Fiat Stilo, masina defectuoasa

Salutare. Voi vorbi putin despre Fiat Stilo 1600 cmc, 16 valve. Un prieten de-al meu si-a acizitionat un Fiat Stilo, la 40000 km din Germania. L-a adus acasa, repejor am cautat diferite chestii despre masina pe internet, am gasit cateva sugestii, mai multe reclamatii la adresa masinii, dar nu am dat importanta. Asta se intampla cu aproximativ 6 luni in urma.

Masina a stat o perioada pe dreapta, apoi zilele astea a scos achizitia la plimbare again. Dupa vreo cateva ore au inceput problemele. Fiecare beculet din bord a inceput sa clipeasca ca pomul de craciun, ca tot vine craciunul acusi. Nu are nici un fel de problema tehnica, doar ca toti senzorii au luat-o pe ulei.

Hopa hopa vine si urata panica. Ce are masina se intreba el. Bun hai sa mergem la electrician sa o punem pe calculator si sa vedem. Lucrurile au decurs asa cum speram si ne doream noi, s-au rezolvat insa nu se stie inca din ce cauza au inceput problemele. Unii electricieni spun ca masinile Fiat, sunt pacatoase la capitolul electric sistem, ceea ce sustin si unele forumuri pentru cei avariati la capitolul masini.

Adevarul este ca aceste masini sunt mult prea computerizate ceea ce e bine, dar prost gandite. Cand pica ceva la ele, se formeaza un intreg lant al slabiciunilor.

O problema des intalnita la aceste masini sunt senzorii de ABS/SRS. Nu va ganditi ca aveti probleme cu caseta de directie, nu va ganditi sa bagati banii in asa ceva pana nu verificati senzorii.  Pe fiecare roata exista cite un senzor magnetic care monitorizeaza miscarea acesteia. De la acesti senzori pleaca fire electrice care ajung in niste cuple si mai apoi la ECU. Defectul poate veni de la dereglarea unui astfel de senzor sau pur si simplu prin depunerea de mizere in locul respectiv, ori prin contacte imperfecte la mufele de conexiune.

Multi posesori de Fiat au schimbat caseta de directie cand au intampinat aceste erori si au constatat ca s-au pacalit singuri. Daca se aprinde senzorul in bord cand virezi, problema este la rotile din fata. Oricum nu poti face nimic pana nu vizitezi un service, deoarece acel senzor face legatura cu mai multe sisteme electrice din categoria ABS/SRS.

Asfalt curat si aveti grija la luminitele din bord. Nu le ignorati niciodata.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on noiembrie 3, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 47 comentarii.

  1. este plina de electronica.parere personala

    Apreciază

  2. constatari caracteristice unui amator!
    catalogati o masina doar din auzite sau din nesansa uni prieten!

    Apreciază

    • Constatari caracteristice unei persoane care a patit prea multe cu ea. Pe langa asta am constatat ca masina are multe probleme din punct de vedere al senzorilor. Se deregleaza foarte repede si asta am constatat deoarece sunt inginer auto si am posibilitatea si accesul la sisteme de diagnoza 🙂 Numai bine!

      Apreciază

      • Domnule inginer, am un fiat stilo 16 valve 2002 an defabricatie caruia a aparut semnale luminoase si sonore la bord dupa ce am schimbat un sensor ABS ce ma indrumati sa fac sau cum a ti putea sa ma ajutati ?

        Apreciază

      • Buna ziua. Depinde ce martori aveti aprinsi in bord. In principiu, daca inainte de inlocuirea acelui senzor ABS nu aveati alti martori aprinsi si care au aparut ulterior, inseamna ca cine v-a schimbat senzorul ori nu se pricepe ori a facut o treaba de mantuiala. Senzorul ABS este destul de sensibil si pozitia lui in fuzeta este destul de finuta. Va sfatuiesc sa mergeti sa faceti o diagnoza la un service autorizat, diagnoza care nu va poate costa mai mult de 70 lei si dupa care veti avea toate raspunsurile dorite. In principiu o astfel de eroare se poate depista si cu un sistem de diagnoza DELPHI care se poate gasi la orice service mic care nu doreste sa investeasca foarte mult in aparatura profesionala. De verificat si inelul magnetic care practic este o banda de citire pentru senzor. De multe ori se intampla ca inelul sa fie afectat din cauza impuritatilor, a pietricelelor mici si astfel inlocuiti senzorul insa nu rezolvati nimic. Succes si drumuri bune!

