Evolutia sistemelor de propulsie

General Motors HybridEste bine cunoscut ca pentru orice produs utilizat la scara larga, si in particular pentru sistemele de propulsie de la autovehicule, trecerea de la o tehnologie la alta se realizeaza ca o evolutie continua, niciodată ca o revolutie, datorita constrangerilor severe ale industriei, pietei si a infrastructurii. Ca o consecinta, in cadrul de timp apropiat si mediu, motorul cu ardere interna va continua sa domine industria auto, dar cu o cota de piata tot mai mare pentru sisteme de propulsie hibride. De asemenea autovehiculele electrice cu baterii, cu range extender şi plug-in vor apare pe piata in numere semnificative. Pe o perioada mai lunga de timp aceste ultime configuratii vor avea o penetrare mai larga pe piata, posibil cu o utilizare mai ampla de surse alternative de producere a energiei electrice la bordul autovehiculului prin implementarea pilelor de combustie. Bineinteles, pentru aceasta ultima tehnologie trebuie depasit un obstacol important, acesta reprezentand productia, distributia si stocarea hidrogenului la bordul autovehiculului, inaintea utilizarii pe scara larga.

Pentru a depasi problema stocarii energiei la bordul autovehiculul atat pentru baterie cat si pentru pila de combustie, la autonomia prevazuta a unui autovehicul, tipic de 500 km, o solutie promitatoare este asa numita evolutiei a configuratiei hibrid serie, dezvoltat de General Motors cu numele de „E-REV“ (Electrical-Range Extender Vehicle) si vandut sub denumirile de marca Chevrolet Volt si Opel Ampera. Fara indoiala ca, sprijinit de portofoliul a tot mai multe modele pe piata sau anuntate in curs de dezvoltare, tehnologia de hibridizare avanseaza repede spre dezvoltarea la scara larga, desi o munca impresionanta de dezvoltare este necesara in inginerie, productie, service si mentenanta, asa cum s-a intamplat la motorul termic in secolul trecut.

In industrie, electrificarea automobilelor implica o masiva reorganizare a structurii producatorilor auto, datorita stransei legaturi necesare intre diferitele sub-sisteme ale automobilelor, variind de la sistemul de propulsie, pana la functiile electro – mecanice ale sasiului si confortul in habitaclu, pana la interfata om-masina. Problema cea mai importanta a secolului 21, pe langa cea de emisii poluante, este diversificarea energetica. In cadrul scenariului de dezvoltare a sistemelor de propulsie auto, sistemele hibride de propulsie vor fi un factor cheie provocator si ca un catalizator pentru vehiculele electrice si pentru cele cu pila de combustie pe hidrogen. Un impact major în domeniul automobilistic este, si va fi, disponibilitatea de metodologii specifice si competente pentru sistemele de propulsie neconventionale

Domeniul academic si cel industrial trebuie sa detina o agenda comuna cu scopul de a dezvolta asemenea sisteme, care insa pentru secolul nostru si pentru anii care vor urma aceste sisteme vor ramane tot neconventionale. Impunerea pe piata autoturismelor cu motor termic va mai fi prezenta pentru cel putin 10 ani, atata timp cat inca mai exista petrol, dupa care cele la mare cautare vor fi masinile electrice.General Motors

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Ianuarie 28, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: