Pe ploaie cu Seat Toledo

Seat ToledoAbia asteptam acest Drive Test pentru ca masina mea de suflet este un Seat. Nu am pretentii la model, doar sa fie Seat. Astazi am avut sansa sa testez un Seat Toledo in cadrul unui Drive Test oferit de prietenii de la showroomul Moldotrans Auto Iasi, pe un traseu complex in oras dar si in afara orasului. Chiar am vrut sa vad ce poate aceasta masinuta si intr-o zi ploioasa de februarie Seat-ul a cazut in mainile mele care nu rateaza nici un detaliu. Dupa un studiu intens a designului exterior si interior am pornit la drum impreuna cu colegul si prietenul meu din blogosfera Florin Adamache care a fost primul sofer in aceasta cursa „nebuna” spre dezvaluirea secretelor pe care le ascundea aceasta masina.

Masina pe care am luat-o la purificat astazi este un Toledo cu un motor TDI de 1600 cmc, care dezvolta 105 CP adica 77 kW. Cutia de viteze in 5 trepte isi facea foarte bine treaba, rapoartele de la fiecare treapta fiind foarte mici si la schimbarea treptelor de turatie era o joaca de copil. Cand indreptam maneta spre treapta de turatie pe care o doream, inteligenta artificiala a masinii intelegea ca eu am nevoie de acea treapta de turatie si imi primea maneta chiar daca turatia motorului era prea mare. Din cate stiu eu, asta inseamna ca sincroanele acelei cutii de viteze sunt diferite fata de alte masini. Probabil mai rezistente si mai sofisticate. Nimic de comentat la tinuta de drum, masina comportandu-se foarte bine, chiar mai bine decat ma asteptam. Bara antirului de-asemenea si-a facut foarte bine treaba deoarece abordam viraje cu o viteza considerabil de mare pentru tipul virajului, insa masina isi pastra stabilitatea si imi oferea siguranta.

Chiar am fost intrebat de colegul meu si de catre reprezentantul care ne asista, „ce nota dai masinii si comportamentului ei?” Raspunsul meu a venit imediat, fara sa ezit prea mult. Dau 9 acestei masini si vin imediat cu argumente. La plecarea de pe loc este putin cam „puturoasa” turbina nefacandu-si treaba cum trebuie, dar nu din cauza ca are vreo problema ci din cauza ca asa este conceput tot sistemul. Asteptarile mele sunt cam ridicate si ma astept ca mereu o masina sa plece de sub mine cu o putere de neimaginat. „Mda, si cand te-ai trezit era dimineata”, ma acompaniaza Florin din spate. Motorul are putere mare in demaraj si am observat ceva ce imi place. In treapta a doua, cu pedata apasata brusc la jumatate, poate mai bine de jumatate, masina are un cuplu de speriat si te cam lasa in scaun, ceea ce inseamna ca se tine bine in depasiri.

Dar, lasand toate acestea deoaprte si gandindu-ne ca fiecare masina are si defecte, revin la calitati. Consumul teoretic al masinii este de aproximativ 4.4 l/100 km, insa eu astazi la drum intins in regim de mers economic am scos 4.6 l/100 km. Ideea e ca acest consum este unul foarte bun in stilul meu de condus economic si avantajeaza foarte mult proprietarul. Bineinteles ca dupa acest consum de 4.6 a urmat un consum de 5.8, dar in regim de mers sportiv, (nu ma asteptam ca in regim mai „agresiv” de sofat consumul sa creasca atat de putin), cu schimbarea treptei de viteza la turatia de aproximativ 4500 rpm si condus sportiv, cu depasiri in care dadeam inferioara pentru un plus de putere, ce mai, raliu! Glumesc, a nu se intelege gresit, am testat, nu am facut raliu!

Florin Adamache, colegul de Test Drive ma rugase sa ii dau o nota pentru modul in care a condus. Florine, ai 8 de la mine cu argumentele pe care mi le-ai cerut. Pai, cam bruschezi masina la plecare de pe loc si la schimbarea treptelor de turatie si uneori esti nesigur pe tine, mai ales la aprecierea distantei. In rest pentru tinuta de drum pe care ai adoptat-o ai 9. De ce 9? Pai, pentru siguranta ta si a masinii preferi sa tii dreapta, ca la scoala de soferi, ceea ce e bine. Pacat ca din spate sau lateral, un pasager vede toata aceasta decizie a ta ca o greseala, desi stiu ca nu este o greseala. Oarecum, o greseala fac eu care merg mai „pe axul drumului” si ma feresc doar cand sunt depasit si cand imi vine masina din fata!

In cateva cuvine, Seat Toledo, o masina cu tinuta business pe care mi-o doresc in „garderoba” mea auto.

Această prezentare necesită JavaScript.

About DanTalmaciu

Ma identific ca inginer cu acte in regula si un pasionat de frumos, nou si vechi. Ma inclin in fata istoriei, iubesc masinile clasice si motocicletele, timpul liber il petrec pe doua roti si apreciez implicarea activa.

Posted on februarie 25, 2013, in Auto-Moto and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Asa.. Deci in primul rand merci pentru feedback si pentru nota acordata. Asta ma face sa cred ca nu sunt asa rau la volan. Acum sa incep eu sa comentez:
    1.Inca de la inceput m-am invatat sa conduc mai pe marginea drumului. Nu stiu pana cand am sa fac asta insa in general sunt genul care merge mai pe dreapta. (si sa stii ca da, asa m-au invatat si la scoala – ai intuit bine). Poate ca din spate se vede aiurea dar sa stii ca pana acum singurele oglinzi rupte au fost doar din cauza mingii de fotbal si nici de cum din cauza modului in care conduc.
    2. In general pana ma obisnuiesc cu masina am tendinta sa o bruschez putin. Ti-am zis eu ca mie imi trebuie una hidramata :)))) Cu toate astea am fost mandru de intoarcerea mea de azi in 3 miscari. Erau preferatele mele la scoala de soferi.
    3. Chiar am consumat asa mult. 5.8 da macar am atins 150km :)) Intr-o zi am sa concurez pentru Talmaciu F1 Racing 😀
    4. TOLEDO chiar e smechera si prin martie mergem sa testam LEONUL :>

    Apreciază

  2. 1. Eu prima data am rupt 5 oglinzi :)) deci, felicitari.
    2. Am urat intoarcerile din 3 miscari la socala. eu ma duceam intr-o intersectie mai marisoara, unde nu era prea circulata, si intorceam din maxim doua miscari
    3. Si eu am ajuns la 150 cu un consum de 5.9 l/100 km, deci consumul este mic in comparatie cu viteza mare.
    4. Leonul va fi si mai smecher.

    Apreciază

  3. Felicitari pentru articol, si tie si lui Florin,
    Leon-ul a ajuns ieri la showroom si e senzational, o sa fie disponibil la test cam intr-o saptamana dar tinem legatura, va las sa „digerati” Toledo inainte sa pasim in viitor.

    Apreciază

  1. Pingback: SEAT TOLEDO si povestea unei zile ploioase de februarie | blog | Florin Adamache

  2. Pingback: Hai si testeaza noul Seat Leon | Dan Talmaciu

  3. Pingback: Experientele frumoase nu se uita niciodata! | blog | Florin Adamache

Comenteaza