Se fura si-n online? Generatia Copy Paste isi largeste orizontul!

Ce-i cu atata zarva-n tara asta? Ce, nu stii…? Esti furat tinere… si esti furat la nivel mare. Pai ce credeai ca o sa scapi asa simplu de bratul lung al guvernului care baga mana in buzunarele tale? Ce cacat, nimeni nu scapa de guvernul asta tampit si chiar daca ne dorim sa facem o schimbare, tot se gasesc niste oi conduse de un cioban de la putere care sa voteze contra. Asta-i offtopic… sa trecem la oile noastre.

plagiat_595_rudie---fotoliaAstazi la fel ca si zilele trecute eram cu atentia directionata spre un scandal de plagiat intre bloggeri si aflu cu stupoare ca a mai fost copiat un articol. No, stai linistit ca nu se copie bloggerii intre ei ca nu au ajuns sa duca lipsa de subiecte. Este un anumit „smecher” pe acolo pe undeva care copie articole la greu si nu orice fel de articole. Copie doar articolele care se refera la promovare, Social Media, chestia aia ce tine de PR, stiti voi. Eram tare curios ce mai copie omul ala si astazi am aflat cu indignare ca gagiul a copiat articole complete de la bloggeri cu greutate in online.. Acum cateva zeci de minute imi spunea un prieten, „bai, e cam fragila situatia ca poate tipul care a scris are vreun parteneriat cu alti bloggeri” bai nene, nu stiu cati bloggeri fac parteneriate de astea gen ||tu sa-mi copii articolul cuvant cu cuvant de la mine si eu de la tine, dar fara sursa|| sa fim seriosi, cine-i thaaa la cap sa faca asa ceva? Un tip imi spunea astazi ceva de genul „vezi cum formulezi articolul ca e groasa” hahah, nu uita tipule ca sunt pe un blog personal si pot scrie ce vreau atata timp cat vin si cu ceva dovezi si nu ii aduc injurii omului sau expresii vulgare si neadecvate. Totusi, suntem civilizati nu? Oricum, nu am ajuns atat de jos incat sa ii trimit spam cu injuraturi acelui om, sa fim seriosi, poate a avut si el motivele lui sa copie.. cine stie, poate avea concurs la cele mai multe articole scrise intr-o saptamana si patina intr-un gol de inspiratie, si ce-a zis… hai sa iau unul de ici, unul de colo si sa public aici la mine.. hahahaaaa am mai pus un articol, suuunt smecheeeer.. Mda, mda, mda, si ce mai e si cu plagiatul asta.

No, articolul asta-i facut pentru sustinerea bloggerilor copiati care de altfel imi sunt si prieteni si nu vreau sa trec prea repede peste caci si eu ma identific ca blogger si nu mi-ar placea sa-mi fie copiate articolele. Bai, am si eu cateva articole copiate, dar sunt cateva si le iau cu o aprobare si indiferent de situatie, pun sursa.  Unul imi spunea pe facebook „bai, tu ai articole intregi copiate de pe un site de masini vechi„.. ce ma amuza chestia asta.. eu chiar am 4 descrieri luate cuvant cu cuvant de pe un site dar, sunt descrieri la 4 modele de masini clasice, luate cu un scop si puse la mine pe blog, am logo acelui club auto pe site, un parteneriat pentru distribuirea informatiei, sa mai stie si poporul roman ca mai exista pasionati si posesori de Aro M461 si ca nu a disparut complet. Si nu in ultimul rand, sunt membru al clubului respectiv, deci nu cred ca fac promovare la pereti!

CaptureTrecand cu adevarat la subiectul articolului, o sa fac un rezumat al plagiatului vizat. Totul a fost descoperit de Anca, o bloggerita din Iasi care este in plina ascensiune, o femeie de apreciat, care are articole educative si interesante si care a descoperit ca i-a fost copiat un articol cu nesimtire de 100% si asta fara ca macar sa fi pus sursa de inspiratie. Ia sa vedem ce spune Anca despre asta „Am intrat intamplator pe un grup de pe facebook si am vazut titlul si m-am gandit sa intru sa citesc. Imediat am realizat ca de fapt citesc un articol pe care l-am scris chiar eu prin iarna trecuta. Copiat cuvant cu cuvant, nu doar unele pasaje„, cred ca ai  fost foarte „fericita” cand ai vazut ca ti-au fost folosite cuvintele pentru inspiratie. Aceasta-i explicatia lui Anca legata de plagiatul acestui tip. Intre tip omuletul a sters acea postare caci am cautat si eu sa vad exact despre ce-i vorda, doar ca Anca a fost inspirata si a facut un print la pagina respectiva.

Partea proasta in toata povestea asta este ca cetateanul invinuit a plagiat la greu si a mai avut un alt articol copiat cuvant cu cuvant de la Razvan care si-a iesit din diplomatie si care a cautat mai amanuntit pe site-ul lui pana a descoperit ca omuletul avea in general articole copiate de la bloggeri cu greutate din toata Romania si de la presa online. Injositoooor. Nu credeam ca un tip care este Social Media Trainer & Consultant Blogger poate fi si un om de Copy Paste al articolelor altor bloggeri.

Oricum, asta-i un scandal care presupun ca se va linisti candva dar pentru linistea voastra sufleteasca va sfatuiesc asa cum a sfatuit si Anca, sa cititi articole despre dreptul de autor, texte copiate si SEO si ce sa faci cand cineva fura articole de pe blogul tau.

Inspiratie: Anca si Razvan

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Decembrie 3, 2013, in Ziua de astazi and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. Dan, plagiatorii pot fi daţi în judecată. Chiar dacă un proces durează mult şi poate fi costisitor, merită, fiindcă plagiatorii vor plăti. Nu mai spun că se poate găsi în blogosferă un avocat care să accepte cazul pro bono (gratis), fiindcă şi-ar face o reclamă grozavă.

    Apreciază

    • Da, plagiatorii pot fi dati in judecata. Dar la cum functioneaza sistemul, cei impicati vor avea un rezultat cand vom fi cu barba alba. NU este nici o problema caci tipul este compromis pe online. Bloggerii ieseni si-au facut treaba si au fost uniti!

      Apreciază

  2. Mda…e cam trist ca se intimpla. E trist si pentru cei care copiaza. Nu realizeaza ca vor taxati destul de sever pentru lenea lor.

    Apreciază

  3. Trist, dar din pacate, adevarat.
    Prea mult copy-paste. Multi nu sunt in stare sa reformuleze o propozitie, de aia recurg la asta. E deranjant sa stii ca ai depus efort in a scrie un articol si vine un mucea si te copie, fara sa aiba macar bunul simt de a mentiona sursa de unde a furat.

    Apreciază

  4. N-am sa uit. O sa ma laud si eu cu ciudateniile mele de carti citite. Danke pentru provocare. De mult asteptam una buna 🙂

    Apreciază

  1. Pingback: Borcanul cu lucruri bune | My life as Ioana

  2. Pingback: Biblioteca bloggerului român | My life as Ioana

  3. Pingback: Leapșa despre cărți | My life as Ioana

Comenteaza