        Apreciază

  3. Cu instalatia electrica nu te contrazic,nu-mi doresc sa aprofundam discutia,parerile sunt impartite,eu sunt mecanic auto si din pura coincidenta detin si un stilo din 2007(2002 anul fab) iar in urma exploatarii severe nu pot spune ca sunt dezamagit de performantele sau eventualele defectiuni! Orice masina are plusuri si minusuri,din punct de vedere tehnologic! Poate nu este atat de fiabila pe cat au sperat italienii la momentul lansarii pe piata dar nu este nici ultima spita!Cert este ca la eficienta sistemului de franare,stabilitate,manevrabilitate in viraje a reusit sa ma surprinda in mod placut!

    Apreciază

  4. buna am achizitionat de curand un fiat stilo 1.4 16 valve anul 2006 si problema cel mai des intalnita o am chek engine cum se comporta; in mers merge cam in suturi mai ales cand intra sarcina la inceput am schimbat bujiile pt ca cam intrerupea la relantii acum nu mai intrerupe la relanti dar tot asa merge si imi tot imi fileaza martorul cand intra in sarcina ca si inainte
    astept pareri va rog

    Apreciază

    • Nu pot sa-mi dau seama fara sa vad fuctionarea masinii. Eu te sfatuiesc sa mergi la un service autorizat, nu neaparat reprezentanta si sa ceri o verificare a computerului de bord. Pote fi o simpla eroare dar de obicei la Fiat se intampla sa nu fie doar problema de soft sau eroare. E de preferat sa mergi la test cu ea si ca un sfat, cere o verificare amanuntita a senzorului de la arbore. Se face simplu pe calculator.

      Apreciază

      • Testerul a dat ca defect sonda landa a doua, am schimbat-o dupa 4 luni din nou,am anulat-o din nou cu testerul acum e OK de 9 luni apare check OK, din ce am constatat eu majoritatea erorilor de genul ASR, etc apar cand bateria e slabita o pun seara la redresor si nu mai am treaba, cand apar erorile din bateria pe redresor, problema e ca fac multe drumuri scurte in oras cu multe porniri si asa se descarca bateria. Bafta sper sa iti fiu de ajutor.

        Apreciază

    • Incerca sa schimbi fisele eu am avut aceasi problema la punto si toti spunrau ca e bobina, am schimbat si bujiile si lafel facea. Cand o calcam de la turatie mica balaia si se aprindea check engine. Dupa ce am schimbat fisele merge super.

      Apreciază

    • foarte posibil sa fie si una din bobinele de pe fiecare cilindru ,identic a fost si la mine.. doar ca a trebuit sa schimb bobina de pe cilindrul 3

      Apreciază

  5. Am un Stilo din Februarie 2014, am facut 23.000 km si nici un senzor nu a aluat-o razna, nu am schimbat nimic electronic la ea de cand o am, are 200000 km in bord (dracu stie cati or fi de toti). Nu va mai legati de Fiat chiar asa, eu sunt mecanic si zilnic ma suna persoane cu vw-audi cu probleme care mai de care mai ciudate si 90% electrice si electronice. Da Fiat Stilo este plin de electronica , este electronica care au pus-o nemtii pe Golf 5 (dupa 4 ani fata de FIAT).

    Apreciat de 1 persoană

    • Noh, si eu sunt mecanic in timpul liber si de asemenea, am intalnit probleme si la vw, audi sau alte marci, dar fiatul le intrece pe toate. Ma bucur ca ai un fiat care nu a patit nimic timp de 200 mii de Km, inseamna ca e cu adevarat o masina de mecanic si se intareste acea vorba care spune ca cea mai buna masina si mai intretinuta este cea a unui mecanic!

      Apreciază

    • Super ASA este nu doar electronica si forma a copiat de LA stilo

      Apreciază

  6. Salutari am și eu un Fiat stilo 1.6 16 v 2002,merg câțiva km cu ea sa zicem 50-60 km alta data și mai mult ,alta data și mai puțin, și apoi se oprește motorul,stau câteva minute sa se mai răcească motorul și după aia pornește din nou,și un știu ce săi fac.

    Apreciază

    • Salut Mihai. Vezi sa nu fie o problema la senzorul de la vibrochen.

      Apreciază

      • Mai esti si mecanic,e din centralina,ia sa pui apa pe centralina cand mai face asa,trebuie schimbata si e in jur de 3-350 euro,asta e singura problema a lui Fiat Stilo 1.6 16 v,deoarece eu am 5 Fiat Stilo…si la 150-170 de mii, m-a lasat centralina,le-am schimbat centralina si acum sunt ok masinile,3 am benzinare 1.6. Bafta

        Apreciază

      • Sunt inginer si ce spui tu cu „pui apa pe centralina” e o nenorocire. Daca pui apa pe centralina risti sa faci scurt in centralina si sa faci o belea mai mare. Eu am dat doar niste pareri personale insa sfatul cel mai bun pe care pot sa-l dau oricarui posesor e sa mearga in service sa faca o diagnoza… Spor(t)

        Apreciază

    • Poate si fi de la sonda lambda. Dar mai intai verifica senzorul de la vibrochen

      Apreciază

    • Iti zic eu ce sa faci… .te duci frmusel la dezmembrari achizitionezi un ECU functional iar dupa….scaoa de ea cat mai repede!!!!

      Apreciază

    • la fel am avut si probleme, totul porneste de la conectia slaba adica mai pe intelesul tuturor pune o baterie incarcata sau una noua, eu de atunci n-am mai avut probleme, zilnic fac cam 30 dus 30 intors in acest fel nu omor bateria cu porniri doar in oras, bafta!

      Apreciază

  7. buna am achizitionat si eu un fiat stilo din 2002 1.6 16v si am observat ca nu vroia sa porneasca doar d
    la a 2 cheie rar la prima mai ales daca scoteam cheia din contact si am umblat seara cu masina iar dimineata nici cum sa mai porneasca ma atentiona si in bord de abs esp am inteles ca e de vina calculatorul de pe motor am pus testeru pe ea si nu se leaga nici cum am luat calculatorul jos sa il duc la cineva de se ocupa cu asa ceva sa imi schimbe ceva la el se zice ca problema vine de la motor ca se incalzeste motorul si in acelasi timp incalzeste si calculatorul si de asta se prajeste in el dar mia spus cineva ca ia schimbat locul la calculator la pus in alta parte nu la mai lasat pe motor si nu a mai avut probleme

    Apreciază

  8. la stilo de 1.6 16 v engine control unit E.C.U este amplasat deasupra blocului motor.datorita caldurii excesiva si a vibratiilor generate de functionarea motorului, contactele electrice de pe ECU se pot deteriora.de aici apar tot felul de erori in bord si martori aprinsi fara nicio logica, plus probleme la pornire.recomand sa mergi la un electrician si sa rezolvi problema.iti las aici ceva tutoriale de youtube care iti pot fi de folos.

    Apreciază

  9. salut am si eu un fiat stilo 2003 1.6 am cu 130 mi ea are 230 sunt ff multumit daca se fac reviziile la timp si curatare mufe electrice periodice masina merge ca unsa doar 2 probleme am avut mai greu de rezolvat o sonda lamda si acum un senzor abs dupa parerea mea sunt masini reusite in comparatie cu alte marci dar cam pretentioase la electricadar masina nu a mers pe drumuri in ro doar in germania si revizi si tot

    Apreciază

    • Salut. Sunt masini dragute. Tourile spun cu totul altceva. Oricum, daca ai probleme la masina cu sonda lambda, si cu senzorii ABS, e nasol. Daca te lasa un senzor abs in timpul unei franari, te-ai rasturnat.

      Apreciază

  10. Nu sunt chiar atat de ”defectoase” ca limba romana!

    Apreciază

  11. Problema cu erorile ce le-a avut prietenul tau nu au legatura cu niciun senzor. Daca zici ca masina a stat pe dreapta o buna bucata de vreme mai mult ca sigur bateria e cam gata. Si eu am avut aceeasi problema si a disparut complet dupa ce am cumparat o baterie noua. Cumparati o baterie buna, chiar daca dati cu 50-60 lei mai mult, mai ales daca masina are si clima. Evident, dupa ce schimbi bateria e bine sa mergi din nou la mecanic sau service si sa ti-o puna din nou pe calculator si sa stearga erorile ce au ramas in sistem (deobicei airbag failure ramane acolo si trebuie sters prin aceasta metoda). La mine, tot ce am scris mai sus a functionat.

    Apreciază

  12. salut as dori sa imi cumpar un fiat stilo se merita astept raspunsuri . multumrsc

    Apreciază

    • Salut Daniel. Dupa cum vezi sunt pareri si pareri. Fiecare de pe aici se da mai mecanic decat altul. Eu iti spun din experienta ca nu se merita. Daca tot vrei sa iti iei masina, incearca un opel sau ford. Sunt masini bune, rezistente si care nu te tradeaza la greu.

      Apreciază

  13. salut am si eu un stilo 1.6 16v 2002 si am intrat in sant si mi sa spart radiatorul si carcasa filtru aer.a doua zi i am dat cheie si a pornit am tinuto 1 min dupa care am oprito.a treia zi nu a mai vrut sa porneasca si nici acum.imi da eroare airbeg.ma ajuta cineva ?

