Ener-G-Force vrea sa bata Clasa G

Auzisem intr-o zi, nu de mult timp in urma oricum ca cei de la Mercedes isi imbunatatesc portofoliul cu o noua masina off-road care va inlocui clasa G. Ahh da, acum mi-am adus aminte, eram la volan si am auzit asta la radio. Da m-am dat oarecum pe radio, cei care ma cunosc stiu ca nu prea aveam treaba cu cuvantul acesta. Whatever, omuletul din radio spunea ca cei de la Mercedes au lansat la salonul Auto de la Los Angeles noul model off-road Ener-G-Force care arata mai mult ca un Hummer rotunjit pe la colturi. Acesta este un concept  care ar putea inlocui batranul si frumosul Mercedes Clasa G, care inca mai rezista ca si clasa din 1979 cand a fost facut primul model.

Inginerul care a proiectat formele si designul exterior al modelului Ener-G-Force a avut o viziune spre viitor. Masina are o garda la sol destul de mare, anvelope robuste care dau de inteles ca nu se da inapoi de la teren accidentat si e pregatit sa infrunte testele off-road. In acelasi timp vrea sa pastreze si genele autovehicolului off-road de la Mercedes G-Class.  Pe langa aspectul modern acest Ener-G-Force are un design nonconformist care ar putea fi viitorul limbaj de design off-road pentru cei de la Mercedes-Benz.

Partea cu propulsia autoturismului mi s-a parut putin bizara la inceput, insa dupa ce m-am documentat mai mult am inteles exact ce vrea sa insemne. Acest Ener-G-Force este propulsat de patru motoare electrice, care la randul lor aceste motoare folosesc pile de combustibil. Nu stiti ce sunt pilele de combustibil? Nu-i nimic ca nici eu nu eram prea lamurit asa ca o sa va explic cam cum sta treaba cu aceste pile. Nu vorbim de pilele din Romania ci de un sistem electrochimic care converteste energia chimica a combustibilului in energie electrica, necesara functionarii unitatilor electrice care propulseaza propriuzis autovehiculul.

Dupa o documentare mai profunda am aflat ca un astfel de sistem de propulsie montat pe un vehicul nu produce poluare mediului ambiant absolut deloc si functioneaza fara zgomote si vibratii, neavand elemente in miscare. Deci fara arbori cotiti, fara calcule termice, fara vibratii. Pentru unii acest ultim aspect este o problema deoarece simt nevoia sa auda motorul cu „toarce”. Si eu am aceeasi viziune si placere. Imi place sa ascult motorul cum functioneaza, insa o asemenea masina mi-as cumpara la orice ora daca as avea bani.

Pana atunci raman doar cu privitul si cu scrisul! Have fun!

Această prezentare necesită JavaScript.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Noiembrie 27, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

