Crucisatorul Bismarck pregatit de lupta

Dupa cum va spuneam, vin cu o continuare a articolului precedent despre Bismarck, asa ca in acest articol voi face un scurt rezumat a echipamentelor tehnice si de lupta a Crucisatorului Bismarck.

Aceasta nava avea aproximativ 250 metri lungime ce putea ajunge la o viteza maxima de 30 noduri adica aproximativ 55 km/h. O mila marina are 1.85 km/h deci am calculat bine. La testul de viteza Bismarck a masurat cel mai mult 30.9 noduri insa asta era viteza in caz de urgenta majora cand trebuia sa scape dintr-o batalie. In mod normal pentru a pastra consumul de carburant la minim Bismarck naviga cu 19 noduri. Propulsia navei Bismarck era realizata de 12 cazane de abur de inalta presiune montate in 6 camere si o sala auxiliara de cazane care era folosita doar in caz de urgenta. Fiecare turbina avea rolul ei, fiind turbine de inalta presiune, presiune medie si de joasa presiune plus o turbina care asigura inversarea sensului de deplasare a navei deoarece tehnologia nu era atat de avansata la vremea respectiva pentru a crea o tubina care sa faca toate aceste lucruri.

bismarck_16

Bismarck era inarmat cu 8 tuniri de 38 inch (SK C/34) amplasate strategic 4 in fata si 4 in spatele navei. Tunurile aveau o lungime de aproximativ 20 metri si o bataie de aproximativ 35 km. Tunurile SK C/34 puteau trage maxim 30 focuri pe minut ceea ce era destul de mult in comparatie cu rivalele britanice care ajungeau la 25 de focuri pe minut asta in conditiile in care tragatorul era un profesionist. Pentru apararea din lateral Bismarck folosea sase turnuri cate trei tunuri pe fiecare parte a navei, tunuri SK C/28 de calibru mai mic. Aceste tunuri erau folosite cu usurinta si pentru bataliile la distante destul de mici deoarece tunurile SK C/34 nu puteau fi aduse la un unghi mai mic de 10 grd, altfel riscau sa rupa turelele tunurilor.

Tunurile antiaeriene de pe Bismarck au fost amplasate strategic in fata, in spate si pe lateralul puntii. Practic puntea era inconjurata de tunuri antiaeriene de calibru 105 mm, 37 mm semiautomate si 20 mm automate. Patru tunuri antiaeriane de calibru 105 mm erau montate in fata doua in spate iar pe lateral era montate tunurile de calibru 37 si 20 mm.

Aparent pare indistructibila o asemenea nava la vremea aceea, insa aparentele inseala. Pe cat de buna si rapida era Bismarck la acea vreme, pe atat de multe greseli se gaseau la ea. Datorita timpului scurt in care a fost echipata nava, s-au omis cateva zone importante in care blindajul era slab si usor penetrabil. Cu toate acestea Bismarck era de neajuns si distrugerea lui nu a venit din acele puncte slabe ci dintr-o tropila aruncata la intamplare care a distrus comanda directiei navei. In acest fel Bismarck nu mai putea sa dispara si distrugerea navei a  fost mult mai usoara. In dimineata zilei de 27 mai 1941, crucisatorul Bismarck, nava care a bagat frica in inamici si i-a pus la respect sa scufundat dupa un atac inamic sustinut. Bismarck a rezistat atacurilor timp de 4 zile pana au epuizat munitia in ciuda faptului ca era avariat destul de grav. In urma acestor atacuri inamicul a avut pierderi imense in randul avioanelor de vanatoare, bombardierelor si navelor insa intr-un final au decalrat victorie celei mai de temut nave din acele timpuri.

Pe 8 iunie 1989, epava Bismarck a fost descoperita de catre americanul Robert Ballard la o adancime de 4800 metri in Oceanul Atlantic. O expeditie britanica din iulie 2001 a ajuns la concluria ca scufundarea navei Bismarck a survenit datorita unei torpile care a avariat sistemul de directie a navei. Blindajul si-a facut treaba foarte bine insa scufundarea sa datorat bombardarii puntii, si multiplele explozii de pe suprafata superioara a navei.

Bismarck este o legenda a celui de-al Doilea Razboi Mondial si una dintre cele mai mari nave din acele vremuri. Destul cu povestitul despre nave de razboi pentru acest articol. Lectura placuta in continuare pentru cei care vor sa afle mai multe despre legenda Bismarck!

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Decembrie 27, 2012, in Istorie Militara and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: