Timbrul de mediu mai scump

Se pare ca posesorii de masini cu motoare diesel si-o iau iarasi pe cocoasa. Nu era destul de complicat pana acum si nu erau destule taxe pentru posesorii de autovehicule in general ca a mai aparut una. Timbrul de mediu a suferit o noua modificare si fara indoiala nu va fi ultima. Rovana Plumb, noul Ministru al Mediului a spus ca taxele vor fi diferite in functie de combustibil, masinile diesel urmand sa plateasca mai mult decat cele pe benzina. Nici nu se putea altfel. Fiecare ministru din Romania trebuie sa isi lase amprenta cand ajunge la putere. Indiferent ce minister este in discutie, apar modficari la fiecare schimb de ministri.

Din cauza ca masinile cu motoare pe motorina polueaza mai mult, nu neaparat prin emisiile de CO2, ci prin alte noxe nocive si cancerigene, initiatorii noului Timbru de Poluare vor ca acestea sa plateasca mai mult decat masinile care merg pe benzina. Pai, daca stai si analizezi aceste hotarari, ajungi la concluzia ca posesorii de autovehicule cu motoare diesel sun putin cam discriminati. Ah nu, ce s-au gandit cei de la conducere? Si asa sunt multe masini pe motorina, de ce nu putem profita de acest aspect si sa marim taxele pentru posesorii de autovehicule cu motoare diesel.

Rovana Plumb a spus ca proiectul timbrului de mediu este „in faza finala de analiza” si ca se va tine cont de opiniile exprimate in dezbaterea publica de producatorii si importatorii de autoturisme, precum si de pozitiile altor persoane juridice si fizice, la sedinta de Guvern de miercuri. Tot Ministru Mediului spune intr-un comunicat pe la o televiziune parca, ca formula de calcul a taxei va ramane aceeasi pentru ambele motorizari, insa la cele diesel se va adauga un cuantum daca are sau nu filtru de particule. Insa, asa cum era si la vechea taxa auto, masinile diesel care au filtru de particule vor plati mai putin fara de cele care nu au acest filtru. Asadar, aici se naste o contradictie: masinile diesel vor fi nevoite sa plateasca mai mult pentru un timbru de mediu, dar in acelasi timp, daca au filtru de particule, acestea vor plati mai putin. Se pare ca hotararile care se iau in Romania raman in continuare la nivel formal si raman scapari care pot fi interpretate cu usurinta.

Oricum, cei mai afectati vor fi posesorii de masini cu motoare diesel chiar daca mai trebuie lucrat la aceasta taxa pana se vor hotara cu exactitate cine plateste si cu cat plateste in plus.

timbrul de mediu

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Februarie 12, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. In cazul acesta m-am copt. La masina mea cu motor de 2000 cmc…

    Apreciază

  2. :)) Andreea, cumpara o masina mai pentru tine. Mititica, ca si asa e prea aglumerat Bucurestiul ala :)) Ia exemplu de la Alin. Un Smart :)) numai bun pentru aglomeratia din oras. Nu si pentru el, dar pt aglomeratie e super.

    Apreciază

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: