Universitatea Tehnica Gh. Asachi Iasi participa la Formula Student

Salutare. Astazi mi-am intalnit colegii si prietenii de la universitate si am discutat despre un eveniment destul de interesant. Este vorba despre Formula Student, o competitie aplicativa intre universitatile din intreaga lume si care permite studentilor sa intre in lumea sportului profesionist. Aceasta competitie nu doar stimuleaza excelenta in inginerie ci ajuta si la punerea in practica a cunostiintelor acumulate in anii de studiu.

Universitatile participante la competitie au sansa de a proiecta si construi in conditii impuse de un regulament un monopost pentru competitii pe pista cu care in final vor participa la o serie de probe statice si dinamice. Probele statice sunt cele mai dure deoarece arbitrii de la Formula Student verifica la sange orice componenta a monopostului deoarece trebuia sa treaca de o serie de teste tehnice eliminatorii pe cand probele dinamice presupun o serie de teste pe circuit.

Si da, spuneam ca Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi din Iasi participa la aceasta competitie cu un astfel de monopost construit de ei de la zero sub indrumarea domnului profesor Ciofu Ciprian de la Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial si domnul profesor Ursescu Gabriel de la Facultatea de Mecanica.

Proiectul a fost pus pe planseta de cativa ani in urma, insa lucrurile au inceput sa ia amploare din anul 2010 cand baietii s-au mobilizat si cu multa munca si cu multe nopti pierdute, multa bataie de cap si cu mult stress au reusit sa dea viata unui vis. Un vis de a reprezenta Romania intr-o competitie internationala de nivel inalt. Baietii vor sa dovedeasca ca monopostul proiectat si cunstruit de ei poate concura alaturi de masinile echipelor unor universitati tehnice cu renume din Europa si din lume.

La inceput au fost multi, au sperat, au incercat insa unii s-au dat batuti, au renuntat la acesta idee, unii au mers mai departe si au reusit doar prin munca si efort. Cei care au mai ramas si care au dus la finalizarea acestui vis sunt Ciubotariu Stefan, Bocanet Ionut, Agapi Ovidiu, Durbaca Andrei, Podiuc Andrei, Nedelcu Tudor, Knejec Nicoleta, Uricaru Andrei, Stoleru Radu impreuna cu cei doi profesori indrumatori Ciofu Ciprian si Ursescu Gabriel si care aduc lauri Universitatii Tehnice din Iasi.

La o discutie si cu domnul profesor Ciofu Ciprian, l-am intrebat daca a intampinat momente de cumpana pe parcursul desfasurarii proiectului, un moment in care trebuia sa ia o decizie importanta sau erau obligati sa puna stop proiectului. Acesta mi-a spus ca moment dificile au fost mereu, insa momentele de cumpana au fost atunci cand nu aveau bani indeajuns, pentru ca nimeni nu credea in finalizarea acestui proiect si nu dorea sa participle prea mult cu sponsorizare. Uneori erau nevoiti sa puna din buzunarul lor pentru continuarea proiectului si finalizarea lui in timp util insa baietii au avut incredere unul in altul si in fortele proprii si au reusit ceea ce si-au dorit.

Echipa spune ca cea mai importanta realizare a lor pana in prezent a fost participarea la competitia Formula Student care s-a desfasurat la sfarsitul lunii august 2012 pe Curcuit de Catalunya, unde arbitrii de la Formula Student i-au informat ca sunt printre putinele echipe care reusesc sa treaca cu brio de probele statice de la prima incercare.

Monopostul este echipat cu un motor de tip HONDA CBR 600 F2 cu 4 cilindri in linie, aspirat cu un raport de comprimare  11.5/1, cu sistem de alimentare multipunct ce dezvolta o o putere de 76 CP/12000 rpm si un cuplu de 47,8Nm/10500 rpm. Transmisia  este formata dintr-o cutie de viteze manuala cu 6 trepte actionata electric, tractiune spate fara diferential. Sasiul este format din teava de otel structurata spatial tip grinda cu zabrele iar suspendia este formata din brate suprapuse inegal, amortizoare hidraulice reglabile si arcuri elicoidale actionate prin push-rod care permite reglajul garzii la sol.

