Razboiul micilor titani

Renault Clio RSDisputa la nivel inalt dintre „gladiatorii” claselor superioare a starnit pasiuni si controverse. Sunt celebre „duelurile”, in mass media dintre Porsche si Ferrari sau Mercedes si BMW. Totul a inceput cu cativa ani buni in urma cand micul Renault Clio a incetat sa mai fie doar „simpatic” … infruptandu-se din cupa cu steroizi pentru motoare. Rezultatul a fost un Clio „obraznic” care trezea vecinii, afirmandu-se cat il tineau tobele, cu cei 172 de cai putere. Aventura micului Renault s-a oprit atunci cand era cat pe ce sa dea „bara in bara” cu modelul 206 RC – copilul rasfatat al celor de la Peugeot. Sau privit reciproc cu invidie , dupa care inevitabil a urmat duelul.

La prima vedere, ambele masini nu prezinta modificari majore fata de modelele de serie. Peugeot 206 RC este chiar mai discret decat rivalul Clio RS, caroseria fiind aproape identica cu cea a celorlalte versiuni. Il tradeaza doar oglinzile retrovizoare finisate in negru carbon si jantele din aliaj cu diametru de 17 inci. Apoi se mai distinge un mic eleron pe hayon, iar de sub spoiler „rasare” u teava dubla de esapament. Clio RS are in spoilerul frontal o priza de aerisire larga care tradeaza faptul ca motorul are nevoie de mult aer. Fata de restul versiunilor, RS are aripile din fata evazare iar jantele au diamentrul de 15 inci. Insa, poate cel mai important element al caroseriei in constituie cele doua initiale pe care fiecare automobil il poarta cu mandrie pe hayon. Peugeot 206 este personificat cu literele RC, care reprezinta prescurtarea cuvintelor Rally Car – un omagiu adus modelului 206 WRC, in timp ce RS-ul de la Clio inseamna ca masina este construita in colaborare cu departamentul de cempetitii Renault Sport.

Peugeot 206 RCIn interior se remarca efortul proiectantilor de la Peugeot de a obtine o atmosfera sportiva: cascheta tabloului de bord este invelita in piele iar pedalierul este din aluminiu. Scaunele au profil sport, sunt imbracate in piele si au inscriptionate logo-ul RC. La Clio RS nu sa modificat prea mult interiorul, insa este foarte bine finisat. S-au adaugat insertii de aluminiu, precum si pedalie se lupta crul sport. Ca si la Peugeot, scaunele ofera o buna stabilitate in viraje, si sunt imbracate in piele. Remarcabil este insa turometrul care este gradat la ambele masini pana la 8000 rpm. Cele doua jucarii au un spatiu limitat pentru pasagerii din spate, Clio oferind inutil trei tetiere pentru bancheta din spate.

Clio RS beneficiaza de un motor de 2.0 l a carui putere atinge 172 CP la 6250 rpm. Cuplul maxim este impresionant: 200 Nm la 5400 rpm. Pana la 4000 rpm, Clio RS se comporta normal, insa dupa aceasta cifra decibelii incep sa creasca. Peugeot 206 RC este echipat cu un motor de aceeasi capacitate cilindrica (2.0 l) si dezvolta 177 CP la o turatie mai mare de 7000 rpm, cuplul maxim fiind de 202 Nm la 4750 rpm. Date comparative se gasesc mereu si micii titani lupta pentru locul 1. Renault anunta modernizarea gamei Clio. Modelul gamei RS va beneficia de un propulsor imbunatatit a carui putere a crescut la 182 CP, iac cuplul maxim de 200 Nm va fi disponibil de la 5250 rpm, adica cu 150 rpm mai devreme decat vechiul propulsor.

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Martie 4, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: