Cum ești furat la pompele de benzină

     Hello! Am ținut morțiș de câteva săptămâni să povestesc o întâmplare de a mea cu o stație de carburant din România, însă m-am luat cu alte probleme studențești și am uitat. Însă acum mi-am adus aminte și vă zic și voua.
     Eram acum două săptămâni acasă, și urma să fac un drum lung și obositor cu buburuza mea, un Ford Fusion, 1.4 TDCI cu un rezervor de 55 litri. Aveam nevoie neapărat de un plin, deoarece eram deja pe rezervă cu beculețul aprins în bord și am mers la stația cea mai apropiată ca să alimentez. Asta fiind la aproximativ 8 Km. M-am bucurat că nu m-a lasat fără motorină și ajungând la stația de combustibil alimentez cu mâna mea, că nu îmi place să îmi pună acel angajat de la pompă că nu este atent deloc, mai dă motorină pe jos, se grăbeste (odată mi-a lăsat o dungă mică pe masină cu pistolul). Știind că rezervorul meu este de 55 litri, mi-am pregătit banii pentru a achita aproximativ 55 litri, că doar mai aveam în jur de doi-trei litri in rezervor, am ajuns la pragul de 52 litri și ma pregăteam să îmi oprească pistolul de la senzorul din capul pistolului dar nimic. Pe moment m-am gândit că poate am ajuns în acea stație de combustibil „pe vapori”. Am continuat să bag motorină în rezervor până la pragul de 61 și ceva de litri. Am rămas practic uimit când am văzut asta și am cerut unui angajat sa mă lămurească cum este posibil ca într-un rezervor de 55 litri sa încapă 61 de litri plus ce mai aveam eu înainte. Mi-a răspuns pe un ton agresiv că rezervorul este facut de obicei cu câtiva litri mai mare decât ce scrie în acte. Eu fiind în domeniul mecanicii știam că așa ceva nu se poate și am cerut pe loc să mi se facă testul cu canistra etalon de 20 litri, însă fără să pun pistolul înapoi în pompă, ca să nu poată ei să modifice debitul de combustibil (acest aspect îl știam de la un prieten care a lucrat trei ani la o stație de combustibil).
     Apoi SURPRIZĂ!!! La pompă aveam trei litri de motorină în plus față de ce era în canistra etalon. Atunci am cerut explicații si nu am primit înapoi decât amenințări că dacă nu plătesc ei vor chema poliția. Nu am mai stat să mă cert cu ei, însă poate pentru aproximativ trei litri de combustibil la un plin se simte destul de bine în incasările lor. Am discutat după cu un prieten care a lucrat la o benzinărie și mi-a spus toate metodele de furt la pompă si cum să ma feresc. Mi-a mai spus că dacă încerc să fac o plângere nu voi reuși să dovedesc nimic fiindcă nu se va găsi nimic dereglat la pompe. Le calibrează automat din calculatoare după ce ai facut plangerea. Am mai aflat că în benzină se pune gazolină și în motorină se bagă motorina de vapoare. Se bagă aproximativ 500 g de gazolină la 10 litri de benzină și 1 litru de motorină navală la 10 litri de motorină pentru autovehicule. O șansă să îi poți prinde este aceea de a face testul cu canistra etalon exact cand ai ajuns la pompă sub pretextul că ți se pare ceva în neregulă la pompă. si atunci nu mai au timp să schimbe nimic. Totodată stațiile de benzină trebuie sa aibă reglajele metrologilor făcute, reglajele la pompe, dar dacă cei de la benzinării au libertatea de a face ce modificări doresc ei și cei de la metrologie nu se autosesizează înseamnă că toți fură de undeva! Așadar încercați să nu fiți pacăliți la pompă și fiți cât mai precauți. Fiți mai atenți când alimentați și cât alimentați. Vă doresc asfalt curat tuturor șoferilor!

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice, imi ocup timpul studiind energiile regenerabile si apreciez implicarea activa.

Posted on Iunie 23, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. NU ALIMENTATI DE LA STATIA ROMPETROL TRACTORUL BRASOVm-au smecherit la benzina ,ceasul la pompa s-a invirtit iar in rezervorul masinii a ajuns doar aerrusine lor si rusine opc-ului Braso care mi-a rsapuns ca cererea mea este nesolutionabila

    Apreciază

  2. total deacord. am patit-o din nou, la o alta pompa de combustibil. Mi se pare ca in romania a inceput de ceva timp sa se vanda prostia si nesimtirea la pret de lux.

    Apreciază

  3. am inteles ca in australia se da/se dadea la televizor zilnic un reportaj cu benzinariile care fura la pompa. faceau teste si publicau numele si locatia celor care furau. ce-ar fi sa se faca si la noi asa?

    Apreciază

  4. Daca aceste reguli a-r fi implementate in Romania, cu siguranta se va simti si la buzunare si la rezervor. Mai pline amandoua. La noi nu exista dorinta de a face ceva. Pun pariu ca 70% din populatia tarii vor schimbare, insa, este pacat ca suntem condusi de cei 30% care au puterea banului si a fraudelor.

    Apreciază

  5. Nu mă mai miră chiar nimic. Din păcate, orice posibilă soluționare devine infezabilă în țărișoara asta amărâtă. Dar, felicitări pentru inițiativă și mulțumesc pentru anunț. Apreciez articolul și poate sună stupid însă nu aveam nici cea mai vagă idee că se poate face test cu canistra etalon.

    Apreciază

    • Hello G. Da se poate face tesul cu canistra etalon. ea are capacitatea de 20 litri si nu are cum sa intre mai putin sau mai mult. Va trebui totusi sa ii convingi pe angajatii de la respectiva statie de carburant sa scoata la iveala acea canistra. Eu ultima data m-am rugat de ei 10 minute sa imi dovedeasca ca nu fura, cu testul etalon. PS: Astazi am ajuns acasa de la facultate, am fost dus cu masina acasa, apoi am mers sa alimentez. Surpriza neplacuta a fost ca am alimentat cu 2 litri peste capacitatea rezervorului. Mentionez ca nu eram inca pe rezerva de combustibil. Statia de carburant se numea Petrom!

      Apreciază

  6. nu mai posta frate toate prostiile cu gazolina cu vasul etalon ca te faci de cacat daca ar durea prostia ti-ar bubuii capul

    Apreciază

  7. Roata, e posibil sa-ti bubuie tie capul de la lipsa de documentatie. Cerceteaza mai mult inainte de a -ti spune punctul de vedere. Caci esti prea prost informat. Citeste mai sus si afla ca nu e singurul om furat. In Bucuresti se fura in felul acesta ca-n codru. Dar daca tu stai la marginea padurii, imi imaginez ca nu ai acces la combustibil acolo!

    Apreciază

Comenteaza

