Consum redus de combustibil si mentenanta

1. Verificati filtrul de aer- un filtru murdar impiedica aspiratia aerului spre motor , ceea ce diminueaza performantele masinii si mareste consumul.

2. Verificati presiunea din cauciucuri, cauciucurile dezumflate maresc consumul, deregleaza unghiul de convergenta a directiei si nu in ultimul rand apare uzura neregulata a cauciucurilor care poate duce la explozie.

3. Mergeti cu viteza redusa dar mentineti intotdeauna turatiile in intervalul cuplului motor al masinii dumneavoastra. O turatie sub cuplul motor afecteaza consumul dar in acelasi timp mareste si gradul de uzura al motorului, deci se poate defecta mai repede (bani cheltuiti). O turatie peste cuplul motor mareste performantele motorului, dar creste in acelasi timp si consumul si uzura.

4. Mergeti cu viteza constanta , masina consuma mai mult cand o pornesti decat atunci cand este in mers. Evitati plecarile brutale de pe loc pentru a evita defectiuni nedorite si binenteles pentru a avea un consum mai mic.

5. Accelerati cu grija; nu accelerati brusc la jumatatea cursei pedalei de acceleratie; schimbati o trapta de turatie inferioara daca motorul este turat sub cuplul motor. evitati sa mentineti aceeasi trapta de turatie in rampe, daca motorul trage din greu.

6. Nu uita ca filtrul de motorina mai trebuie schimbat. Daca filtrul de motorina este infundat, motorul va munci mai mult, ceea ce inseamna un consum in plus.

7. Evita sa folosesti AC-ul si treci pe metoda clasica GD-ul (geam deschis). Folosirea AC-ului nu face decat sa puna in functiune un motoras care consuma mult curent, curent care este produs de motor, deci tot din combustibilul tau. Plus ca AC-ul dauneaza destul de grav gatului plamanilor si capului. Deci si sanatatea.

8. Aruncati lucrurile inutile din masina, cu cat masina e mai usoara cu atat consuma mai putin , deci aruncati soacra din masina, in mers de preferat :))

9. Si daca esti chitra rau de tot, mergi pe jos!!!

Iar pentru o siguranta mai mare in trafic, respecta aceste cuvinte: „Mai bine cu intarziere pe pamant, decat cu avans in mormant”

Anunțuri

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on Mai 5, 2012, in Auto-Moto and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Comenteaza

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: