Derdelus cu SKODA Rapid

Skoda Rapid

Salutare. Vorbesc acum despre un Drive Test oferit de cei de la Skoda Rapid la care am participat chiar astazi impreuna cu colegii din blogosfera ieseana. Dupa cateva sedinte de Drive Test oferite de Volvo, Ford si Opel anul acesta, a venit si vremea celor de la Skoda. Traseul a fost unul de oras, si am ramas placut surprins cand am observat ca timpul de testare a ajuns la mai bine de o ora si jumatate. Am avut ocazia sa testam masina in diferite momente, traseul fiind unul aglomerat, acoperit de gheata si zapada insa surprinzator masinuta sa comportat exact cum ma asteptam. Stabilitatea in viraje a fost cea la care ma asteptam, iar in momentul in care alunecam pe gheata, imi era foarte usor sa o controlez si sa o redresez datorita sistemelor de siguranta cu care era echipata.

ABS-ul, ESP-ul si SRS-ul si-au facut foarte bine treaba si ne-au tinut pe asfalt in ciuda faptului ca gheata si zapada era dusmanul numarul unu. Nici fetele nu au avut probleme  datorita echipamentelor de siguranta dar si a experientei la volan. Cine spunea ca fetele nu se descurca bine la volan? Pot sa contrazic acest zvon. Unele dintre ele, ca de exemplu colega noastra din blogosfera s-a descurcat astazi mai bine decat s-ar fi descurcat altii. Florin Adamache, colegul meu din blogosfera cu care am impartit astazi masina spunea ca nu a reusit sa ajunga prea departe in treptele de viteza, insa s-a descurcat fenomenal, la fel ca si ceilalti in ciuda faptului ca asfaltul era inghetat si plin de capcane.

Partea de motorizare ne-a fost explicata inca de la inceput, pentru unii mai „pe romaneste” pentru unii mai tehnic, dar important este ca toti am prins ideea de baza. Masinuta este echipata cu un propulsor supraalimentat si are un cilindru in plus, desi are aceeasi capacitate. Vorbim despre 1.2 TSI, care dezvolta 86 CP la 4.800 rpm şi 160 Nm intre 1.500 şi 3.500 rpm. Uh super, cand am auzit asta am inteles ca motorul are un randament destul de bun. Versiunea cu propulsorul supraalimentat de 86 CP poate atinge o viteza maxima de 183 km/h şi atinge suta în 11.8 secunde. Sa nu credeti ca aceasta motorizare este singura disponibila pe Skoda Rapid. Pe langa motorizarea de 86CP, mai exista o gama cu un propulsor tot de 1.2 TSI care dezvolta 105 CP si 175 Nm. Aceasta motorizare vine in compania unei transmisii manuale cu sase trepte si care accelereaza de la 0-100 km/h în 10.3 secunde si atinge o viteza maxima de 195 km/h.

In topul gamei Rapid, sta motorizarea de 1.4 TSI, care poate oferi 122 CP la 5.500 rpm şi 200 Nm între 1.500 şi 4.000 rpm. Motorizarea asortata cu o transmisie DSG cu sapte trepte poate sa accelereze de la 0-100 km/h în 9.5 secunde si sa atinga o viteza maxima de 206 km/h, in timp ce consumul mediu este de 5.8 litri la suta. Destul de putin daca stai si te gandesti la dimensiunile masinii si la cat de multe poate oferi. tehnoclogia chiar a avansat atat de mult incat un motor de 1200 cmc poate face fata unui propulsor de 1600 cmc fabricat cu 5 ani in urma.

Inchiei articolul in speranta ca nu v-am plictisit prea tare cu date tehnice greu de inteles si declarandu-ma complet multumit de ceea ce poate oferi aceasta masina. Pe asfalt curat, pe asfalt umed, ba chiar pe gheata si zapada masina se comporta aproximativ la fel. Toti cei care doresc sa vada sau sa simta ce poate oferi Skoda Rapid o mai pot face pana pe 21.12.2012 inclusiv si nu trebuie decat sa se inscrie aici. Piesa cea mai importanta in exploatarea si conducerea unei masini se afla intre scaun si volan!

Just you!

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on decembrie 19, 2012, in Auto-Moto, Iasi and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Ai omis lucruri importante!
    Directia e precisa/imprecisa ?Cutia de viteza e etajata bine,is treptele prea scurte sau prea lungi,ambreiajul cum e,moale sau tare,are cursa lunga ?Cum is franele? etc
    Datele tehnice se gasesc pe toti „peretii” dar cum se simte la condus nu zice producatorul,sincer asta asteptam sa zici

    Apreciază

  2. Cosmin. Aceste aspecte le-am omis intentionat! Daca eu iti spun cum e directia, daca cutia de viteze este etajata bine, daca treptele sunt prea scute sau lungi, daca ambreajul e moale sau tare, nu vei mai fi interesat sa mergi la Drive Test. Cel mai bine afli ceea ce vrei sa stii daca mergi acolo. Mai ai timp sa te inscrii si sa vezi cu ochii tau cum merge! Urca pe scuter si dai benzina! Stii unde este reprezentanta Skoda in Iasi, daca nu stii, te ajut eu sa ajungi. Have fun!

    Apreciază

  3. Eu am asteptat articolul tau tehnic, l-am inclus si intr-un update la mine pe blog… Sunt sigur ca exista si oameni care inteleg ce zici tu acolo. Mie masina mi-a placut si sper sa ne revedem la urmatorul test-drive… (data viitoare iau ceva diesel sau automata…)

    Apreciază

  4. Cand faci referire la 1.4 ramai la el , nu- l compara cu 1.2 ! In articolul tau compari 1.2 ( 1,4 l de fapt ! ) cu 1.6 benzina . E adevarat ca 1.4 tsi este peste 1.6 benzina de acum cativa ani ! Asociat cu dsg , vorbim de altele . Nu vreau „flame” , vreau o informatie corecta ! Apropos , detin de ceva vreme 1.4 tsi dsg 7 …….e super ! Te-ai dat cu ea , sau din mapa de presa ? Salutari

    Apreciază

    • M-am dat cu ea aproximativ 2 ore si am reusit sa-mi dau seama de performante! Eu am testat 1.2. Legat de 1.4 nu am testat dar am ascultat cu atentie spusele unui coleg care a fost la volanul unei Skoda cu motorizare 1.4 .. NU am comparat 1.2 cu 1.6, nici nu am adus in discutie motorizarea 1.6 deoarece nu am avut ocazia sa vad despre ce este vorba cu ea.

      Apreciază

  1. Pingback: “Pe Gheata” cu ŠKODA Rapid | blog | Florin Adamache

Comenteaza