    Apreciază

  14. Salutare,m-ati omorat cu Fiat Stilo defectuos, am si benzinare si diesel-uri,cu diesel-ul ma apropii de 300 de mii de km,cel pe care il conduc eu,fara nici un fel de reparatie la motor,doar ulei,filtre,etc,consumabilele,iar cu benzina,la fel,am 180 de mii de km,eu le conduc pe amandoua,o am aproape de noua masina pe cea benzina,singura problema care am avut’o cu masina,a fost ECU,centralina…am schimbat-o si acum merge masina de rupe,taica-meu e mecanic profesionist,lucreaza la Fiat de 10 ani aici in Italia,nu dai niciodata un Fiat Stilo pe o carapace de Ford sau Opel sau VW golf,cum a zis Dan mai sus,Fiat Stilo e o masina care daca ai grija de ea,are si ea de tine,nu ai grija de ea,nu are nici ea de tine,majoritatea erorilor sunt de la cuprul italian,pentru ca este foarte prost si se oxideaza mufele in interior,la multi a aparut senzorul de la ABS,doar se aprinde,dar de functionat ,functioneaza,au venit,le’am curatat mufele si si-au revenit,Fiat Stilo in 2001 a scos italienii de la faliment,pe atunci se faceau masinile mai mult cu ciocanul,nu existau atatea,Fiat Stilo are electronica ce nu are o masina 2008-2009,usi automate,clima,subwoofer cu 350watt din fabrica care sunt originale de la bosse si multe altele,Fiat Stilo Clima Active,in 2001 oferea pilot automat,varianta hidramata sau manuala,consum 4,3 Diesel,5,7 Benzina,motoare fiabile,consum mic,intretinere usoara,probabil mi-se pare mie mai usor ca locuiesc in Italia,dar oricum,Fiat Stilo este si o sa ramana printre cele mai bune masini fabricate vreodata de Scuderia Ferrari,parte de Fabrica Italiana Auto Torino,pentru ca lumea nu stie,proiectul de acolo a plecat,sasiul de la Fiat Stilo e in miniatura de la Ferrari 358 Italia,deci,sasiul de pe Stilo din 2001,cand a inceput sa se fabrice,l-au pus pe Ferrari 2008,e ceva,rapoartele din cutiile de viteze manuale,sunt de pe Ferrari Enzo,Ferrari Enzo sau cutiile de Fiat Stilo benzina,au aceleasi rapoarte si pinioane….si multe altele.Aici in Italia,vad zilnic Fiat Stilo,in service-ur,sunt mai multe VW,BMW,Mercedes,Audi,etc…la reparatii,electronica,distributii sarite si totusi schimbate la timp,motoare calate,cutii blocate,senzori,directii,etc,etc…dar un Fiat Stilo rar il vezi printr-un service,vine doar la schimb de ulei si consumabilele,eu stiu ce inseamna masina asta,cine a luat Fiat Stilo si a avut probleme,nu a stiut ce sa aleaga,singurele Fiat Stilo care au fost putin problematice pe electronica din cauza la mufe si la centralina (ECU) au fost fabricate pana in 2002,in 2002 Italienii au realizat ca ceva au gresit si au remediat,pentru ca la inceput au pus prea multa electronica si au lasat’o de capul ei si cuprul fiind prost,dupa,cum am zis,au remediat,achizitioneaza-ti un Fiat Stilo 2004,sa vezi? Mai ai probleme? Ai tot ce vrei acolo,pilot,muzica,comfort,etc,nu o fi ea Ferrari,dar ii simti puterea masinii asteia,cunosc aici lume care au FIAT STILO cu 7-8 sute de mii de km la bord si tot merg ..si merg,merg bine…deci,sa ne schimbam putin parerea,ajung la al 6 lea Fiat Stilo,3 bat strazile Romaniei,3 strazile Italiei si tot merg,merg,merg,merg,fara nici un fel de reparatii la motoare,in viitorul apropiat,o sa imi mai cumpar al 7-lea,varianta Schumacher,editie limitata,2.4 Selespeed 170 cp,bafta la toti,dar nu comparati niciodata un obosit de GOLF 4.Ford Focus,Opel Corsa,Astra,Vectra,etc,cu un Fiat Stilo,Opel Insigna 2014 are motor de Fiat Stilo 1.9 Multijet,Opel Zafira 2008,la fel,imi pare rau sa va dezamagesc,dar va inselati in privinta masinii asteia,eu o cunosc pana la cel mai mic surubel,ce au facut italienii in 2001,un neamt nu poate sa faca niciodata,sa ne gandim doar la Scuderia Ferrari,care detine masini ce ating cele mai mari viteze,si dupa mai vorbim si de alte tari!

