Ce faci cand vrei sa cumperi o masina buna?

La_Chica_y_el_Auto_del_Siglo_by_Izcalli2006Nu stiu altii cum sunt dar eu… stai, asta-i dintr-o alta scena. Da da, cu siguranta nu  are ce cauta aici. Deci, daca stau bine si ma gandesc, cred ca o sa dedic intrebarea din titlu tuturor soferilor dar in special celor care nu au inca o masina si vor sa isi achizitioneze una. Deci ce faci cand vrei sa iti cumperi o masina buna? Stupida intrebare, stiu dar afla ca are efect si descoperi multe. Eu am descoperit cat de nestiutori sunt unii care se credeau Eminescu in ale masinilor si pe care ii credeam capabili. La o intrebare simpla „unde cauti cand vrei sa cumperi o masina?” mi sa facut trimitere catre un targ auto cu 3 rable si cateva care arata bine la EXTERIOR. Am scris cu majuscule ca sa fie clar. Nu va mai luati dupa prostii si dupa bisnitari la care le merge papagalul sa vanda conserve ruginite. Foloseste-ti banii cu cap.

Deci, ce faci ca sa iesi in castig? Asa cum am spus mereu, internetul iti ofera o sumedenie de informatii si toate sunt gratuite.  Nu trebuie decat sa te joci cu soricelul ala pe goagle si sa cauti masini de vanzare. Daca ai gasit un site si ti se pare atractiv, cauti recomandari. Uite de exemplu eu ma mai uit la anunturi auto (masini si piese de schimb) pe AutoDel. L-am descoperit de ceva timp si am aflta intre timp ca are si multe recomandari bune. Sunt multe forumuri care recomanda pentru cumparare de masini second-hand acest site. Deci recomand acest site toturor celor care vor sa isi achizitioneze o masina. Sunt de incredere si se prezinta foarte bine pe piata online.

Ce altceva mai faci cand vrei sa iti cumperi o masina buna dar second-hand? Te asiguri ca i-au fost schimbate consumabilele (filtrul de ulei, aer, combustibil, polen) si bucsele, placutele de frana, uleiul. Ceri proprietarului sa faci un drive test cu masina si sa faca o verificare pe banii lui. La partea cu drive testul trebuie sa fii atent la detalii, la zgomote cand franezi, la zgomotele din viraje, la zgomotele de la cutia de viteze, dar cand vine vorba de o verificare rapida in service, poti solicita ca plata sa o faca vanzatorul. Daca are o masina buna, o va face caci nu costa mai mult de 50 de lei insa daca nu, va incerca sa te abureasca (mi sa intamplat). Ai grija la smecherii care vand masini. O verificare service face mai mult decat un drive sau o vorba frumoasa.

Tot ce trebuie sa faci este sa cauti in detaliu pana vei gasi ceva care sa te multumeasca. Sfatul este valabil in general dar cand vine vorba de masini, apeleaza la cei mai buni. Tu stii ce e bine pentru masina ta?

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Martie 19, 2014, in Auto-Moto and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Pe langa acestea, eu zic caa pentru siguranta, daca masina este second hand, este bine sa se faca si un test auto. Eu asa am procedat si a fost ok. S-au descoperit astfel unele probleme, dar totusi am cumparat masina, deoarece nu erau substantiale. Dupa trei ani masina se afla intr-o stare foarte buna.

    Apreciază

    • Starea masinii este o oglindire amodului in care o intretii si cum ai grija de ea. Daca oo schimbi uleiul la timp, filtrele, daca mergi cu ea ca si cum ar fi parte din viata ta si nu o pui la munca mai mult decat capacitatea ei, daca nu o izbesti prin toate gropile, daca iti pasa de ea, atunci masina va ramane intr-o stare buna si fidela stapanului, ca sa zic asa!

      Apreciază

Comenteaza

