Hibird (termic-electric)

     Sistem de propulsie hibridAstazi tocmai am scapat de un examen la facultate si spre fericirea mea mi-au cazut mai multe sibiecte despre propulsia automobilelor si propulsia hibrid. Sincer, nu prea am invatat, nici nu am vrut, eram destul de sigur pe mine deoarece majoritatea notiunilor studiate la aceasta disciplina le stiam din timpul liceului. Bineinteles, nu si despre sistemele de propulsie hibrid, insa cum curiozitatea mea ma omoara intotdeauna, m-am documentat in particulat despre sitemele hibrid. Ma gandeam sa va ofer si voua cateva notiuni despre aceste sisteme de propulsie hibrid. Unii dintre voi cititorii ati devenit interesati despre aceasta latura a ingineriei.

    Discutiile cele mai interesante incep la o bere … In seara asta la o bere cu colegii mei, sarbatoream „victoria” asupra unui examen, discutam despre necesitatea introducerii masinilor electrice in oras. Nu ma refer la toti posesorii de autovehicule ci strict la mijloacele de transport in comun si taxiuri. Cel mai mare grad de poluare se datoreaza autobuzelor care nu sunt reglate corespunzator si ne intoxica cu un fum negru si urat mirositor. Desi taxiurile sa zicem ca nu sunt extrem de poluante, parerea mea si a colegului meu era ca taxiurile, toate taxiurile sa fie hibride. Jumatate electric, jumatate termic.

     De obicei masinile hibrid sunt dotate cu doua motoare, unul normal ce functioneaza pe combustibil si anume motoarele cu ardere interna si unul electric care foloseste acumulatori. Unitatile electrice sunt folosite de obicei atunci cand masina ruleaza cu o viteza de maxim 80 km/h iar cand aceasta viteza este depasita, se face trecerea automata pe motorul termic pentru o putere mai mare. Aceste conditii de rulare sunt justificate avand in vedere ca zonele cu cel mai inalt grad de poluare sunt orasele iar viteza de deplasare in oras este de maxim 80 Km/h. Conform regulamentului nici nu avem voie sa ajungem la aceasta viteza.

In functie de modalitatea de interconectare a motoarelor electrice si a motorului termic se disting doua configuratii de baza:

     1. Transmisii hibride serie (numele provine de la modalitatea de conectare a componentelor), la care numai motoarele electrice sunt conectate la rotile automobilului, motorul cu ardere interna actioneaza un generator electric care alimenteaza motoarele electrice prin intermediul conectorilor electrici. Curentul produs alimenteaza motoarele electrice care actioneaza rotile. Un astfel de sistem se intalneste la Toyota Coaster. Totusi aceasta solutie este foarte rar intalnita la automobile;
2. Transmisii hibride paralele, la care ambele surse de putere – motorul termic si masina electrica – sunt conectate la rotile motoare prin intermediul unor legaturi mecanice adecvate. Motorul termic si masina electrica pot actiona puntile motoare simultan sau individual, separat (o punte) sau impreuna (ambele punti), ele putand fi cuplate intre ele. Un exemplu de utilizare a acestei tehnologii este Honda IMA pe Insight si Civic.

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Ianuarie 14, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. Domnule inginer am citit articolul si mi-a placut. Sa mai scrii din astea, eu le citesc si am devenit deja fan. Trecand peste partea cu aprecierile acum vin intrebarile 😀
    1. cum se incarca o masina de asta hibrida? (e ca telefonul, sau cum se face? ca prin benzinarii n-am vazut nimic nou);
    2. la traficul din oras din anumite intervale orare (adu-ti aminte drumul pana la Skoda) nu se descarca hibridul nostru, ajungand sa-l impingem singuri? Ma gandesc ca dupa 100 de porniri si opriri se duce dracu motoru ala si acumulatorii…
    3. exista motoare atat de puternice cat pentru un autobuz? *de cat e un motor de autobuz… banuiesc ca nu de 1.2

    Cam atat am avut de comentat si intrebat :))

    Apreciază

    • Salut Florine. Iti raspund la intrebari.

      1. Masinile hibride se autoincarca. Aceste masini au si motor termic, benzina/motorina plus un motor electric. Motorul termic este legat in acelasi timp cu transmisia si la un generator care produce curent pentru acumulatori. Masinile hibride nu sunt inca scoase pe piata, nu sunt masini de serie. exista undeva in lume prize pentru asemenea masini cam din 150 in 150 km. Nu au autonomie mai mare. Da, gandeste-te ca e ca un telefon. Dar acele masini care au nevoie de prize sunt doar electrice. fara motor termic.

      Apreciază

    • 2. daca foloseste motor termic care incarca acumulatorii nu se opreste. Daca este doar electrica, va fi trist. Inca nu sunt metode care sa combata acest aspect. Acea aglomeratie pe care am suportato noi pana la Skoda. De aceea aceste motoare si sisteme sunt numite neconventionale. Nu sunt convenabile de utilizat, desi ar fi poate mai bune. cauta daca vrei un articol numit ener-g force pe blog la mine. exact asa se numeste. Si citeste inca un articol despre un monstru care va fi bagat pe piata.

      Apreciază

    • Da, gandestete la trolebuzele din marele orasse. Parca erau si prin Iasi candva. Sau gandestete la tramvaie. folosesc un motor electric. total electric. Aici nu se mai vorbeste despre hibrid ci despre electric. Pentru mijlocul de transport in comun pe sine (tramvaiele) acest sistem este conventional. Pentru trolebuze este si nu prea este conventional deoarece trolebuzele nu au o mobilitate mare in trafic. Nu se pot indeparta prea mult de acele fire electrice pentru ca raman fara curent.

      Apreciază

    • Uite articolul cu noul Mercedes Ener-G Force! Vrea sa inlociasca masinile din clasa G.

      https://dantalmaciu.wordpress.com/2012/11/27/ener-g-force-vrea-sa-bata-clasa-g/

      Apreciază

  2. Nu este sistem de propulsie propriu-zis, ci un „grup de forta”. „Propulsia” reprezinta forta care se exercita DIRECT asupra unui corp, producand deplasarea acestuia pe o directie, in sensul opus celui de aplicare a fortei; sistemele de propulsie sunt deci acelea care utilizeaza forta de reactie. Sistemele care aplica forta in acelasi sens cu deplasarea corpului, sunt sisteme de tractiune, iar sistemele care in sens generic produc forta, indiferent cum este aceasta aplicata, sunt „grupuri de forta” sau „masini de forta”. Acesta este un grup de forta hibrid. Utilizarea gresita a sintagmei „sistem de propulsie”, este foarte des intalnita, chiar si la case mai mari… Succes !

    Apreciază

    • Am folosit „sistem de propulsie” pentru a se intelege mai bine ceea ce vreaus spun, deoarece nu toti cititorii sunt familiarizati cu termenii ingineresti cum ar fi „masina de forta”. Oricum, este destul de generala expresia „sistem de propulsie” si usor de inteles pentru majoritatea. Merci pentru atentionarea facuta. Ai lamurit cititorii cu expresiile corecte echivalente „sistemului de propulsie”

      Apreciază

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: