„Afacere” bazata pe prostirea populatiei

Salutare. Ziua de astazi a fost data naibii. Acumularea de informatii a fost scopul meu principal pana la ora actuala si mai tarziu o sa trec la oferirea de informatii. Pana diseara mai este mult asa ca am timp sa ofer si sa primesc notiuni folositoare si povesti care la prima vedere chiar par povesti. Pai, am o „poveste” pentru voi care de fapt nu este poveste ci chiar se intampla in Romania. A aparut o noua „afacere” murdara care se pare ca face victime, mai ales in randul persoanelor de varsta a treia. Bunicii nostri intra in panica mult mai repede si se lasa usor manipulati de asa zisii binefacatori si uita sa mai cerceteze. Nu am nici o implicare, nu am fost prostit eu, insa un bun prieten de-al meu si-a luat-o, dar „nu a pus botul”.

escrocheriiNu fac publicitate la acesta tampenie, ci doresc sa ofer o informatie in plus pentru a sti despre ce este vorba. Cu siguranta o sa fie si parintii mei sunati sa li se spuna ca baiatul lor a patit ceva. Da, cel mai probabil dau un picior in vestiarul din camera fara sa vreau. In fine, treaba sta cam asa. Prietenul meu a fost sunat de  catre o persoana care se dadea drept medic, si i s-a spus ca fiul lui a avut un accident foarte grav de masina in Brasov, desi fiul despre care este vorba este student in Iasi si bagat pana peste cap in proiecte la facultate. I s-a spus ca fiul lui a provocat un accident de masina foarte grav rezultat cu victime si in momentul de fata este in spital cu ruptura de maxilar si cu inca cateva fracturi. Rugamintea acelei persoane binevoitoare era ca parintii copilului sa se pregateasca financiar pentru un proces, sa isi ia un avocat si sa trimita o suma de bani destul de considerabila intr-un cont care teoretic era contul spitalului in care era internat, aceasta suma insemnand cheltuielile de spitalizare. Cel mai probabil, contul este unul fantoma si nicidecum al unui spital. Suma ceruta era de aproximativ 4000 Ron si dupa ce facea transferul, parintii erau rugati sa se prezinte la spitalul X din Brasov. Din pacate pentru acel escroc vrajeala asta de doi bani nu a functionat deoarece parintii isi sunase baiatul cu vreo ora inainte si era in regula, intr-o „crasma” prin Iasi unde isi bea cafeaua cu cativa colegi. Intamplarea asta nu dateaza de mult ci de vreo saptamana si este foarte probabil sa continuie.

Daca primiti un asemenea telefon suspect, este recomandat sa verificati si sa nu va panicati. Va sunati copilul sau persoana despre care este vorba si verificati informatiile. Este cel mai simplu si eventual dupa ce verificati acele informatii primite, puteti merge la politie cu o cerere de urmarire a numarului de pe care ati fost contactat si urmarirea amprentei vocale. Este cel mai simplu si eficient. Have fun!

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Martie 5, 2013, in Ziua de astazi and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Totuşi e greu de crezut că în ziua de azi cineva mai poate fi prostit în halul ăsta. Eu sper să nu.

    Apreciază

    • Eu cred ca se poate. Intr-o astfel de situatie, cei mai panicati sunt batranii. Nu au multe cunostiinte despre aceste escrocherii si iau totul de bun. Plus ca panica din momentul respectiv, cand auzi ca singurul tau copil e in spital si a mai ranit cativa oameni, este mare. Si unii oameni nu gandesc decat sa trimita bani, sa fie bine si sa scape. Si eu total eronat!

      Apreciază

  2. Dane, nu doar in Iasi se intampla asta. Si in Bucuresti s-au intalnit cazuri. Tata a fost sunat si i sa spus ca eu am avut un accident la Targu Mures. Ghinion, eu eram in casa la laptop :)) SI sirprinzator este ca au o baza de date si informatii despre persoanele care urmeaza sa fie sunate. Imi stiau numele…

    Apreciază

  3. Hahaha!!! Aline, asta a fost buna. Erai in doua locuri in acelasi timp :))

    Apreciază

  4. Am citit pe un blog cu o astfel de intimplare. Se pare ca e prospera situatia. Poate cauta informatii pe Facebook. Din cate imi amintesc femeia respetiva a depus bani. Doar ca dupa cateva zile a fost sunata din nou, doar ca mai meschin.

    Apreciază

  5. Mulți au fost până acum înșelați prin această „metodă inedită”. Cum a funcționat cea dinainte- ai câștigat 10000 de euro, trimite-mi credit și-ți dau banii- așa funcționează și asta. Doar că asta țintește mult mai sus. Sunt mai mulți bani. Cei care te sună nu te lasă să închizi telefonul până când nu-i virezi, apoi îți închid. Grav e că țintele sunt părinții sau bunicii noștri. Se sperie repede, nu cunosc tipul ăsta de escrocherii. Trebuie avertizați. Însă, deși a devenit un fenomen, presa și poliția nu au atras atenția asupra lui pt că cei care sunt înselați nu vorbesc. Sunt foarte rare cazurile în care victimele au făcut o sesizare. Astfel, nu este constatată amploarea.

    Apreciază

  6. Cu siguranta si parintii mei vor fi sunati si deja i-am avertizat in legatura cu acest lucru. Le-am spus ca eu nu plec „in delegatie” prin alte judete fara sa ii anunt, pentru a sti unde sunt si ce e cu mine. Oricum, acest tip de inselatorie va persista pentru un timp si sper ca politia si presa sa se sesizeze in legatura cu asta.

    Apreciază

  7. Mulțumesc pentru like! E jalnic dacă în zilele noastre putem fi șantajați în halul acesta.” Unde
    ești tu, Țepeș Doamne!?”….În tot cazul, mulțumesc și pentru avertizare

    Apreciază

  1. Pingback: Escrocherii la telefon “Plătește dacă vrei ca fiul tău să nu înfunde pușcăria!” |

Comenteaza

