Ghetute noi pentru masina mea

anvelope de iarna ieftine

De ceva timp ma tot invart in jurul unei decizii. Sa-mi iau sa sa nu-mi iau alte anvelope de iarna la IMS-ul meu? Ma gandeam sa mai trag putin de cele pe care la am acum pe masina caci nah, e cam greu sa cumpar ghete noi si la IMS si la Ford. Ideea e ca IMS-ul mai putea rezista asa ca am mai mare nevoie de Ford dar, cand vine vorba de putina joaca prin zapada cu o masina 4X4 clasica parca nu ne mai intereseaza altceva. Ei, cam asa e, nu prea ma intereseaza decat sa pot impinge zapada care se aduna pe drumurile patriei. E o frumusete sa poti trece pe langa toti prin zapada si sa nu-ti faci nici un fel de grija. O sa o fac si p’asta. O sa-mi iau anvelope noi si la IMS. Dupa o saptamana… Cu toate ca nu a sosit inca iarna am si cumparat ghetutele  si abia astept sa ma pun pe o buturuga langa fiecare roata si sa ma apuc de schimbat cauciucurile masinii. Mi-am gasit anvelope de iarna dunlop, niste anvelope superbe, noi si ieftine. Cand zic noi ma refer la faptul ca nu sunt reesapate si nu ma supun la nici un risc. Initial ma gandeam la un set de cauciucuri originale dar am realizat ca nu ma incalzeste cu nimic daca le iau originale de prin cine stie ce parte a tarii la un pret original bineinteles.

Ca tot vorbesc acum de anvelopele IMS-ului meu si ca tot vine iarna, sa-ti spun cateva sfaturi. Unii dintre noi soferii nu prea avem habar cu cititul anvelopelor si le mai luam si la ochi dar facem cea mai mare greseala. Pe o anvelopa de iarna trebuie sa gasesti intotdeauna insemnul M+S care inseamna noroi si zapada. Acestea sunt bune pentru masina ta. Derapantele sunt dispuse intr-un anumit unghi care face posibila „ancorarea” anvelopei in planul pe care circulati dar in acelasi timp si eliberarea cat mai rapida a spatiului dintre derapante, de zapada sau noroi. Pe langa acest insemn trebuie sa mai existe si simbolul „fulg de zapada” care desemneaza o anvelopa testata si calificata pentru utilizare in conditii servere de iarna cu zapada abundenta. Probabil vei spune ca toate au aceste insemne dar eu am vazut si anvelope neinscriptionate cu aceste insemne dar care erau considerate cauciucuri de iarna.

Cum iti spuneam, mi-am cumparat anvelopele dar partea ciudata este ca stau cu ele in camera de camin si sunt asa de mari de parca-s anvelope de camion. Imi cam ocupa spatiul si colegii se cam uita crucis la mine in ultimele zile. Probabil s-au saturat sa se impiedice de cauciucurile mele si mi-au umpluf frigiderul cu de toate. Pana saptamana viitoare cand voi avea acces la masina mea cu care ma deplasez cel mai des si anume Fordul, nu vor avea ce sa faca nici ei, decat sa ma injure in fiecare zi. Mult succes la uratura mai baieti!

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Noiembrie 2, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

