Cum ar fi sa respecti toate regulile de circulatie?

„Cum ar fi daca ai respecta toate regulile de circulatie? Dar respectate ca la carte!” Aceasta a fost intrebarea si provocarea pe ziua de astazi, din partea unui prieten. Inainte sa ajungem in Iasi am fost provocat sa respect in totalitate regulile de circulatie timp de o ora. Sincer, mi-a placut ideea dar am ajuns sa regret ca am acceptat dupa doar 10 minute de la „startul” provocarii. Impreuna cu prietenul meu ne-am plimbat prin tot Iasul incercad sa respect regulile si chiar am reusit. Insa ce am patit in aceasta ora m-a determinat sa cred ca noi soferii suntem „animale in trafic”. Am realizat cu adevarat cat de penibili suntem, cat gresim si cate amenzi putem incasa daca un politist ne-ar urmari timp de o ora.

„Copilotul” meu a numarat si a notat fiecare injuratura pe care mi-am primit-o de la colegii din trafic pentru simplul fapt ca opream la culoarea galbena a semaforului si nu fortam trecerea, pentru faptul ca ma opream la trecerile de pietoni si pofteam pietonii sa treaca, cedam trecerea mijloacelor de transport in comun la plecarea din statie, eram prudent si nu fortam trecerea in statiile de tramvai fara refugiu… In decursul acestei ore calduroase pe strazile Iasului am acumulat 98 de injuraturi, 127 de claxoane, 34 de semne obscene cu mana pe geam si 29 de soferi intelegatori si prudenti. Mi s-a umplut frigiderul intr-o ora cat pentru cateva luni.

In schimb, aceasta provocare care acum eu o numesc experienta, mi-a aratat ca de fapt eu gresesc foarte mult in trafic, nu respect in totalitate regulile de circulatie si merg mai mult „dupa ureche” caci mi-a cam intrat in sange soferia. Jungla traficului din orase este una care ne omoara incet, ne streseaza si ne pune in pericol. Dupa experienta acestei ore de care va vorbesc am gandit cu voce tare „oare cum ar fi daca toti soferii ar respecta in totalitate regulile de circulatie?” pe cand prietenul meu care de fapt este un viitor subofiter la circulatie imi raspunde sec „ar fi bine dar, eu cum imi voi mai face datoria?” Ma amuza si acum raspunsul lui si ma intristeaza faptul ca acea ora in care am respectat toate regulile de circulatie va ramane doar o experienta pentru mine si maine voi fi la fel de grabit in trafic ca si ceilalti.

Experienta este interesanta si te provoc sa faci la fel. Nu ai nevoie decat de o masina pe care sa o conduci respectand in totalitate regulile de circulatie si un prieten care sa noteze toate injuraturile, claxoanele, semnele obscene si soferii disciplinati. Daca astazi te-am incurcat in trafic si te-am obligat sa nu fortezi culoarea galbena a semaforului sau cine stie ce greseala nu ai facut din cauza mea pe parcursul intervalului orar 15.00-16.00 inseamna ca ai mai respectat cate ceva din regulament. Distractie placuta celor care vor sa dea curs provocarii si sa se convinga singuri de greselile lor si a celor din trafic.

aglomeratie_trafic_brasov_85797600

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Iulie 9, 2013, in Auto-Moto, Iasi and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Oau, foarte bine punctat articolul! Chiar azi discutam cu prietenul meu in masina despre cat e de greu sa conduci prudent si in limitele legii. El mi a zis ca daca ar fi fost politist mi-ar fi luat cu bucurie carnetul, pentru ca uneori sunt grabita si cam imprudenta in trafic. Cine stie, poate cand circulatia va reintra in normal in Iasi si strazile nu vor mai fi ca dupa bombardament vom conduce din nou cu placere!

    Apreciază

  2. Traficul ar fi mult mai fluid si nu ar mai exista ambuteiaje si toate cele, insa exista o mica problema si anume, traficul ar deveni foarte lent. Sunt numeroase zone in care viteza maxima admisa este de 30 km/h (atentie copii, animale etc.). Deci si prin urmare nu ar fi tocmai ok.

    Apreciază

  3. Scuze de Spam, am si eu nevoie de ajutorul tau te rog. Mai multe detalii le gasesti in acest articol al meu: http://literestacojii.wordpress.com/2013/07/11/cine-ma-ajuta
    Iti multumesc anticipat si sper ca ma vei ajuta! Te pup!

    Apreciază

Comenteaza

