Mentenanta masinilor clasice

   Una din cele mai dificile probleme cu care se confrunta pasionatii de retromobile o reprezinta conservarea si mentenanta acestora.

      Cum imi intretin masina si cum sa o pastrez cat mai mult timp in  starea sa originala? O intrebare pe care am adresat-o si eu la randul meu unor veterani pasionati de masini de epoca si la care vin cu cateva raspunsuri pentru cei pasionati sau posesori de astfel de exemplare. Probabil cu totii am auzit de garajele speciale pentru asemenea masini, cu o umiditate si temperatura pastrate la valori constante indiferent de anotimp, insa nu toti posesorii de „batrani pe patru roti” au posibilitatea pentru asemenea conditii ideale.

Cu toate acestea, lista de optiuni, sfaturi si sugestii ramane deschisa.

  • Trebuie incercat pe cat posibil sa feriti masina de intemperii. Poate ca suna groaznic sau va ganditi ca este doar un aspect neimportant care poate fi omis, dar este adevarat. Masinile istorice nu trebuie lasate sub nici o forma sa stea sub cerul liber.
  • Pastrati masina curata, de preferat sa o spalati chiar dumneavoastra. Atentia pe care o acordati dumneavoastra masinii nu o va acodra nimeni. In plus face parte din pasiune. Nu uitati sa folositi solutii speciale de curatat altfel veti constata ca apar probleme.
  • Daca in interior aveti mocheta atunci trebuie sa o scoateti in perioadele cand nu folositi masina. Mocheta mentine umezeala, iar podul pedalier risca sa se deterioreze.
  • Daca aveti elemente tehnice deteriorate sau elemente de tapiterie, nu va grabiti sa le aruncati. Daca nu puteti sa le restaurati, atunci va vor folosi ca model pentru realizarea altora.
  • Faceti „mici deplasari” cu masina, daca starea tehnica o permite. Masina care „sta” are mult mai multe sanse sa se degradeze, comparativ cu una care este „in miscare”. Este ca atunci cand faci sport. Iar masina dumneavoastra are nevoie de „alergare”. Inactivitatea masinii este la fel de daunatoare ca sedentarismul soferului. Ganditiva la masina ca la propria dumneavoastra persoana.
  • Goliti rezervorul daca intentionati sa lasati masina in gajar pentru perioade mai mari de cateva luni. Schimbati uleiul periodic la fel si lichidul de frana.
  • Nu lasati masina in garaj cu geamurile complet deschise. Praful din aer se va depune pe bordul acesteia si pe tapiterie.
  • Daca nu aveti un garaj propriu, o puteti acoperi cu o prelata pentru masini, insa atentie. Nu folositi prelate din plastic. Folositi o prelata prin care masina „poate respira”. O buna optiune ar fi prelata din foaie de cort. Masina poate respira si nu este afectata foarte mult de apa.
  • Sfat esential. Nu mancati si nu beti intr-o astfel de masina. Nu afecteaza cu nimic buna functionare a masinii, insa placerea acestor masini este sa le conduci, sa le simti, sa le oferi atentie.

Pentru cei pasionati dar si pentru posesori, masina clasica poate deveni cea mai buna „amanta”. Iti ofera linistea si placerea momentului inedit de a fi la volan.

Sunt posesorul unui astfel de exemplar, un Aro M461 din 1968, stare foarte buna de functionare, original pana si la vopsea. Nu mi-a devenit „amanta” aceasta masina, in schimb este scaparea mea din stresul de zi cu zi. Uit de toate grijile si las tot stresul deoparte cand pun mana pe o cheie si ma apuc de mentenanta, dar si atunci cand ies la un off road usor pe dealurile patriei.

Intr-un final, cea mai importanta piesa care duce la buna functionare a unei masini se afla intre volan si scaun. Este cea mai importanta piesa din tot ansamblul masinii.

Sursa:

http://retro-cars.pasiunea.eu

 

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Septembrie 12, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: