Drive incheiat cu noul Seat Leon

7Tocmai citeam articolul unui prieten si ma amuza foarte tare modul in care ma descria pe mine ca fiind un copilot ciudat. „Si n-am fost singur ci impreuna cu bunul meu prieten si tot odata partener de teste auto, Dan, care e omul cel mai bun pe care l-as putea avea vreodata in dreapta mea. Tipa, se agita si uneori iti schimba si singur viteza, asta cand din neatentie dai sa pleci cu a 3-a de pe loc, intimidat fiind de rampa in care stai la semafor.Florine, pot spune ca asa sunt intotdeauna la capitotul copilot. Ma simt in siguranta doar cu mine la volan si cu unchiul meu care nu a depasit in viata lui viteza de 80 km/h. Sa ma vezi cum sunt ca „instructor” cand cineva este la volan si este chiar la inceputul drumului intr-ale soferiei.

Lasand abilitatile noastre de a conduce deoparte, revin la ideea de baza si anume ca masina acesta mi-a intregit dorinta mea de a-mi dori un Seat in viata mea. Ca intr-un post anterior, spuneam ca  Seat este masina mea de suflet si am avut ocazia sa conduc multe modele, care, nu m-au dezamagit. Noul Seat Leon Style, cel pe care l-am avut la drive, era echipat cu un motor  de 1.6 l, TDI, 105 CP si cu o cutie manuala in 5 trepte. Modelul avea un consum obtinut char de mine de 5,1 l/100km, ceea ce mi se parea la inceput putin cam paradoxal insa s-a dovedit a fi real. Ca si dotati, modelul de drive a venit cu Airbag-uri laterale la sofer si pasager, frontale pentru sofer si pasager, airbag la cortina si pentru genunchii soferului. Traseul a fost unul ales special astfel inca eu am reusit sa observ ce poate masina in viraje la viteze considerabile. in ultimul timp am facut o pasiune din a patrunde intr-un viraj la 100Km/h, o viteza relativ sigura si sa observ cum se comporta masina. Sistemele de siguranta inteligente si-au facut treaba si bolidul si-a pastrat tinuta de drum fara sa dea impresia macar ca pierde controlul stabilitatii.

16Transmisia autoturismului cuprinde si un diferential electronic XDS care are rolul de a optimiza tractiunea, creste precizia directiei si ofera posibilitatea intrarii si iesirii cu viteze mai mari din viraje. Lipsa acestui sistem dovedeste ca micile schimbari ale directiei intr-un viraj poate duce la un derapaj sau la pierderea directiei de mers, pe cand prezenta diferentialului blocabil electronic anuleaza orice posibilitate de a derapa intr-un viraj la viteze mai mai dar in acelasi timp de bun simt. Un alt sistem care pe mine personal nu ma incanta este Cruise Control. Ce face acest sistem? Pai, acest sistem este capabil sa recunoasca un autovehicul care ruleaza inaintea sa, sa-i inregistreze viteza si sa mentina o distanta de siguranta fata de acesta, cu ajutorul sistemului de franare. Am avut ocazia sa activez un astfel de sistem la o alta masina si nu m-a satisfacut, fiind invatat sa imi controlez eu franarea in functie de ce doream sa fac in trafic, nu sa ma controleze masina. Whatever, parerile sunt impartite si sunt anumite persoane care prefera acest sistem, insa eu nu il agreez datorita modului meu mai sport de a conduce.

Trecand de la datele tehnice remarcate de mine la acea masina la feedback-ul modelului testat, pot spune ca Seat Leon este masina care merita incercata macar odata daca nu aveti posibilitatea sa o cumparati. Pretul modelului variaza in functie de motorizare si dotari astfel inca un model Style cu motor de 1.6l ajunge pana la aproximativ 20.000 euro iar un model style cu motor de 1.2l TSI pleaca de la aproximativ 14.000 euro. In functie de sistemele care il completeaza pretul modelului variaza si pana la 22.000 euro pentru un Leon FR cu motor de 2.0l TDI si cu sistemul Start & Stop DSG inclus.

In ultima ordine de idei Seat Leon a fost intotdeauna un model placut de public si in acelasi timp apreciat la fel de mult. Personal eu prefer Leon ca masina cu o tinuta mai sport si care nu imi suge totul din rezervor. Tu ce parere ai despre Noul Seat Leon Style?

Capture

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Aprilie 12, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Eu cred ca o sa comand zilele acestea un ST cu motor 1.2 tsi DSG.

    Apreciază

Comenteaza

