Soferi de ocazie!!!

     Hello! Am avut astazi cateva evenimente neplacute in timp ce eram la volanul masinii mele si sunt foarte nemultumit de modul in care unii soferi merg pe drumurile publice. Nu vorbesc de acei soferi care mai gresesc, caci toti gresim si nu ne dam seama insa vobesc de acei soferi care au o placere sa iti intre in fata la semafor, adica dupa trecerea de pietoni in mijlocul intersectiei. Am intalnit multe cazuri de felul asta si in marea majoritate protagonistul principal era un „smecher” de Bucuresti sau Constanta sau vreun oras mai mare al tarii in care se pare ca regulile de circulatie au devenit „regula junglei”, fiecare face ce poate si cum poate. Si cel mai importat si mai lipsit de respect lucru pe care il fac acesti oameni este acela ca daca ii dai un claxon de avertijare se da jos din masina si te ia la intrebari. 

     Am patito chiar eu cu un clujean frustrat si deranjat de faptul ca eu i-am dat un claxon care il avertizeze de fapt ca nu este la el acasa si nu asa se face. S-a dat omul jos din SUV-ul lui de 20 mii euro, un tanar la vreo 26 ani cu gura mare si tupeu in instalatie. L-am rugat frumos sa isi vada de drumul lui si sa respecte pe ceilalti din trafic nu sa fie mitocan la volan. Greseala lui a fost ca a lasat masina la 2 metri in fata mea si in momentul acela o patrula de politie care isi facea meseria a trecut si i-a oferit tanarului protagonist o lectie de circulatie si de bune maniere, asortat cu o amenda draguta ca desert. Tipul era foarte deranjat de faptul ca politia romana isi face treaba si apar cand nu te astepti insa a trebuit sa accepte meniul bogat pentru smecheri.
In alta ordine de idei, dupa parerea mea o treime din soferii din Romania ar trebuis a fie pietoni sau cel mult biciclisti. Merg ca maniacii, nu respecta nici o regula de circulatie, te obliga indirecct sa franezi cand el face o depasire periculoasa si risca sa faca un grav accident in care a-r putea fi implicat si cel depasit. Am intalnit de multe ori situatii in care trebuia sa franez la limita totala pentru a putea face depasirea un inconstient si pentru a nu ma lovi brutal.
Aveam si eu umpic de teribilism in instalatie, unul mai moderat si mai cumpatat insa anul trecut mi-a zburat toata adrenalina si dorinta de a ma afirma. Nu am avut nici o intamplare neplacuta (nu va mai ganditi) insa am avut parte de o prezentare live a unui impact frontal la doar 10 Km pe ora. Nici un accident nimic v-am spus. Anul trecut am participat cu Facultatea de Mecanica la o excursie de studii in cateva judete ale tarii printre care si Brasov la compania Autoliv unde pe un proiect facut de cei de acolo am testat ce inseamna un impact frontal cu un corp dur la doar 10 Km pe ora, bine-nteles cu centura de siguranta in trei puncte pusa. 
     Dupa cateva discutii cu interesante cu expertii de acolo am aflat ca in momentul unui impact frontal a doua autovehicule, vitezele celor doua masini se cumuleaza si devine viteza de impact valabila pentru ambele masini si devine mai critica pentru masina cu viteza mai mica. Atunci am realizat de fapt ca o centura de siguranta nu este atat de sigura la o viteza pe peste 120 Km/h. Nu mai are nici un efect pozitiv ba chiar unul negativ asupra pieptului celui care o poarta. Asta NU inseamna ca NU trebuie purtata. Ba din contra, trebuie purtata fiindca si la o viteza mare iti poate salva viata; te raneste dar te salveaza in acelasi timp. 
     Respecta legea si respecta-i pe cei din jurul tau. Masina este un fier care paote fi refacut sau aruncat. Viata este una care nu poate fi nici refacuta, nici aruncata!
 Stii ce vrei sa faci cu viata ta? Eu am aflat deja!
About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Iunie 30, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

