu care poti vorbi multe, colegi care-ti devin prieteni si oameni frumosi.

In cei aproximativ 5 ani pe bancile facultatii am avut parte intotdeauna parte de exemple solide si echipamente performante pe care mi-am executat studiul. Laboratoare dotate cu echipamente mecanice si electronice bine calibrate care sunt pregatite anual pentru a primi noi studenti. Eu imi amintesc fiecare laborator si fiecare echipament cu care am lucrat. Din anul 1 cand descopeream microscoapele pentru metale pana in anul 4 cand studiam frigul industrial si realizam temperaturi de -100 de grade sau mai mici.

In momentul de fata sunt plecat intr-o mobilitate Erasmus, sunt cam la final de calatorie si acusi ma intorc acasa dar inainte de a pleca am luat prin surprindere cativa studenti de la Mecanica si i-am intrebat de ce au venit la aceasta facultate. Mai in gluma mai in serios, pe langa faptul ca are referinte bune, mi-au spus ca are burse de la nota 7 si ofera cele mai multe locuri de cazare. Pe moment mi-a venit sa rad dar mi-am dat seama ca e adevarat. Facultatea de Mecanica are burse de la nota 7 si ofera cele mai multe locuri de cazare pentru studenti.

5322da1495f9cf7e3e000006Sa trecem inapoi la chestii serioase si sa lasam bursa de la nota 7. Eu nu am avut posibilitatea si poate nici nu m-am straduit insa Facultatea de Mecanica dispune de burse de merit oferite de companii multinationale. Asa numitele burse private oferite de Renault le gasesti doar la Mecanica Iasi, roberto rocca – tenaris silcotub de asemenea, si alte burse private care sunt oferite doar pe domeniul mecanic. Poti beneficia de un venit suplimentar atata timp cat inveti bine si iti mentii standardele ridicate. Partea frumoasa este ca dupa finalizarea studiilor, sansele de a te angaja ca si inginer in cadrul companiilor care te-au subentionat sunt mult mai mari.

Posibilitatea de a participa la activitati extracuriculare in domeniul mecanic, posibilitatea de a-ti demonstra cunostiintele in proiectele desfasurate in cadrul facultatii cu ajutorul studentilor si in cadrul Ligii Studentilor de la Mecanica, care executa activitati de voluntariat, menite sa ajute la dezvoltarea personala si profesiunala a studentului.

Daca te-am convins sau ti-am completat banuielile despre Facultatea de Mecanica din Iasi, te astept la inscrieri.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Mai 23, 2014, in Iasi, Studenti and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Comenteaza

