Problema anvelopelor cu presiune scazuta

Salutare! Multi soferi spun ca daca ai presiunea mai mica decat normalul in anvelope, nu esti expus exploziilor de cauciuc. Eu tin sa contrazic aceasta teorie ciudata deoarece zilele trecute un prieten a avut explozie de cauciuc si nu stia de ce. Spunea ca avea presiunea mai mica in pneuri si nu era expus unei explozii. Dar el nu stia ca daca ai presiune mai mica in anvelope sau daca ai un cauciuc mai dezunflat decat celelalte esti expus unui risc mai mare la accidente. Din pacate sunt multi soferi care au aceeasi gandire si se expun zilnic unui pericol imens.

Deci ar trebui sa aflati ce se poate intampla daca presiunea din anvelope este prea mica.

Presiunea mica din anvelope reduce viata anvelopei dar in acelasi timp o deformeaza. O masina care are presiunea in anvelope cu 20% mai mica decat presiunea recomandata, ii scade randamentul kolometric cu 20%. Mai pe intelesul tuturor, daca presiunea din pneuri este cu aproximativ 0.5 bar mai mica decat presiunea recomandata, scade viata anvelopei cu aproximativ 8000Km. Pe langa viata anvelopei presiunea scazuta din anvelope are un efect negativ asupra stabilitatii in viraje a masinii, asupra directiei si a unghiului de convergenta.

Manevrabilitatea scazuta si consumul marit de combustibil este un alt efect negativ al presiunii scazute. In majoritatea cazurilor, o presiune mica a anvelopelor din fata, face vehicolul sa subvireze si pentru anvelopele din spate are un efect contrar. Face ca masina sa supravireze. Daca rulezi anvelopele cu o presiune mai mica de 1 bar fata de presiunea standard, deplasarea autovehicolului devine periculoasa, poate aparea explozia anvelopei si distrugerea si altor componente ale autovehicolului.

In alta ordine de idei, o presiune scazuta creste riscul acvaplanarii pa carosabil umed. Imagineaza-ti ca te deplasezi cu o viteza de 80Km/h pe un carosabil cu pelicula de apa de 5 mm. In mod normal o presiune cu 0.5 bar mai mica decat cea recomandata duce la pierderea controlului autoturismului pe carosabilul umed.

Gandeste-te asa! „Bai de ce sa ma risc cand pot sa mentin presiunea constanta?” Atunci cand presiunea este cea corecta, masina va consuma mai putin, vei fi mai sigura pe ea si pe stabilitate in viraje si fandari si creste durata de viata a acestora. Un sfat bun pe care l-am primit de la soferi batrani si profesionisti este ca atunci cand pleci la un drum lung, este recomandat sa verifici presiunea, dar si lunar chiar daca nu ai drumuri lungi de facut.

Inca o chestie pe care majoritatea nu o stiu este ca presiunea in anvelope se verifica la rece, nicidecum dupa ce sunt rulate si incalzite. Pentru a mari viata anvelopelor, pentru a avea un consum de combustibil rezonabil si pentru siguranta ta ca sofer, verifica presiunea in pneuri periodi (lunar). Nu pot sa va doresc decat asfalt curat si lipsit de probleme!

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Noiembrie 18, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. You have brought up a very superb details , thankyou for the post.

    Apreciază

  2. Care sunt sursele studiilor in privinta economiei de viata a anvelopelor ? Stiu ca sunt adevarate, dar nu am gasit studiile realizate.

    Apreciază

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: