Utilizeaza franele masinii tale intr-un mod constructiv

Majoritatea autovehiculelor din ziua de astazi sunt dotate cu sistem de franare de tip disc si majoritatea soferilor utilizeaza franele incorect, ceea ce duce la uzura rapida a placutelor de frana, si a discului de frana. In loc sa astepti pana in ultima secunda si sa actionezi pedala de frana pentru a evita un obstacol pe care l-ai observat din timp, poti sa actionezi din timp pedala de frana, insa usor si progresiv fara a-ti crea un disconfort la volan. In acest mod ajuti la prelungirea vietii placutelor de frana si a discului, le permiti racirea necesara si nu risti supraincalzirea sistemului si decalirea discului de franare, asta in cazul in care nu ai disc dublu ventilat din ceramica.

Fireste, atunci cand te confrunti cu o situatie in care esti nevoit sa franezi la refuz, aceste lucruri nu se aplica. Aceste situatii sunt situatiile de panica atunci cand esti nevoit sa eviti o catastrofa, dar in momentul in care obstacolul a fost observat din timp si ai posibilitatea de a frana si evita lejer, se recomanda aplicarea unei presiuni usoare asupra pedalei de frana, eliberarea si apoi aplicarea unei presiuni moderate pana la oprirea autovehiculului.

Inca o greseala a unora dintre soferi, de obicei cei grabiti, este ca nu utilizeaza frana de ajutor/parcare. Neutilizarea franei de parcare poate duce la blocarea sistemului in timp mai ales la masinile care au frana de parcare actionata prin cablu metalic. Posesorii de masini cu cutie de viteza automata sunt foarte siguri pe ei ca acea treapta de parcare care o are cutia de viteze este sigura si nu mai folosesc frana de parcare. Adevart este ca acele masini nu au frana de parcare actionata prin cablu, ci hidraulic, asta insemnand ca nu se vor bloca cablurile de actionare, dar unele greseli au fost facute de persoane pe care le cunosc personal lasand masina in rampa introdusa in treapta de parcare a cutiei de viteze fara frana de mana trasa, ceea ce a dus la avarierea masinii. De ce? Pentru simplul fapt ca a iesit din treapta de parcare ceea ce este posibil doar daca ai probleme la cutie, si a luat-o la sanatoasa singura pana s-a oprit intr-un pom. Este rocomandat sa folositi frana de parcare macar o data pe luna, asta in cazul in care nu sunteti obisnuiti sa o actionati mereu cand va coborati din masina, pentru a mentine intreg sistemul „excitat” si astfel preveniti blocarea cablului.

Condu cat mai eficient pentru masina si siguranta ta. Asta iti va fi cel mai bun atuu in timp ce pilotezi!

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Noiembrie 24, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. A trebuit sa invat sa franez in modul acesta masina pe calea cea grea, dupa ce am schimbat de vreo 2 ori placutele de frana. Este foarte important cum franezi masina mai ales in conditii de iarna!

    Apreciază

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: