Boala comuna a masinilor

Cativa prieteni de-ai mei de la 4tuning.ro au facut niste examinari pe cateva modele de masini, mai exact pe 5 modele de masini si au cautat foarte amanuntit, indicii care sa ii conduca la defectiuni tipice modelului respectiv. Va voi prezenta si voua cele 5 modele de masini cu probleme dar sunt sigur ca acestea nu sunt singurele modele care produc neplaceri soferilor.

Am reusit sa identificam cateva probleme tehnice care apar la anumite modele de masini. E vorba de defecte de fabricatie care nu au fost remediate si produc diverse neplaceri in timp pentru soferi. Iata aici cateva exemple de marci si problemele pe care le au in timp. E vorba de „boala” fiecarei masini, asa cum se numeste popular.

defecte-comune-in-functie-de-marca-boala-lor-03f5c15ffc6887215e-940-0-1-95-1

BMW
-bec airbag aprins la modelele E46 din cauza defectarii plasei de la scaunul pasagerului
-fulie arbore cotit la modelele diesel care are miezul din cauciuc si cu trecerea timpului devine consumabila
scurgeri de ulei datorate intaririi garniturilor de etansare la motoarele pe benzina mai vechi
roti „culcate” pe spate datorita uzurii bucselor „scartaitoare”
-la modelele e46 uzura mecanismului de la geamurile electrice duce la zgomote suparatoare la ridicare si coborare
oscilatii la relanti la motoarele pe benzina
-flansa cardan care produce zgomot la plecarea de pe loc
-injectorul cu fir la modelele diesel
-modulul de ABS cedeaza la seria 5 E39 pentru ca e amplasat in spate si in timp caldura de la evacuare ii pune probleme
ruperea lantului de distributie la motoarele diesel N47 care se poate gasi pe X3, X1, 520d, 318d, 320d, 118d, 120d, 123d…

VW
motorul intra in LIMP MOD datorita blocarii lagarelor de la turbina la motoatele TDI
consum de ulei destul de mare chiar si la motoarele mai noi
-trepidatii la plecarea de pe loc datorate volantei cu masa dubla care se uzeaza in timp
fum negru excesiv la acceleratiile bruste care este rezultat din arderea incompleta de carburant din diverse cauze legare de turbina sau injectoare
fum alb-albastru specific motoarelor pe benzina de capacitate mica care da de gol uzura segmentilor si a o-ringurilor de la supape
lipsa de putere datorita infundarii EGR-ului o problema des intalnita la noi in tara datorita carburantului de slaba calitate si a exploatarii necorespunzatoare
-materialul plastic de la interior care este acoperit de un strat de cauciuc se zgarie foarte usor si arata destul de rau in timp scurt de utilizare
motorul 2.0 TDI produs pana in 2007 are probleme la injectoare si turbosuflanta dupa un anumit numar de km
-lantul de distribuitie la motorul 1.2 tsi care incepe sa produca zgomote in scurt timp si neschimbat se poate rupe
-toba finala rugineste foarte repede, in primii ani de utilizare la modelele pe benzina noi

Opel
ulei in vasul de expansiune la modelul 1.7dti, cedeaza racitorul de ulei
calculatorul de la pompa de injectie ii cedeaza lipiturile pentru ca este amplasat direct pe blocul motor si absoarbe toata caldura fiind din aluminiu
diodele de la alternator sunt suprasolicitate la unele modele si cedeaza atunci cand vine frigul, necesitand reparatia alternatorului
-EGR-ul se infunda la modelele diesel dar se poate curata, spre deosebire de cel de la modelele pe benzina care trebuie inlocuit, fiind electronic
-la modelele pe benzina mai vechi esapamentul rugineste si racordul flexibil cedeaza in timp
motoarele 2.0 dti intra in modul de protectie din cauza electrovalvelor de pe sistemul de vacum care cedeaza
-alternatorul este si el un punct sensibil pe modelul 1.9cdti
-debitmetrul de asemenea trece la consumabile pe modelele mai vechi diesel
-oringurile de la caloriferul din interiorul masinii cedeaza si iti uda mochetele, inlocuirea lor este dificila datorita pozitionarii dar costul lor este infim.

Dacia
-la modelele pe benzina senzorul de la arborele cotit poate da erori, se curata sau se inlocuieste usor
pompa de apa nu are o viata prea lunga, se recomanda inlocuirea ei la fiecare schimb de curea de distributie la 60.000km
-frana de mana se slabeste dupa primii ani de utilizare
-scartait la tamburii spate in momentul eliberarii pedelei de frana dupa primii ani de utilizare
-compresorul de la AC devine zgomotos
-lampile spate se aprind aiurea datorita oxidarii lamelelor din interior
binecunoscuta problema la injectoare la modelele dCi, care de fapt este problema pompei de injectie delfi care produce span si il trimite in injectoare
-unele modele au probleme cu rugina la aripile din spate
-interiorul incepe sa produca zgomote inca din primele mii de km

Audi
-becuri aprinse in bord care sesizeaza diverse probleme electrice
motoarele pe benzina de generatie mai veche sunt recunoscute ca fiind amatoare de ulei
-butoanele de pe consola centrala se uzeaza destul de repede fiind imbracate cu un strat de material cauciucat, sensibil la inele, unghii si obiecte tari cu forme neconventionale
binecunoscutele probleme la injectoare si turbina la unele modele 2.0 TDI

Merci echipa 4tuning pentru investigatiile facute. Sunt sigur ca aceste informatii vor fi de folos posesorilor de masini „bolnave”.
Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on August 14, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Felicitari, un articol foarte util si desigur teste facute de experti. Nu cred ca un incepator isi va baga mana acolo unde nu trebuie.

    Apreciază

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: