Temperatura sub zero absolut

Zero absolutSalutari. No, sa o iau cu inceputul. Azi dimineata am citit o chestie interesanta despre temperatura. Nu temperatura atmosferica, ceva mai interesant. Ati auzit probabil de absolut, temperatura absoluta, acel zero absolut. Eu am auzit de aceasta temperatura de mult timp, de vreo 3 ani cand am inceput sa ma documentez, insa am aflat mai multe chestii interesante de curand chiar in cadrul facultatii. Profesorii nostri ne-au povestit despre zero absolut si despre faptul ca nu exista o temperatura mai mica decat acest zero.

Pe la facultate impreuna cu profesorul nostru de criogenie am avut ocazia sa atingem ca sa spun asa un lichid care era extrem de rece si care isi pastra temperatura relativ constanta pentru un anumit timp, insa in acelasi timp se evapora putin cate putin. Era vorba de un lichid folosit in criogenie care te „ingheta” la atingere.

Oare ce este acest zero ablosul?

Zero absolut dupa cum am spus si ma repet este cea mai mica temperatura posibila. E cam frig acolo. La zero absolut, atomii ocupa cea mai scazută stare a energiei. La o temperatura infinita, atomii ocupa toate starile de energie. Temperaturile negative sunt opusul temperaturilor pozitive – astfel ca este mai probabil ca atomii sa ocupe stari de energie ridicata decat stari de energie scazuta.

Temperatura mai mica decat zero absolut este de ordinul nanokelvin negativ! Articolul complet explicat il gasiti aici.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Ianuarie 7, 2013, in TermoSET and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Interesant… Mai aflu si eu lucruri noi. Dar intrebarea mea e: -3 grade nu e mai mica (mai rece, ma rog) decat acest absolut? (sau ingheata?) si a doua intrebare ar fi: cum se obtine aceasta temperatura 0 absolut? e valabila pentru toate lichidele?

    Apreciază

Comenteaza