    Apreciază

    • Este parerea ta. NU te contrazic. Eu am spus ce se intampla faptic.

      Apreciază

    • salut detin un Fiat Stilo din 2003 1.6 benzina si am o problema la motor ami fierbe apa,am schimbat garnitura chiuloasa,termostat si radiator dar tot aceiasi problema o am,mie tare frica sa nu am fisura pe chiuloasa,si inca ceva vreau sa fac schimbu de ulei si nu stiu ce marca sa pun,am 245 de mii de km la bord.

      Apreciază

      • Salutare. Daca te mai pot ajuta cumva, in primul rand, scuze ca nu am raspuns mai devreme. Este foarte posibil sa fi reparat deja masina, dar totusi o parere mi-o pot da si daca ai un raspuns concret la problema ta, atunci poti sa o impartasesti cu noi, astfel si alti urmaritori vor avea o solutie. Din experienta mea cu aceste probleme, daca ai schimbat garnitura, termostatul si radiatorul, ar putea fi infundat radiatorul din habitaclu. Am avut mai multe situatii cand radiatorul din habitaclu era infundat si s-a rezolvat problema foarte simplu.

        Apreciază

  15. Salutare si eu am un stilo 19 mjet am făcut un sac de km nu am avut probleme nu consuma un gram de ulei ridic capota odata la 2 luni sânt mașini reusite la muncă avem mașini fiat stilo au peste 450000 km si merg la service doar pentru schimbat consumabilele (ulei filtre etc) Masina e din 2005 si am făcut 218000 km ce mai spuneti

    Apreciază

  16. Detin un fiat stilo 1,6 16 valve an fabricatie 2002.De ceva vreme nu mai baga caldura,si am schimbat radiatorul cel mic din bord,am schimbat termostat dar degeaba.Apa urca cum trebuie si sa sta la 90 de grade.Aerul care vine in masina este numai amortit si nu mai are nici acel debit de aer: acum pe treata 4 de viteza al aerului merge ca inainte pe treata 2.Spune-mi si mie ce este de facut!Multumesc.

    Apreciază

  17. am un fiat Stilo 19 probleme ABS am schimbat senzorii rulmentii pompa se aprind martori din bord când frânez se aude un zgomot parcă se rupe ceva absul parcă lucreză tot timpul a stat un timp în garaj ne folosită

    Apreciază

  18. am un fiat stilo 1,9 jtd, problema la el e ca nu am curent la deschiderea porbagajului si iluminatul numarului, am verificat sigurantele fiind toate bune. astept parerile d,stra,va multumesc

    Apreciază

    • Deschiderea portbagajului si lampile numarului de inmatriculare sunt pe acelasi cablu in principiu. Aveti un scurt pe fir sau probleme cu conectorul care duce la haion. Cel mai probabil il gasiti sub capitonajul cupolei, in stanga sau dreapta spate. Eu nu am avut probleme de astea la fiat si nu am umblat acolo dar multe masini au conectorul pentru haion acolo.

      Apreciază

  19. Fiatul Stilo nu e chiar atit de defecuos in raport cu alte modele, doar ca se lucreaza cam dificil, inlocuirea becurilor de la faruri f dificila, suportul cutiei de viteze cam transmite vibratii (exista varianta modificata) si bucsele puntii din spate care cam la 100000 km se duc.Macar de ar merge toate Fiaturile, Alfele si Lancia cum a mers Stilo.
    Oricum, parerea mea e ca masinile noi din grupul Fiat ar trebui evitate caci au mari probleme. Daca le-as enumera aici, Fiatul nu numai ca ar trimite impotriva mea o armata de avocati dar poate ar angaja si un killer sa ma impuste.

    Apreciază

  20. nush ce sai mai fac la fiatu meu de 1.6 16 v 103 cp
    am schimbat toti senzori posibili bujii noi bobin. de indc
    filtre ulei etc…
    si degeaba…
    mia zis cnv ca de la ecu este toata problema…

    am fost la toate service-urile din oras de la mn … si degeaba .. am schimbat tot ce mi-au zis si nimic ….
    mia zis un batranel sa schimb ecu ca de acolo pleaca toata buba

    Apreciază

  21. Bărbulescu Ștefan

    AJUTOR COLEGII un sfat tutorial cum să îmi demontez caloriferul de încălzire interior șii atractorul clapeta de aer interior la fiat stilo ” MULȚUMESC „

    Apreciază

  1. Pingback: Fiat Multipla, o strutocamila italiana pe roti. | Dan Talmaciu

Comenteaza