Eu unul ii felicit pe baieti si le doresc mult succes in continuare cu acest monopost, deoarece am auzit ca si-ar dori sa-l pastreze si ca proiect de licenta pentru ca o parte dintre ei sunt in anul 4 si se apropie licenta. Monopostul va fi expus la Palas timp de o saptamana incepand de astazi pentru cei care doresc sa admire munca si curajul acestei echipe de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi din Iasi.

Această prezentare necesită JavaScript.

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Noiembrie 29, 2012, in Auto-Moto, Iasi, Studenti and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 26 comentarii.

  1. 76 kw nu CP

    Apreciază

    • CP. Asta mi s-a zis, asta am scris. Baietii si proful au zis 76 CP si pe pliantul de promovare scrie al fel. Deci tin sa cred ca este vorba de 76 de CP. Nu am de unde sa stiu pentru ca nu am lucrat la proiect, insa am intervievat!

      Apreciază

  2. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s truly informative. I’m going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers!

    Apreciază

  3. Fiind membru in echipa TuIasi Racing am sa explic de ce 76 CP si nu 73 kw sau 100CP cum avea defapt motorul original.Totul se datoreaza restrictorului din galeria de admisie ,impus de regulamentul competitiei care are un diametru de doar 20mm ,ceea ce face ca debitul de aer sa fie mai mic ,de aici si pierderea restului de care au parasit ecuatia,sau mai pe intelesul tuturor motorul este putin gatuit :P.
    Multumesc pentru reportaj Dane

    Apreciază

  4. Tin sa cred ca esti Stefan Ciubotariu si o sa raspund ca atare caci ne cunostem. Stefan, eu in articol am scris 76 CP, am fost corectat, insa eu am aflat direct de la voi aceste detalii deci nu am cum sa fi gresit ceva. Mult succes pe viitor Stefane.

    Apreciază

  5. Mmm cei de la textile nu s-au bagat sa faca nimic? 🙂
    Felicit baietii, evident. 🙂

    Apreciază

  6. Interesting. Good job in packaging this article in a manner that engages the audience.

    Apreciază

  7. When I originally commented I clicked the -Notify me when new surveys are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I am four emails sticking with the same comment. Maybe there is any way you are able to get rid of me from that service? Thanks!

    Apreciază

  8. You want to get involved in a tournament for starters of the highest quality blogs on-line. I’m going to suggest this web website!

    Apreciază

  9. Im getting a small issue. I cant get my reader to pick up your rss feed, Im using google reader by the way.

    Apreciază

  10. How come you dont have your site viewable in wap format? cant view anything in my phone.

    Apreciază

  11. Hi, Neat post. There is a problem along with your site in internet explorer, could test this… IE nonetheless is the marketplace leader and a big component of other people will miss your excellent writing because of this problem.

    Apreciază

  12. This really solved my problem, thank you!

    Apreciază

  13. When I originally commented I clicked on the Notify me whenever new comments are added checkbox and now each and every time a comment is added I get four email messages with the same comment.

    Apreciază

  14. Have you considered adding some videos to your article? I think it might enhance everyones understanding.

    Apreciază

  15. I don’t unremarkably comment but I gotta tell appreciate it for the post on this special one :D.

    Apreciază

  16. Do youve a spam concern on this web site; I also am a blogger, and I was wondering your situation; weve made some good techniques and we are searching to swap options with other people, be certain to fire me an e-mail if planning to pursue.

    Apreciază

  17. Some truly select blog posts on this site, saved to bookmarks .

    Apreciază

  18. Keep functioning ,great job!

    Apreciază

  19. Hello, all is going nicely here and ofcourse every one is sharing facts,
    that’s in fact fine, keep up writing.

    Apreciază

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: