Evolutia transmisiei automate

Cutie de viteze automataCutiile de viteze automate au cunoscut o evolutie impresionanta in ultima perioada. Deseori catalogate ca ineficiente si lenese, acum pot face aproape totul mai bine decat cei mai talentati piloti. Transmisiile automate hdraulice au foarte putine piese comune cu cele manuale. Clasicul ambreiaj este inlocuit de un convertor de cuplu, adica un mecanism hidraulic ce leaga motorul de cutia de viteze propriu zisa. In locul rotilor dintate sunt mai multe seturi de mecanisme planetare (seturi de roti dintate) ce sunt controlate hidraulic, rezultand rapoartele de transmisie. In ultimii ani transmisiile automate au facut un salt urias, convingand din ce in ce mai multi cumparatori sa renunte la clasicele manuale. Cutiile de viteze automate de altadata, care aveau pierderi uriase de putere si erau incredibil de lenese, au fost date uitarii.

transmisie automataDatorita cresterii numarului rapoartelor de transmisie, motorul poate functiona pentru mai mult timp in zona optima, reducand astfel consumul de carburant dar si marind performantele masinii. Convertorul de cuplu a primit de asemena îmbunatatiri. Acesta se poate bloca acum in toate treptele de viteza anuland pierderile de putere, lucru ce nu se putea la modelele mai vechi. Spre deosebire de trecut, cand transmisiile automate hidraulice erau instalate doar pe automobilele din clasele superioare, acum poti beneficia de aceasta optiune si pe masini din clasa mica, de exemplu Volkswagen Polo sau Ford Fiesta.

Mai putin comune sunt cutiile de viteze cu variatie continua a raportului de transmisie (CVT). Mecanismele planetare prezente la transmisia automata hidraulica sunt înlocuite de o pereche de roti dintate sau conuri, antrenate de o curea sau un lant, ce isi pot modifica diametrul, rezuland astfel un raport de transimisie variabil. Marele dezavantaj al acestui model este pierderea relativ mare de cuplu, din acest motiv fiind utilizate in special pe automobilele mai putin puternice. Recent, constructorii Toyota, Lexus si Ford si-au dotat unele modele hibride cu un nou model de CVT actionat electric sau E-CVT.

Voi ce ati alege intre o transmisie automata si una manuala?

Sursa: ProMotor

Ambreajul la CV Automate

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Martie 14, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Pentru comoditate, lux si usurinta de a conduce as alege mereu o masina hidramata, mai ales daca motorul trece 2.0. Cat despre masinile pe cutie manuala n-am nimic sa le reprosez, si stiu ca o sa ma faci sofer amator (asta poate ca si sunt) dar imi ia cateva ore sa ma obisnuiesc cu ea mai ales cand conduci doar modele care difera mereu si fiecare are ceva nou. Sa stii ca pe Skoda de la scoala de soferi eram profesionist dupa 3 saptamani pe 1.4 Benzina… In fine, eu imi doresc automataaaa si ma bucur ca tehnologia tine cu mine :”> Sa auzim ce comentezi acum domnu’

    Apreciază

    • Mereu gasesc un raspuns. Dupa cum spuneam Florine, masina cu cutie automata este pentru „handicapati”. Sa nu ma pui sa conduc masina de aia ca nu imi va placea. De aceea aleg eu masinile de drive si tu iesi mereu suparat ca nu ai masina cu transmisie automata. Ce sofer mai sunt eu nene daca apas o singura pedala si masina merge singura. :))

      Apreciază

  2. aaa si asa cu mana ocupata pe schimbator si cu una pe volan si eventual si pe celular ca la 99 % dintre romani nu esti handicapat ? Eu cred ca esti handicapat sa mergi cu manuala cand ai asa minunatii de automate la dispozitie, dar un om ilogic si prost si sarac normal ca nu da bani pentru confort, ce masina de rahat conduce un manual freak, Manuela adica ? Aaaa de acum 10 , 15 ani ? Ca majoritatea cocalarilor care circula pe strazi sau o piticanie noua ? Majoritatea isi cumpara second , fiindca asa fac taranii prosti…

    Apreciază

    • Prietene, daca ai o problema de limbaj o poti rezolva in alta parte. Eu conduc o masina veche de 44 de ani si in acelasi timp originala. este mult mai placut sa conduc un classic car decat o masina de ultima generatie. Nu am o simpatie pentru masinile cu transmisie automata. La scoala de soferi te invata sa conduci o masina cu 3 pedale nu cu doua,asa ca poti sa iti pastrezi tonul pentru tine si sa observi ca nu vorbesc despre masinile vechi si despre ecolutia transmisiei automate… Pam pam! Have fun!

      Apreciază

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: