Voluntariatul in viziunea tuturor!!!

Robot-Auto-blog-softwareCu ceva timp in urma, mai exact acum 3 ani cand eram student in anul 1 ma gandeam sa imi continui voluntariatul pe care il faceam in liceu insa nu am gasit nici un ONG care sa ma satisfaca pe deplin. Trei ani am stat si m-am axat pe facultate gandindu-ma ca ingineria este cea mai importanta si ca nu am nevoie de nimic altceva. Nici nu stiam cat de mult o sa pierd insa, am descoperit din nou voluntariatul in anul 4 prin intermediul unui prieten care a fost presedinte la un ONG si care m-a incurajat sa incerc ceva nou. Bineinteles, curiozitatea m-a impins sa incerc acel ceva de care imi povestea Razvan cu atata entuziasm. Am devenit membru cu acte-n regula, mi-a placut echipa care s-a format, am lucrat bine impreuna si am decis sa raman in continuare. Pe parcurs am fost propus sa conduc un departament si in cele din urma imi doresc sa conduc asociatia. Acum vine intrebarea: de ce mi-am dorit toate astea si de ce imi doresc in continuare sa fac voluntariat? Ei bine, in continuare voi aduce un raspuns multiplu la intrebarea „de ce?” dar si la afirmatiile si intrebarile unor colegi cu care am petrecut astazi cateva ore incercand sa le explic ce inseamna voluntariat si cu ce te alegi de pe urma voluntariatului.

Emi, stiu ca citesti blogul meu si mai stiu ca vei avea pe langa raspunsul meu si alte raspunsuri din partea altor voluntari. De ce fac voluntariat si cu ce ma ajuta pe mine? Pai este foarte simplu… In primul rand pentru mine voluntariatul inseamna o alta lume, uneori paralela cu cea pe care o traim. Voluntariatul inseamna lucruri pe care vreau sa le fac pentru mine si pentru altii. Actiunea de voluntariat presupune responsabilitate, implicare, oportunitati, usi deschise, viziune, alte perceptii, lucruri noi. Voluntar inseamna sa fii tu, sa faci lucruri simple, sa vrei sa fii diferit, sa vrei sa schimbi mediu in care traiesti, sa iti creezi spatiul tau, sa faci lucruri noi, unice. Ai ocazia sa iti pui creativitatea la contributie, la fel si abilitatile tale. Ai ocazia sa lucrezi in echipa, sa cunosti oameni noi, care impartasesc aceleasi viziuni ca si tine, te simti prins de ei, de ceva care nu se vede. Uneori vorbele nu isi au locul aici, faptele si dorinta de a schimba ceva, ne ajuta sa comunicam. Cateva dintre multele motive pentru care fac voluntariat. Spuneai ca „ce ma intereseaza pe mine voluntariatul si cu ce ma ajuta o asociatie studenteasca din Iasi ca si student?” Foarte simplu. Un ONG te poate ajuta sa te dezvolti, sa cresti nu doar pe partea de inginerie ci si pe alte laturi. Daca tu crezi ca job-ul ideal este sa fii inginer 8 ore, dupa care sa imparti cateva beri cu baietii si apoi sa mergi la somn si sa fii intr-o monotonie continua, te inseli. Poate pentru tine si pentru altii acesta este un job ideal. Insa daca vrei sa inveti mai multe, sa afli lucruri noi despre oameni, despre cum sa vorbesti si cum sa socializezi mai usor, te poti folosi de voluntariat.

Astazi era o discutie despre „cum ma ajuta voluntariatul sa ma angajez?” In primul rand voluntariatul facut ca la carte intr-un ONG Iesean si nu numai, te ajuta sa te dezvolti destul de mult pentru a reusi sa obtii un job prin simplul fapt ca iti ofera alte perceptii si o viziune diferita. Nu mai vorbim de usi deschise si oportunitati de a invata pe care le poti avea participand la divesre seminarii, training-uri si workshop-uri. Iti poate fi de mare ajutor o experienta in voluntariat pe viitor. Chiar si la angajare. „Cu ce ma incalzeste pe mine un training si ce imi poate oferi in plus fata de ce stiu eu? Imi aduce bani?„.. Un training sau mau multe nu iti va aduce niciodata bani, dar in viitor iti poate aduce multe oportunitati din care poti scoate bani. Totul depinde de tine si de modul in care doresti sa te dezvolti. „ONG-urile studentesti papa banii nostri„.. S-o crezi tu… Nu iti papa nimeni nici un ban. Nu iti cere nimeni nici un ban, nu te pune nimeni sa platesti nimic ci te invita sa te alaturi la diverse activitati cu sau fara plata, la care tu singur decizi daca vrei sau nu sa participi, activitati la care poti intalni oameni importanti, oameni care au multe de spus, care au fost candva ca noi si stiu cum sa ne faca sa ii intelegem. Ti-am zis si iti reamintesc, ONG = Organizatie Nonguvernamentala si Nonprofit. 

Poate ca vei intelege din text si din afirmatiile care vor mai fi la articol ca voluntariatul nu dauneaza asa cum cred unii, ba din contra ajuta la dezvoltarea personala, ajuta la invatarea unor lucruri noi si punerea in practica a ideilor pe care le ai. Daca nu am dreptate, astept sa fiu contrazis. Pana atunci, numai bine si succes tuturor voluntarilor!

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Iulie 1, 2013, in Iasi, Studenti, Voluntariat and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Reblogged this on Razvan Pascal's Blog and commented:
    My first reblog 😀
    And a good one !

    Apreciază

  2. Mă bucur să văd că se schimbă modul de gândire!
    În Sud, văd că inerţia e mult mai mare…

    Apreciază

  1. Pingback: Cum sa folosesti internetul intr-un mod inteligent

Comenteaza

