Balada vietii trecatoare

In acest articol este vorba despre o poezie care mi-a dat putin de gandit. Poezia asta este peste tot pe internet si e posibil sa o stiti, sau nu, dar versurile ofera inspiratie si merita citita si recititia. Merita inteleasa. Eu am primit-o de la un unchi care stie ce inseamna o viata trecatoare si care a stiut sa se bucure de fiecare moment, bun si rau din viata lui. O poezie despre cu viata trece si fiecare secunda in plus inseamna inca un pas minuscul catre finalul calatoriei. Si daca stam sa ne gandim, oare de ce trebuie sa fie un final, de ce trebuie sa coboram din trenul vietii? Raspunsul ni-l dam tot noi si destinatia finala ne-o alegem in functie de modul in care vrem sa traim. Te sfatuiesc sa citesti de doua ori poezia, incearca sa-ntelegi povestea versurilor.

„Un lung tren ne pare viata.
Ne trezim in el mergand,
Fara sa ne dam noi seama,
Unde ne-am suit si cand.
Fericirile sunt halte,
Unde stam cate-un minut,
Pana bine ne dam seama,
Suna, pleaca, a trecut.
Iar durerile sunt statii!
Lungi, de nu se mai sfarsesc
Si in ciuda noastra parca,
Tot mai multe se ivesc.
Arzatori de nerabdare,
Inainte tot privim,
Sa ajungem mai degraba
La vreo tinta ce-o dorim.
Ne trec zilele, trec anii,
Clipe scumpe si dureri,
Noi traim hraniti de visuri
Si-nsetati dupa placeri!
Multi copii voiosi se urca.
Cati in drum n-am intalnit,
Iar cate-un batran coboara,
Trist si frant, sau istovit.
Vine-odata insa vremea, 
Sa ne coboram si noi.
Ce n-am da atunci o clipa,
Sa ne-ntoarcem inapoi?
Dar pe cand, privind in urma,
Plangem timpul ce-a trecut,
Suna goarna VESNICIEI:
Am trait si n-am stiut.”

Autor: Rabindranath Tagore

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Mai 21, 2014, in Carti and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

