Trabant de mileniul trei!

new_trabant_nt_electric_conceptSa nu imi cred ochilor ceea ce vad. Navighez in pustiu pe meleagurile internetului si dau de o poza care seamana dar nu rasare cu un Trabant. Curiozitatea nu ma lasa in pace si incep sa cercetez mai in detaliu acea imagine fara sa imi treaca prin cap sa dau un search pe imensul goagle si sa aflu mai multe. Bineinteles ca am cautat dupa mai multe detalii dar initial am ramas la faza de „ce drac de masina mai e si asta?”.. No, las ca tre sa fie vreo modificare prin photoshop de-a vreunui plictisit, asta era in capul meu atunci. Vede si un prieten de langa mine poza si imi spune „bai, asta e trabant, nu vezi ca scrie Trabant in loc de numarul de inmatriculare?”.. no shit, nici prin cap nu mi-a trecut sa ma uit acolo :)) dar, in fine. Dupa ce caut detalii despre acea ciudatenie pe patru roti aflu ca debuteaza in Frankfurt in versiune electrica din 2012.

interieur2_zoomviewSe spune ca noul Trabi este o masina plina de stil care are in spate istoria modelului si este electric deoarece acesta este ultimul trend in industriea auto. Trabi dispune de un panou solar amplasat pe plafon care va reincarca bateria si are o autonomie totala de circa 250 de kilometri cantarind in jur de o tona. Prototipul a fost produs de o companie germana Herpa Miniaturmodelle GmbH si pastreaza ideea de design a vechii generatii, din care au fost produse nu mai putin de trei milioane de exemplare intre 1957 si 1991. Pentru a putea realiza „dedesubturile” electrice ale masinii, Herpa s-a aliat in producerea noului model cu IAV Automotive Engineering, o companie berlineza specializata in productia de sisteme electrice complexe dar si cu IndiKar, firma al carei domeniu de activitate este reprezentat de dezvoltarea prototipurilor.

Sa nu va ganditi ca nou Trabi este tot din carton presat asa cum credeam eu initial, caroseria fiind din fibra, cu o rezistenta mai mare decat bunicul sau. Motorizarea in momentul de fata lasa de dorit, fiind un model electric nu te poti folosi prea mult de aceasta masina insa, cei de la Herpa vor sa lanseze in cursul lui 2013 o noua motorizare, de data aceasta un motor termic cu piston dar mult mai durabil decat vechiul motor care completa Trabantul cu zeci de ani in urma.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Mai 6, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Deci ce e vechi va deveni nou si la moda 🙂

    Apreciază

  2. Se pare ca da! Mi-ar placea o „cutie” ca aceasta 😀

    Apreciază

  3. buna dimineata eu am trabant din 1984 si cu bune si cu rele in general sunt foarte multumit de el nu il dau pe mercedes !

    Apreciază

Comenteaza

